![]() |
Schroefset aanpassen...?
Heb een Tec Tuning schroefset onder m'n MKII, en die staat nu voor op z'n laagst.
![]() Wil hem dus nog een cm of 2 lager, en de CL lip er weer onder... Nu had ik begrepen dat je de bumpstops nog een stuk in kon korten. Hoe moet dat precies, en moet de complete poot daarvoor onder de auto uit? Kan ik misgien gewoon het wiel eraf halen en dan met een stanley mes die bumpstop er tussen uit snijden? Want als de poot er tog onderuit moet, kan ik net zo goed de hulpveer ertussen uit halen... B.v.d. Jordi |
Het kan dmv een stanleymes, maar dit gaat wel ff duren :rolleyes:
Je kunt de schokbrekers ook boven losdraaien en vervolgens het wiel omlaag duwen en boven langs de rubbers eruithalen.. |
Gewoon ff er tussenuit halen...
Ik heb ze bij mijn tec set er uit gehaald en die ligt met de cl lip bijna op de grond met de set op z'n laagst. |
Quote:
en is in een no time zijn je dempers na de klote :screwy: want de zuigerstang komt onderin de demper...en slaat de boel stuk...en dan kun je denken...ach stugger als dit kan niet maar als die met de uitgaande slag ook niks doet dan ga je pas stuiteren... want dan gaat die springen en remt de demper niks meer |
Iemand toevallig een foto'tje van?
Weet ik ook wat er tussen uit moet gaan halen. Heb nu helaas ff geen luchtsleutel meer tot beschikking, dus schroefset eronder uit word lastig... |
ik doe het morgen ook zonder lucht.............
|
Mss heb ik het mis, maar van het verwijderen van bumpstops wordt je auto toch niet lager? (Tenzij het hele spul daar al op steunt, maar dan heb je al geen vering/demping meer...)
Als de bumperstops erg lang zijn, kun je mss nog Ã*ets winnen... Hoe lang zijn deze? Bij mij zijn ze niet meer dan 3 cm, dacht ik... Maar ik denk wel, dat idd alles kapot gaat, zoals Michatdi zegt... Ik weet wel, dat er ook nog aangepaste veerschotels bestaan, waarmee je ook weer een cm lager kan; is dat wat voor jou? |
Bumpstops inkorten scheelt wel degelijk voor de rijhoogte... Mijn corrado G60 en de Golf 2 Edition one lagen beiden op de bumpstops. Ik heb ze daarna gehalveerd en toen lagen ze weer een cm ofzo lager.
Je kunt ook de bumpstops eruit halen en van die bumpstop schijfjes plaatsen zodat de zuigerstang toch nog een beetje tegengehouden wordt. Persoonlijk zou ik nooit de gehele bumpstops verwijderen |
Jah ik wil ze ook niet compleet verwijderen, maar ze een stuk inkorten.
De auto hoeft nog maar 2 cm ofzo te zakken. @Vento-Vice, heb anderhalve maand geleden nieuwe veerschotels er onder gezet, dus die wil ik nu niet alweer vervangen... |
Bonrath maakt verlaagde veerschotels, die komen in plaats van de toplagers. Scheelt een anderhalve cm volgens mij.
Niet iedereen heeft er positieve ervaringen mee, maar het merendeel wel. |
Quote:
Waarom zeuren mensen altijd zo over dempers? Maat van mij heeft op afgeslepen veren gereden, schroefsets zonder hulpveren, zonder bumpstops maar nog nooit een lekke/kapotte demper gehad... Is hij zo goed of rijd de rest gewoon als een debiel? |
Quote:
die passen niet icm een schroefset |
Dan gaat het over..
En de hulpveren ertussenuit halen? Of zijn die er al onderuit? |
Quote:
Ligt er ook een beetje aan waar je woont. ;) Hier in Sittard lukte het me niet eens mijn eigen wijk uit te komen zonder een heel stuk om te rijden. En op een parkeerplaats heb ik de voorwielen kunnen demonteren, de schroefset opschroeven, en de boel weer demonteren, omdat de auto zo vreselijk vast zat. In Arnhem heb ik een hele straat achteruit terug moeten rijden omdat de bodem van de auto vastliep op de laatste drempel. Daarnaast heb ik bij m'n eerste schooldag op de HAN in Arnhem m'n auto op de parkeerplaats op mogen krikken omdat ik vast was gelopen op het drempeltje van de parkeerplaats. En toen ik in Groningen en Friesland was... daar kun je inderdaad zo laag rijden als je wil zonder wat te raken. Ok, d'r ligt vast wel ergens een steentje of een dikke wegmarkering op straat, maar echte obstakels ben ik daar nog niet tegengekomen. :D Ok, de witte was laag, maar d'r rijden er genoeg hier op 't forum rond met een veel lagere auto. Dus dat d'r eens iemand vastloopt is niet vreemd. ;) |
Quote:
Met geen enkele schroefset? Hoezo niet? En schelen die camber-platen niet ook al wat in rijhoogte? |
:D Lol@
Quote:
|
Quote:
Kijk eens goed naar een veer van een schroefset, en dan naar die van een normale veerpoot. Dan snap je wel waarom die veerschotels niet passen. Bij een schroefset is de veerschotel veel kleiner :) |
Quote:
Vandaar de vraag van die camber-platen. Daar zit normaal nog een grotere plate plaat tussen de kegelvormige kop van de veerpoot en de camberplaat zelf. Als je nou zo'n zelfde plaat tussen de veerpoot en zo'n verlaagde verschotel zet, zou het dan niet opgelost zijn? |
Koop gewoon een goede schroefset zoals Weitec, KW, Supersport enz. die gemaakt is om extreem laag te gaan, dan heb je deze problemen ook niet.
Ik heb nu bijvoorbeeld Supersport en ik lig bijna met het carter op de grond terwijl ik nog 3 cm schroefdraad over heb. Zelfs de originele bumpstops en hulpveren zitten er nog in... |
Nieuwe schroefset is geen optie, heb deze net 1,5 maand.
Kan iemand even uitleggen hoe ik dan precies die bumpstop in moet korten? |
All times are GMT +1. The time now is 05:11. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.