![]() |
T2B gekocht: En dus de vraag: hoe krijg ik hem op fatsoenlijke hoogte? (lees: OMLAAG)
Ja ja, ook Michiel is aan de Bus!
Welliswaar is het geen T2a of spijl, maar alle begin is moeilijk he? Uiteraard bekroop mij bij het beklimmen van mijn nieuwe vierwieler meteen een onmiskenbaar gevoel: HOOGTEVREES! :cool: De vraag is: Hoe krijg ik em omlaag, wat gaat het me ongeveer kosten, wat heb ik voor spullen en gereedschap nodig? Het betreft een 77-er ex-brandweer T2B. Ik ben benieuwd! |
setje droppedspindles er onder en de achterkant evt een paar tandjes omlaag.
|
Gefeliciteerd!! Heb je er ook pics van?? altijd benieuwd :)
|
Quote:
Nog niet, bij European Collectables was ie net binnen (stond zelfs nog niet op de site) en dus heb ik er een blik op kunnen werpen in de staat hoe ie was voordat ze hem opgeleukt hadden (toch wel fijn als je bij al je chassisbalken het geluid van metaal hoort als je er op klopt :) goed spul daar in Groenekan!). Zodra ik foto's heb zet ik ze zeker op het forum, het wordt wel een leuke verschijning: creme onder, rood boven, extra richtingaanwijzers bovenop de achterste hoeken (zoals ze bij de ANWB ook hebben) roofrackje achter Hella verstralers voor... |
Je kan de vooras ook uitrusten met een foksy-adjuster, heeft Kruk@b ook op zijn pano. FF zoeken op google. Is wat goeiekoperder dan spindels.
|
ja, maar een adjuster is minder comfortabel.
|
Comfortabel is wel belangrijk. Ik heb al genoeg last gehad van wandelende nieren en mijn oma die haar kunstgebit achterliet in mijn Kever. Wat kosten die dropspindels ongeveer? En hoeveel werk is het om ze eronder te prakken?
|
Quote:
voor een spijlbus ongeveer 210 euro. dus voor een pano hetzelfde denk ik.wel de oude inleveren want het gaat op ruil basis. Slammed panel voor meer info. en kwa werk als alles een beetje gangbaar en nog heel is 1 dag. |
Quote:
Ah... volgens mij heb ik die naam vaker gezien... verlagen die wel eens iets dan? :wink: |
Quote:
Voor een pano € 450,-- !!! Das wel ff een verschil... :) @VWRijder: Die bus in je avatar kan lager :D |
Quote:
Correctie: MOET lager ;) Foksy adjuster kost (dacht ik) iets van 90 Engelse ponden. |
*klimt weer terug op zijn stoel* VIERhonderdvijftig Euri?!?!?! Dan vrees ik dat de avatar voorlopig de actuele stand van mijn bus laat zien... *slik*
|
Het droppen van pano spindles is vrij arbeids intensief en er zit een hoop materiaal kosten aan ,qua nieuw kogels.
|
mits je as goed is, gewoon verzetten....ben je voor max 50 euro klaar..... comfortabel is het niet echt maar wel stoer!
|
Quote:
Nog goedkoper: De bus helemaal volgooien met zware rommel.... ok, nu draaf ik door geloof ik... :rolleyes: helaas is comfort juist een van de redenen waarom ik aan de Bus ben gegaan... dus oncomfortabel verlagen is geen optie. |
Quote:
Nee hoor ,hoe denk je anders dat die bus van Volkswouter zo laag komt. :D |
Haha,het is wel eens zo dat mensen staan kijken of de bus helemaal afgeladen ligt met troep,tevens denken ze dan ook dat hij omhoog komt als alles eruit is en dat is niet het geval..:D
|
Quote:
Oh ik dacht ook dat als hij leeg was hij 15cm hoger stond. :D |
Wat gebeurt er eigenlijk als je hem volgooit met troep... staat ie dan ECHT op de grond of heb je gewoon geen vering?
|
Hij ligt dan op zijn eindrubbers en ik zweer :je druft dan niet harder als 30km/ph,want je stuitert de bus uit..:D
|
All times are GMT +1. The time now is 00:55. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.