Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   maximaal haalbare druk eaton m62. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=52372)

vwmk2driver 03-03-2009 18:21

maximaal haalbare druk eaton m62.
 
hallo,

ik wil graag gebruik gaan maken van een eaton m62 blower op een 1.9 td motor.

maar nu vraag ik me af hoeveel druk de eaton blower kan maken?
ik weet dat cilindervulling/flow/klepoverlap en compressie bepalend zijn voor de spruitstuk druk.

ik heb op internet een flow kaart gevonden van de eaton ,daar praten ze over 5 psi en 10 psi. maar ik vraag me af hoeveel druk een dergelijke eaton kan opbouwen.

wie kan mij hier iets meer over vertellen

Pewi Vwteam 03-03-2009 22:15

m62?? dacht dat er alleen een m45 m64 en een m90 waren.

Domi 03-03-2009 22:20

de m62 blower,





Pewi Vwteam 03-03-2009 22:58

aah kijk nou weer wat bij geleerd vandaag ;-] en domi hebben de velgen een goede bestemming gekregen ;-]

vwmk2driver 04-03-2009 00:12

m62 of m64 is volgens mij kwa werking het zelfde, de buitenkant is alleen iets anders.

Bluepower 04-03-2009 08:23

Al die etaon's kunnen redelijkere drukken halen(lees 1,2/1,3 bar) maar ze worden niet voor niets Heaton's genoemd, een grote en efficiënte intercooler is echt benodigd...
En jij wilt de compressor met vast poelie laten draaien? weet dan wel dat deze nog minder bestand zijn tegen overtoeren dan een G-lader, ondanks het eigen oliebad....
In mijn ogen geen slimme keuze om zo'n compressor te willen gaan gebruiken, dan toch liever een centrifugaal compressor of turbo...

DÁ-BRT 04-03-2009 08:42

Het is voor een race auto.

Het gaat erom dat hij al heel vroeg vermogen wil hebben en aangezien er een vaste overbrenging op zit en hij al snel volume begint te maken lijkt het een logischer keuze dan een turbo. (of je moet met een VNT bezig gaan)

Daarnaast hadden wij er niet bij stil gestaan dat ze de gecomprimeerde lucht zo heet maakt.

vwmk2driver 04-03-2009 09:10

ik heb het wel vaker gelezen, maar als ik in die grafieken kijk van eaton, dan zie ik dat de temp wel mee valt en deze niet veel hoger ligt dan bij een g lader,
dus daar maakte ik me niet zon druk om eigenlijk.

ik wil sowieso het eigen olie bad vervangen voor smering vanaf de motor, op gewoon de motorolie.

BLUEPOWER wat is dan het zwakke punt waardoor de eaton niet tegen overtoeren kan ?

ik weet dat de smering een probleem is,door het half gevulde vloeistof kamertje, maar door er smering vanaf de motor op te maken dan ben je daarvan af lijkt mij.

Bluepower 04-03-2009 10:36

Een grafiek opgesteld door een fabrikant geeft NATUURLIJK niet aan dat de temp ernom oploopt op het moment dat je meer toeren gaat maken dan met een normale poelie(fabrikant monteert bv een 82mm poelie, en daar wordt de flow-chart op geschreven).
Overtoeren kan ie niet tegen, a. omdat de lagers dan te heet worden, b. omdat door de minimale onbalens in de wormwielen er trillingen door de lagerspies heengaan, deze wordt hierdoor heel zwak. Het gebeurt regelmatig dat poelies afbreken van de spie, puur omdat dat ding gewoon teveel toeren draait(plus continu meedraait, wat ook niet bevorderlijk is voor de levernsduur van zo'n apparaat).
Smering/koeling van de motor zal je misschien wat helpen, maar weet jij met welke oliedruk je moet gaan werken?

vwmk2driver 04-03-2009 15:07

oke duidelijk.

ik heb idd ook al een aantal eatons gezien met een afgebroken as.
er staat er hier zelfs 1 te koop hier met stukke as.

vwmk2driver 04-03-2009 15:09

wat zijn nog leuke en betaalbare andere optie's op de g lader na,voor een compressor??

ik kan ook de lysholm maar die vraagt zoveel pk weg.
dus eigenlijk een centrifugaal compressor ofzo.

Bluepower 05-03-2009 13:25

OT: Frank, leeg je PM vak ff, ik kan je niets meer terug sturen omdat je postvak vol zit!!

vwmk2driver 05-03-2009 15:02

gedaan...


All times are GMT +1. The time now is 10:59.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.