Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Corrado en Scirocco (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=19)
-   -   Corrado g60 houd in (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=48360)

*Robert* 13-11-2008 19:13

Corrado g60 houd in
 
n.m.v.t

ronnie_v 13-11-2008 19:40

bougiekabels en dergelijke, in orde?

vwleusden 13-11-2008 19:45

Quote:
Originally Posted by *Robert*

Zou dit de lambdasonde kunnen zijn ? :confused:

help :eek:


Na je verhaal had ik exact hetzelfde vermoeden. Begin eerst bij de basis, bekabeling goed? (even doormeten), stekkers ok?

Waar je ook nog even naar kan kijken is of de vacuumslang vanaf je inlaat naar de ecu nog goed is.

*Robert* 13-11-2008 20:20

Quote:
Originally Posted by vwleusden
Na je verhaal had ik exact hetzelfde vermoeden. Begin eerst bij de basis, bekabeling goed? (even doormeten), stekkers ok?

Waar je ook nog even naar kan kijken is of de vacuumslang vanaf je inlaat naar de ecu nog goed is.



Bougiekabels ook niet echt naar gekeken, bougies zijn wel vervangen en de glader in augustus gereviceerd. ;)

Dat ga ik is even controleren, heb wel een aantal jaar ervaring met brommers, dus sleutelen is geen probleem, maar ik ben wel een auto newbee, de lambda zit op het spruitstuk ??

En die vacuumslang..zou hier ook een beetje rook oid uit kunnen komen( dit zie je een heeeeeel klein beetje als de motorkap openstaat, want de vorige eigenaar heeft me verteld dat er een slang vervangen moest worden, maar weet niet precies welke.

Zal de bekabeling is even door gaan meten,er zit IN de auto wel een probleem me bekabeling,,de radio kabels kloppen niet meer, er staat constant stroom op, dus als het contact uit staat blijft de radio aan, dus de radio zit e nu ook even niet in ,. maar dit zal er wel niks mee te maken hebben lijkt me :screwy:

G-eert-40 13-11-2008 22:08

Quote:
Originally Posted by *Robert*
Zal de bekabeling is even door gaan meten,er zit IN de auto wel een probleem me bekabeling,,de radio kabels kloppen niet meer, er staat constant stroom op, dus als het contact uit staat blijft de radio aan, dus de radio zit e nu ook even niet in ,. maar dit zal er wel niks mee te maken hebben lijkt me :screwy:


je kan de radio op 2 manieren aansluiten. constante voeding of geschakelde voeding. mijn radio heb ik ook op de constante voeding aangesloten. net wat je zelf wilt.

grtz.

*Robert* 14-11-2008 07:12

Quote:
Originally Posted by G-eert-40
je kan de radio op 2 manieren aansluiten. constante voeding of geschakelde voeding. mijn radio heb ik ook op de constante voeding aangesloten. net wat je zelf wilt.

grtz.



JA het draadje van de geschakelde voeding werkst dus niet meer, dus nu staat de radio constant "aan" dit trekt de accu toch leeg?,, maar dat proleem komt later wel, eerst dat motorblok is goed lopend hebben :wow:

AD G60 14-11-2008 09:56

Zit er wel de originele chip en poelie nog op?
Benzineslangen nog in orde? Zal niet de eerste zijn die affikt!
CO-pot meter goed ingesteld?
Tank je 98 of 95? Op 95 hield die van mij ook wel eens in toendertijd.

Stationair mag die ook niet roken eigenlijk. Mocht er iets mis zijn met de chip en poelie heb ik eventueel nog wel een 72mm poelie en chip liggen van FH-technic waar die van mij goed op liep! Mag weg voor een zacht prijsje..

dekilo 14-11-2008 10:06

Quote:
Originally Posted by *Robert*
JA het draadje van de geschakelde voeding werkst dus niet meer, dus nu staat de radio constant "aan" dit trekt de accu toch leeg?,, maar dat proleem komt later wel, eerst dat motorblok is goed lopend hebben :wow:


Het draadje werkt niet meer?
Aha een Marokaans draadje!

Dan neem je toch een ander contact geschakelde kabel?
Als de radio constant aan staat trekt hij hem id leeg.
Als jij je radio uitzet niet!

*Robert* 14-11-2008 17:38

Quote:
Originally Posted by AD G60
Zit er wel de originele chip en poelie nog op?
Benzineslangen nog in orde? Zal niet de eerste zijn die affikt!
CO-pot meter goed ingesteld?
Tank je 98 of 95? Op 95 hield die van mij ook wel eens in toendertijd.

