![]() |
Na 2min loopt mijn golf in neutraal op hoog toerental?
Zag hier al wat gelijkende zaken, maar toch is deze anders.
Om een lang verhaal kort te maken. Specs, G2 benzine van '88, 1600cc benzine (pierburg..) Bij koude moter, start direct en draait netjes rustig, ga je rijden, dan stijgt na 1 a 2 min het toerental abnormaal hoog. Een hel om af te remmen of voor het rood licht te staan :screwy: . Na een 15tal minuuten rijden als de moter goed warm heeft, draait hij als nieuw :rolleyes: Check? automatische shoke overbrugt, helpt niet. Koelwater staat op niveau (voor automatische shoke), element gecheckt, werkt , watercircuit krijgt warm,... Zou het kunnen zijn dat de carb ergens valse lucht trekt? Of zijn er nog meer zaken waar ik op moet letten? Alvast bedankt :D |
kan valse lucht zijn kan t weer zijn,de kou,en voor de rest de blauwe sensor in t plastic pijpje voor op de kop.je kun t ook een goed inspuiten met wd 40 de carb doet ook wel eens wonderen
|
Wat heb je met de auto choke gedaan om het te verhelpen?
|
Dat waxthermostaatje vervangen op de voorzijde wil ook wel eens helpen.
Mijn pierburg loopt (na een zeer korte rustige koude start) stationair richting 2000 toeren. Nou heb ik dat thermostaatje vervangen waardoor het wel beter is geworden maar nog niet helemaal opgelost. Toevallig zag ik deze week nadat ik het luchtfilterhuis had losgehaald dat het vierkante klepje wat bovenin de carb zit voor een kwart blijft open staan. Het veertje wat binnen in dat bolle gevalletje aan de rechterkant zit is dan los waardoor dat klepje blijft open staan. Ik moet dit bij mijn eigen nog even verhelpen, dus heb nog geen definitieve garantie dat dit het probleem is. Zeer waarschijnlijk is het wel. Kun je altijd ff checken. Succes Groeten, LRR |
EDIT: Heb mijn carb inmiddels klaar Bert. Stuur me anders ff een pm, dan kan ik je middels een foto en wat uitleg wel vertellen wat je moet doen.
Groeten, LRR |
aha lijkt mij als hetzelfde probleem dus!
@melvin, die autoschoke overbruggen heeft niks opgelost, enkel de koude start beroerder gemaakt (logisch). Draait nu weer normaal @ 2000rpm standbye :D @LRR, je hebt pm, thanks voor je aanbod! |
even een upje indien anderen dit ook al eens hebben voorgehad.
Morgen begin ik eraan. Op andere fora het volgende gevonden, O-ring ofzo tussen carb en inlaat zou verstorven zijn. Of de gasklep veer die niet volledig sluit. Mss weet er iemand nog iets die moet gecheckt worden? Symptomen staan in de eerste post, thanks :) |
He Bert,
Ik ga vanavond ook een poging wagen. Kreeg ook nog de tip om de vacuumslangen los te halen van het vacuum"pompje" links achterop de carb. Dat is dat gevalletje die in en uit gaat. Dit schijnt ook goed te werken. Als ik iets vind, dan hoor je dat van me. Succes Groeten LRR |
Nou, tussen de carb en inlaat zit geen o-ring, maar een voetje/voetpakking/pakking... een dikkere pakking is dat... Kan je bij een automaterialenzaak wel een nieuwe voor vinden, maar dat hoeft het probleem niet te zijn bij jou, aangezien hij bij warme motor wel goed loopt toch?
Je kunt de mate van choke ook instellen... Maak eens een paar goede foto's van je carb Bert, dan kan ik het je aanwijzen! |
nogal messy, I know ...
