Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   golf 1 cabrio vr6 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=52131)

adotje 25-02-2009 17:43

golf 1 cabrio vr6
 
wie heeft wat meer info over een vr6 blok in een golf 1 cabrio hangen
zijn er nog dingen die ik moet weten of dingen halen
laat maar weten als iets weet

ScareMercy 25-02-2009 17:46

Ik weet dat je een heel groot probleem gaat krijgen bij de keuring ivm de gewichtsverdeling. In Nederland krijg je hem zo goed als niet gekeurd. Via het buitenland kan het wel.. uit laten schrijven, keuren en weer invoeren.

Vains 25-02-2009 18:14

Ik denk dat een vr6 in een golf 1 cabrio niet echt een goed idee is. Een cabrio carroserie is sowiezo een stuk minder stevig dan een gewone golf 1 carroserie.
En snelle bochten nemen wordt ook leuk met deze gewichtsverdeling.

Het is overigens wel vaker gedaan, ik heb ergens nog een VW Scene met een rode MK1 cabrio met vr6 erin....

audivwfreak 25-02-2009 18:31

ja hier in de buurt staat een blauwe ziet er wel super uit!!

martiepartie 25-02-2009 21:10

Voorwinden Customizing is nu bezig om een VR6 in een cabrio te bouwen. ZIjn nu nog bezig met het aansluiten en inbouwen van het interieur/dash/tellerwerk etc., maar hij rijdt al wel.

Binnenkort moet die voor de keuring in Lelystad.

ArjenE 25-02-2009 21:45

denk dat je beter een G60 blok in een cabrio kan leggen, is ook wat makkelijker (lees: heeeeel veeeeeeeel makkelijker) om te keuren ;)

martiepartie 25-02-2009 21:55

Inderdaad. Ik zie het voordeel (afgezien van het geluid) ook niet zo in van een Vr6. Een mooie 2.0 16v lijkt mij ook mooi om in een cabbie te leggen.

Mice 26-02-2009 08:33

Quote:
Originally Posted by Vains
Een cabrio carroserie is sowiezo een stuk minder stevig dan een gewone golf 1 carroserie...


Nou ik denk eerder andersom.

Maar zoals boven al gezegd is de gewichtsverhouding helemaal niet meer goed. Volgens mij rijdt het voor geen meter.

Zou persoonlijk ook een 1.8t of g60 nemen voor veel vermogen.

steven16v 26-02-2009 10:18

Ik zou in een cabrio al helemaal geen dikke motor bouwen. Doe het dan in een vaste golf 1.

martiepartie 26-02-2009 10:31

Quote:
Originally Posted by Mice
Nou ik denk eerder andersom.

Maar zoals boven al gezegd is de gewichtsverhouding helemaal niet meer goed. Volgens mij rijdt het voor geen meter.



Ehm.. Een dak doet echt heel veel voor de stijfheid van een carrosserie. ;) Het ontbreken van een dak wordt bij een cabrio opgevangen door andere dorpels en nog wat andere lapmiddelen, maar bij oudere cabrio's is een carrosserie qua buigstijfheid en torsiestijfheid vele malen minder dan een dichte auto.

Vains 26-02-2009 10:49

Quote:
Originally Posted by martiepartie
Ehm.. Een dak doet echt heel veel voor de stijfheid van een carrosserie. ;) Het ontbreken van een dak wordt bij een cabrio opgevangen door andere dorpels en nog wat andere lapmiddelen, maar bij oudere cabrio's is een carrosserie qua buigstijfheid en torsiestijfheid vele malen minder dan een dichte auto.


Precies...
Daarom is het ook niet echt verstandig om een cabbie helemaal plat op zn buik te leggen dmv een knetterharde schroefset. Jouw dakconstructie gaat dan hartstikke naar de kl*te :screwy:
Een vast dak biedt idd veel meer stijfheid...


All times are GMT +1. The time now is 06:13.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.