Stationair mag die ook niet roken eigenlijk. Mocht er iets mis zijn met de chip en poelie heb ik eventueel nog wel een 72mm poelie en chip liggen van FH-technic waar die van mij goed op liep! Mag weg voor een zacht prijsje..



De chip ,poelie + slangen geen idee, morgen even naar kijken.

CO-pot meter, geeeeeen idee hoe ik dat uit moet zoeken,

ik tank 95,,

@Dekilo

Jup ga ik ook doen,komt goed

G-eert-40 14-11-2008 17:45

dus als de radio aanstaat, kun je deze niet uitschakelen dmv de on/off-knop?

.

*Robert* 15-11-2008 16:17

Quote:
Originally Posted by G-eert-40
dus als de radio aanstaat, kun je deze niet uitschakelen dmv de on/off-knop?

.



Jawel, maar er blijft altijd wel een lampje branden, maar hij zit nu gewoon zo erin, en laat het wel zo.

Kan iemand mij vertellen waar de lambda sensor precies zit bij een corrado want ik heb gezocht , maar kan hem niet echt vinden,??

Gertjan 15-11-2008 17:08

Is de CDI van je HPI niet kapot? :D

vwleusden 15-11-2008 17:15

Quote:
Originally Posted by Gertjan
Is de CDI van je HPI niet kapot? :D


De CDI van de HPI van de TDI van de DI4D met HDI of HDMI? :D

*Robert* 15-11-2008 19:44

Quote:
Originally Posted by Gertjan
Is de CDI van je HPI niet kapot? :D



Hehe, denk dat het de stator is die moeilijk doet :own:

ronnie_v 16-11-2008 13:33

heb zelf ook al eens gehad, dat je niets aan de bougiekabels kunt zien, maar dat de auto wel inhoud. Heb het al bij verschillende vw's meegemaakt. Golf,passat, en corrado.

Lexo 17-11-2008 08:48

Het signaal van de lambda wordt toch alleen bij deellast gebruikt? Dus niet bij optrekken, maar bij constante snelheid rijden. Heb ooit een kapotte lambda in m'n polo gehad, optrekken deed ie prima, maar constante snelheid rijden op bijvoorbeeld snelweg was een ramp...

martiepartie 17-11-2008 09:01

Draait de motor wel op 4 cilinders?

Flinke benzinelucht na starten = poreuze brandstofslangen? Gevaarlijk, direct vervangen!!

Roken, inhouden, stotteren = constant verzuipen of een motor die niet meer op 4 pitten draait.

Ik neem aan dat je dat kunt herkennen? (slecht pruttelende/schokkende motor).
Inhouden klinkt heel anders dan wanneer je motor maar op 3 cilinders draait. Mocht de motor op 3 pitten draaien, dan zou ik zsm controleren welke cilinder er niet meedoet en of dat aan je bougiekabels ligt. (even wisseltruck doen met de bougiekabels onderling.) Daarna een compressiemeting uitvoeren.

*Robert* 17-11-2008 17:52

Quote:
Originally Posted by martiepartie
Draait de motor wel op 4 cilinders?

Flinke benzinelucht na starten = poreuze brandstofslangen? Gevaarlijk, direct vervangen!!

Roken, inhouden, stotteren = constant verzuipen of een motor die niet meer op 4 pitten draait.

Ik neem aan dat je dat kunt herkennen? (slecht pruttelende/schokkende motor).
Inhouden klinkt heel anders dan wanneer je motor maar op 3 cilinders draait. Mocht de motor op 3 pitten draaien, dan zou ik zsm controleren welke cilinder er niet meedoet en of dat aan je bougiekabels ligt. (even wisseltruck doen met de bougiekabels onderling.) Daarna een compressiemeting uitvoeren.



Ik heb werkelijk geen idee, hij trekt nog wel vlot zat op :eek:

Die benzine lucht is niet alleen na het starten, het is altijd, zou inderdaad de benzineslangen kunnen zijn,

De motor pruttelt niet echt ,, hij trekt gewoon heel langzaam door, en dat roken doet hij NIET als de auto echt warm is, dan zie je het niet,.

eind november een weekje vakantie dan ga ik is met alles aan de gang, bedankt


All times are GMT +1. The time now is 08:12.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.