Omschrijving van het probleem, first post. Nog iets extra, ik heb em al 9 maand in mn bezit, was in het begin niets merkbaars van, dat hoger toerental, of toch bijna niet. Liep toen perfect, (nu ook nog, na 15min brullen :screwy: ) groot,klik groot,klik groot,klik klik,groot |
![]() Op deze foto zie je omcirkeld een imbus boutje, als je die losser zet kan je 2 plaatjes tov elkaar bewegen en de toerentalverhoging bij koude start stellen... Ik had toen dat imbusje helemaal eruit gehaald, zodat ie helemaal niet meer verhoogd... Enige nadeel is dan dat je een beetje gas moet geven met starten en dan iets aan de gang moet houden, maar dat is alleen de 1e minuut als je stilstaat, als je gaat rijden is er niks aan de hand. |
ik haak hier ff op in, mijn automaatje heeft dit probleem ook, alleen bij die van mij blijft ie loeien als ik 'm in z'n park zet.
Hij loopt dan ook 2000 toeren, als ik bij een stoplicht sta en 'm gewoon in z'n drive heb staan met mijn voet op de rem, loopt ie netjes, maar zodra ik dan op plaats van bestemming aankom en 'm in z'n park zet dan loopt ie als een idioot op |
Check the picture:
![]() Dit groen omcirkelde "gevalletje" kun je d.m.v. de bout aan de buitenkant een paar slagen losdraaien. De 3 schroefjes die die klemring vasthouden moet je ook ff losdraaien, dan kun je het middengedeelte van dit geheel verdraaien los van het buiten gedeelte. Lukt dit niet direkt, spuit er dan wat wd-40 o.i.d op zodat ie wat losweekt. Daarmee kun je dat klepje die bovenin zit opspannen (deze staan vaak wel eens wat open, of zijn heel slap gespannen). Hiermee kun je het stationair ook wat beinvloeden. Heb bij de mijne nog een beetje zitten prutsen en heb hem nu zo rond de 1500 toeren stationair. En dat laat ik mooi zo. Wat ook nog een optie is: Aan de linkerkant van de carb zit zo'n vacuumpompje waar zo'n busje in en uitgaat. Deze tikt tegen een schroefdraadje aan die je ook kunt verstellen. Ik heb deze een stuk terug gedraaid. Daardoor daalde het aantal toeren ook iets. Nou, iedereen succes ermee !!!! Groeten, LRR |
@Bert: Ik zou de carb ook eens goed schoonmaken als ik jou was !!!!
|
@LRR: het groen omcirkelde is de koude-start-verrijking en het rode waar ik het over heb de koude-start-toerentalverhoger, je moet natuurlijk wel blijven verrijken anders loopt hij niet zo lekker als ie koud is, maar, een stuk minder mag idd!
Schroefdraadje links van de carb daar rust de gasklep tegen, daarmee stel je het toerental bij warme motor... |
@Melly: Mijn "technische woordenschat" is niet erg groot helaas. Maar thanx voor de "toevoeging". Heb nu een beetje met beide zitten prutsen en kwam net thuis met
een iets opgewarmde motor en hij liep keurig 1100 toeren !!!! Ik laat het gewoon hierbij, omdat je die Pierburgs toch niet helemaal goed krijgt. Mijn volgende auto zal er dus weer ééntje zijn met injectie ;) |
filmpje, draait beroerd in begin (door die toerenregeling in neutraal/koud)
na ff hoorje al het toerental stijgen... en zo gaat ie door tot het ondraagelijk wordt. stijgend idle geluid filmpje!(klik) |
volgens mij is die erg smerig van binnen.
gooi ereens carb reiniger doorheen. |
@LRR: aan de linkerkant van de carb kan je het toerental bij warme motor regelen... de gasklep 'leunt' op het kleine stukje schroefdraad... Dat schroefdraad het een inkepinkje zodat je het kan verdraaien... Misschien is dat de oplossing voor je!
|
Quote:
Ik heb dat ding terug gedraait Melly en de cab loopt nu koud rond 1500 toeren en als ie warmer wordt gaat ie terug richting 1000. Ik ben er tevreden mee zo !!! :thumbup: |
All times are GMT +1. The time now is 05:26. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.