Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   VDO olietemperatuurzenders, welke is geschikt? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=52275)

Arne 01-03-2009 13:10

VDO olietemperatuurzenders, welke is geschikt?
 
Ik heb gisteren een setje VDO meters ingebouwd in de Passat. Nu lijkt
de olietemperatuur niet te werken. Ik heb een originele 'carterplug'
zender van VDO, M14x1,5, 50°C tot 150°C, korte uitvoering:




Probleem is dat de meter op 50 graden blijft hangen, gisteren een wat
langere rit gemaakt om hem goed te testen en dan komt hij net een paar
graden boven de 50, maar de temperatuur zou volgens mij eerder 100 moeten zijn. De zender geeft wel een signaal, er staat stroom op.

Zou er een langere uitvoering zender in een 827 serie motorblok moeten?

Zo een dus:




Iemand hier ervaring mee? Of misschien wel met een peilstokzender?




Ik ben benieuwd!

Arne 01-03-2009 23:03

Ik heb al wat rond zitten neuzen op andere sites. Doordat de carterpan vol in de wind hangt, en de olie en de zender hierdoor gekoeld worden, zou de temperatuur al gauw zo'n 20 graden koeler uit kunnen vallen dan als hij bij het oliefilterhuis zit.

De zender is dus op zich wel goed. Voorlopig tel ik er wel gewoon 20 graden bij op, als ik weer olie ga wisselen monteer ik wel een sandwichplaat of zo....

Jeff 02-03-2009 08:12

Heb je een MFA?
Anders kan je die sensor gebruiken.

Arne 02-03-2009 09:14

Nee, zit er niet op....

toth75 08-04-2009 00:20

hoe is het verder afgelopen met de zender, geet deze de informatie die je wilde hebben?
waar kan je zo'n VDO set kopen?
:)
Quote:
Originally Posted by Arne
Ik heb gisteren een setje VDO meters ingebouwd in de Passat. Nu lijkt
de olietemperatuur niet te werken. Ik heb een originele 'carterplug'
zender van VDO, M14x1,5, 50°C tot 150°C, korte uitvoering:




Probleem is dat de meter op 50 graden blijft hangen, gisteren een wat
langere rit gemaakt om hem goed te testen en dan komt hij net een paar
graden boven de 50, maar de temperatuur zou volgens mij eerder 100 moeten zijn. De zender geeft wel een signaal, er staat stroom op.

Zou er een langere uitvoering zender in een 827 serie motorblok moeten?

Zo een dus:




Iemand hier ervaring mee? Of misschien wel met een peilstokzender?




Ik ben benieuwd!

Arne 08-04-2009 07:30

Hij bleef in mijn ogen te lage waardes doorgeven. Ik heb nu de originele carterplug weer gemonteerd, en heb een peilstokzender in bestelling staan bij Dutch Power Trading , hoop eigenlijk dat deze vandaag binnenkomt, dan zal ik een update in dit topic zetten.

Gertjan 08-04-2009 11:16

Kan je niet gewoon in je oliefilterhuis zo'n ding monteren?

RallyeRichard 08-04-2009 12:22

Yep, volgens mijn gegevens zit er een M10x1 plug in je filterhuis, welke je kunt vervangen door de sensor met nummer 049.919.563A.

Arne 08-04-2009 16:39

Quote:
Originally Posted by Gertjan
Kan je niet gewoon in je oliefilterhuis zo'n ding monteren?


Zou idd kunnen maar dan vervalt mn 1,6 bar oliedrukschakelaar die daar zit...Heb maar 1 gat in t filterhuis, een (dure) sandwichplaat had dus ook nog gekund... maar goed, de peilstokzender is binnen en werkt perfect, ook maar een tientje duurder dan een VDO M10x1 zender dus ik vind t prima.

Heb m net stationair even warm laten draaien en de waardes kloppen nu veel beter :) Ook weer opgelost!

JerryGT 12-04-2009 11:37

Aan de zeikant in je kop kan ook nog een olie temepratuur schakelaar.

Jetta MaNiA 12-04-2009 12:16

Ik heb dit ook op de jetta. Carterplug geeft idd lagere waarde op de votex dan op de MFA. Scheelt soms 10 graden.

Op de zijkant van je blok zit de druksensor.

Arne 14-04-2009 15:34

Ja, en op t filterhuis nog eentje :)

LuukGTI 12-05-2009 15:41

Om nog even in te haken op dit topic, ik heb vanmiddag op de sloop een olietemp en oliedruk meter van een Lancia Delta Integrale blablabla gehaald op de gok voor mijn Golf 2. Want zijn de sensoren die in het blok gaan universeel? Dus zou ik nu 2 sensoren van VDO kunnen kopen voor mijn Veglia Borletti metertjes?;)

uuldriks_g40 12-05-2009 16:51

Heb je wel massa ergens aan hangen? 50 Graden geeft hij ook in de wind nog wel aan, scheelt misschien 5 - 10 graden maar boven de 50 moet zeker lukken. Doet de verlichting van de meter etc het wel?

Arne 12-05-2009 16:55

Mijn probleem was al opgelost.

LuukGTI 13-05-2009 10:11

Quote:
Originally Posted by LuukGTI
Om nog even in te haken op dit topic, ik heb vanmiddag op de sloop een olietemp en oliedruk meter van een Lancia Delta Integrale blablabla gehaald op de gok voor mijn Golf 2. Want zijn de sensoren die in het blok gaan universeel? Dus zou ik nu 2 sensoren van VDO kunnen kopen voor mijn Veglia Borletti metertjes?;)



Niemand? :confused:

Arne 13-05-2009 10:20

Denk dat je t beter op een Alfa/Fiat/Lancia forum kan vragen...

bobby-digital 13-05-2009 11:37

Kleine kans dat het functioneert, iedere fabrikant heeft hier vaak z'n eigen zenders voor. Hangt dus af van de weerstandswaarden die je nodig hebt voor je instrument

LuukGTI 14-05-2009 10:29

Ben er al uit, de sensoren kan ik nog gewoon bij de dealer krijgen :thumbup: . 25 eu voor olietemp en 76 voor oliedruk.
Kwam op internet al imitatie tegen voor 11 en 46 euro

Arne 14-05-2009 10:41

Ja, maar die zijn bedoeld voor VDO instrumenten he.


All times are GMT +1. The time now is 14:52.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.