![]() |
aankoopadvies gevraagd Golf MK3 1.6 uit '95
hallo,
ik ga donderdag een Golf MK3 1.6 uit 1995 bekijken. Hij is zwart, is een 3-deurs en heeft 158.000 km gereden :) Ik heb geen idee welke motorcode , weet alleen dat het een standaard 1.6 is. Zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten ? Ik kan via de search niets vinden. Alvast bedankt. Martijn |
miskrikschade :)
Serieus; bekijk de dorpel op krikschade. De dorpels van een golf3 zijn niet zo heel erg sterk, vooral niet als er een krik op de verkeerde plaats gezet is. Bodem; onder het voetencompartiment van de achterbank/ruimte. Daar zit ook vaak schade van garagekrik(jes). Heb dit al meerdere keren gezien. Voorspatbordhoekjes helemaal onderaan bij de voordeur. Blijft vuil achter zitten en rotten van binnenuit. Rondom achterruit op de achterklep, vooral onder aan de ruit (roest) Rondom achterruitjes zijkant, vooral in de voorste hoek onderin (roest) Verder zal het een 1.6 ABU of AEE zijn, als deze 55kw heeft. Zijn betrouwbare blokjes, check alleen of er geen rare smurrie onder aan de vuldop v/d koelvloeistof en klepdekseldop zit. Check verder of de 5-bak soepel schakelt, vooral in de 5. Die is kwetsbaar.. |
Als hij een dakraam heeft of deze waterdicht is..
Heb zelf de AEE, rijdt heerlijk! |
Quote:
ABU is het trouwens niet denk ik, de 1.6'en (55kw) zijn volgens doppel: ABU = aug '92 - sep '94 AEA = okt '94 - jul '95 AEE = aug '95 - dec '97 dus zal AEA of AEE wezen :D |
aha. Weet ik dat ook weer.
|
ach ja je weet het nooit, misschien is er wel een ander blok in gegaan of hebben ze toevallig in wolfsburg nog een oud blokkie uit het schap gepakt ;)
of hij heeft 74 kw :tongue: |
Dat zou helemaal mooi zijn. Dan is het ws. een milestone sport oid.
|
lach niet:
het plaatwerk rondom de tankvulopening kan ook bij `n Golf 3 doorgerot zijn... heb `t gezien bij `n 94er GTI. Ik heb zelf `n 1800 90 PK Golf 3, motorcode ABS, fijne motor, hangt goed aan `t gas en rijdt ook lekker soepel m.a.w. is `n tamelijk elastische motor. |
Ik heb precies dezelfde motor, rijdt idd prima.
Het is geen snelle motor, maar wil vooral onder in toeren best vooruit. Een echt toerenmonster is het niet..:) Daarentegen is de auto ook vrij zuinig. Ik kan er 1:15 mee halen, wat ik niet slecht vind voor een 1800. Tankvulopening is ook een goed punt. Onder aan de hoeken van de dorpels wil het ook nog wel eens mis gaan, maar dat valt heel erg goed op. |
nee, `n toerenmonster is de 90 PK 1800 niet :D, maar wél `n prima alternatief voor `n 1600cc´tje met 75 PK ;)
Verbruik bij mijn 1800, 2 deurs GT "Special" is zo´n 7 Liter, 1:13 dus. |
7liter is ruim 1:14
Ik haal op lange snelwegstukken (ik rij grotere afstanden) onder in de 6 liter (6.2-6.3 per 100km). Ook wanneer ik de auto controleer (aftanken, rijden , aftanken en verbruik meten) kom ik bij langere stukken op 1:15 uit. Er zou eigenlijk een 1.8 multipoint injectie moeten zijn, dat is het enige minpunt aan het golf3 gamma. De 2.0 en 1.4/1.6 zijn multipoint injectie motoren, maar de 1.8 niet.. |
bedankt voor alle tips zover heren ! :thumbup: Ik zoek ook geen snelheidsmonster maar wel één die een beetje stil en comfortabel is op de snelweg ;)
|
moet ik je toch tegenspreken, de eerste 1400 en 1600 Golf 3 blokken waren monopoint, ik geloof tot modeljaar 1996.
|
O jee, weer iets geleerd. Ik dacht dat de AEX een multipoint was. Mijn 6N had in ieder geval een AEX met multipoint injectie.
De golf is natuurlijk eerst met de ABD geleverd, die was idd ook monopoint. De ABU/AEE/AEA wist ik ook niet helemaal zeker, was er vanuit gegaan dat het multipoint motoren waren. Bij een kleine check blijkt dat de ABU en AEE idd monopoints zijn. |
zolang het injectie is vind ik het goed ;)
|
Roest Roest Roest Roest Roest
|
Quote:
zijn ze zo erg dan ? :eek: |
Quote:
klinkt bijna als een liedje :thumbup: Mijn AEE is ook absoluut niet snel, wel zuinig, haal ook gem. 1 op 15. :) |
Quote:
niet zonder reden dat mk3's inmiddels goedkoper zijn dan mk2's ze zijn verreweg het meest roestgevoelig van alle golfjes. |
Dat van dat roest klopt -helaas- wel....
Mijn zwager rijdt een ook een Golf III AEE van eind 1996 en die heeft midden onderaan de deur een roestplek zitten zo groot als een tennisbal! Tevens gaat die van hem roesten boven de nummerplaatverlichting (dat kunstof ding boven de nummerplaat).... Heeft ook 190000 km gelopen en heeft er verder erg weinig mee Ikzelf rij een Golf III GTD uit 1996 en deze roest daarentegen nergens. Ik heb een AAZ turbo diesel met 75pk en ook die rijdt heerlijk en zuinig (1 op 17) Is alleen niet stil. Vind dat we de remmen van een Golf ook niet mogen vergeten....Zijn zeker niet overbemeten, vooral wanneer er trommels achter gemonteerd zitten. Achterasrubbers, lagers en de elektrische extra's aan de auto.... |
All times are GMT +1. The time now is 09:38. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.