Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   rot stationair + verwarming kapt na 20 minuten met verwarmen. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=49217)

tim_j 10-12-2008 16:02

rot stationair + verwarming kapt na 20 minuten met verwarmen.
 
ik zit namelijk met 2 problemen die zeer waarschijnlijk met elkaar te maken hebben.

verwarming:
wanneer ik met koude motor wegrij, zet ik de verwarming in standje 2 om het lekker warm te krijgen in de auto.
na 5 minuten rijden voel ik al lauwe lucht uit de roosters en zo word de lucht langzaam aan warmer naarmate ik langer rij, maar na een kwartier. neemt de warme lucht ineens af. tot het echt ijskoud is, terwijl de regelaar op zn heetst staat. :screwy:

motor stationair:
ik heb een Pierburg 2E , dus met 't gaspedaal de shoke aanzetten.
Koud loopt de motor dan ook netjes 1300 toeren.
totdat je een 5 minuten gereden hebt, dan zakt ie af naar 1000 toeren.
veels te snel, want de temperatuur meter komt amper van zn plek af.
nog eens 10 minuten later, komt de naald voorbij het onderste blokje.
maar zakt het toerental naar 700/800 toeren.
Gewoon zoals het hoort zou je zeggen,
maar de motor trilt best hard! mn dashboard klappert ervan.
wanneer dit stadium bereikt is neemte de werking van mn verwarming ook af..

waar heeft dit mee te maken?

ik zie een verband in het trillen en snel zakken van stationair toerental. (soms uitvallen)
en het dalen van de temperatuur.

maar wat is het verband? :dunno:

apocalypsenever 10-12-2008 16:26

Ben ik ook heel benieuwd naar, mijn kachel wordt vaak ook opeens weer koud

Jurgen Santana 10-12-2008 18:01

Komt de meter na verloop van tijd wel in het midden te staan? Anders zou ik de thermostaat controleren/vervangen.

tim_j 11-12-2008 09:20

de meter staat wel in het midden. op het lampje.

op dat moment begint het gedonder

de Hunter 24-12-2008 22:49

Verwarming probleem had ik ook, ik heb de VW modificatie in de verwarmingsslangen (die drukbegrenzer met slangetjes tussen de aanvoer en retourslang van de kachelradiateur) verwijderd en hiermee was het probleem verholpen. Het schijnt dat die drukbegrenzers verstopt raken.
Gewoon een stukje 22 mm radiatorbuis van de Gamma ertussen en klaar is kees.

tim_j 30-12-2008 15:18

hoe zit dat dan met de retourslang?

bugs 30-12-2008 17:40

Quote:
Originally Posted by de Hunter
Verwarming probleem had ik ook, ik heb de VW modificatie in de verwarmingsslangen (die drukbegrenzer met slangetjes tussen de aanvoer en retourslang van de kachelradiateur) verwijderd en hiermee was het probleem verholpen. Het schijnt dat die drukbegrenzers verstopt raken.
Gewoon een stukje 22 mm radiatorbuis van de Gamma ertussen en klaar is kees.


je kunt ook gewoon die modificatie een beetje "helpen" met een grote schroevendraaier.
er zit een soort klepje in, deze druk je (geforceerd) open.
je kunt het testen door de modificatie even op de kraan te zetten en te kijken of het meeste water door het dikke pijpje gaat.

een beetje duidelijk?

tim_j 30-12-2008 21:42

das duidelijk ;)

moet hiervoor het koelvloeistof eruit?

golf mkII 16v 31-12-2008 07:37

Quote:
Originally Posted by tim_j
das duidelijk ;)

moet hiervoor het koelvloeistof eruit?

Ertussenuit halen en dan loopt er wel wat uit :thumbup:

gele-golf2 06-01-2009 12:54

waar zit dat ding precies tussen kan je miss foto,s posten ben benieuwd

tim_j 16-01-2009 12:41

het meeste water komt door het dikke pijpje, maar ook door de retour.

als ik de retour afdop met me vinger stroomt die over....

probleem gevonden?

bugs 16-01-2009 19:36

nop. toch de kachelradiator....

tim_j 16-01-2009 22:00

fukkeduk..

wat kost zo'n radiator?


All times are GMT +1. The time now is 22:39.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.