Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Passat (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   3B(G) aankoop advies (benzine) (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=52699)

Christiaan 11-03-2009 19:46

3B(G) aankoop advies (benzine)
 
Omdat ik op mijn huidige daily al even uitgekeken ben, heb ik nogal interesse in een passat 3B, of 3BG. Voorkeur gaat uit naar een variant.

Wat zijn aandachtspunten voor deze auto's? En dan gaat het mij voornamelijk om de benzine versie's.

Heb zelf ook al wat gevonden natuurlijk, maar meer tip's altijd welkom!

- 3B: Draagarmen
- 3B / 3BG: (Portier)sloten
- 3B / 3BG: Gordels die slecht oprollen
- 3B / 3BG: Roest op / rondom de dakdragers (variant).

Rob g60 11-03-2009 22:44

3bg zijn dezelfde draagarmen
lekkend stuurhuis is bij beide ook een veel voorkomend probleem

Stijn 11-03-2009 22:58

Je kunt ook altijd mijn VAGCOM lenen Christ, om ter plekke de eventueel aan te kopen auto even uit te lezen.

Gijs 12-03-2009 00:08

Roest op de achterklep, tussen wisser en ruit, komt ook nogal eens voor.

RubenD 12-03-2009 00:28

Setje draagarmen kun je in ieder geval goedkoop op Ebay kopen.

1.8 20V motor is rete traag, verbruik (in een Golf) is nooit beter als 1:12. Dus ga voor een 20VT ;)

Verder zou ik zo niet echt kwaaltjes weten (bij de TDI breekt wel eens de spanrolarm v/d ventilator).

Het zijn echt geweldige kilometervreters met een zeer mooie (technische gezien) ophanging. Kraken wel, maar ja Ebay is de oplossing ;)

VeeDubber 12-03-2009 08:25

Ik ga met Ruben mee, vermijd de 1.8 20v, geen fijne motor en storingsgevoelig. Ik zou je zelf de 2.0 of de 1.8T aanraden en dan vooral de laatste. Van de 2.0 zijn de prestaties ook niet echt om over naar huis te schrijven terwijl je wel het verbruik van een 2.0 krijgt. De krakende draagarmen zijn inderdaad een probleem, hoewel daar wel een terugroepactie voor heeft gelopen. Stel dat het nog zo is, dan kun je het vervangen wel zelf doen.

Christiaan 12-03-2009 09:06

Quote:
Originally Posted by Stijn
Je kunt ook altijd mijn VAGCOM lenen Christ, om ter plekke de eventueel aan te kopen auto even uit te lezen.


Is inmiddels ook al in Erp te vinden, maar toch bedankt!


Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Ik ga met Ruben mee, vermijd de 1.8 20v, geen fijne motor en storingsgevoelig. Ik zou je zelf de 2.0 of de 1.8T aanraden en dan vooral de laatste. Van de 2.0 zijn de prestaties ook niet echt om over naar huis te schrijven terwijl je wel het verbruik van een 2.0 krijgt. De krakende draagarmen zijn inderdaad een probleem, hoewel daar wel een terugroepactie voor heeft gelopen. Stel dat het nog zo is, dan kun je het vervangen wel zelf doen.


Heb al wel hier en daar gelezen, dat de 2.0 een olieverbruiker zou zijn? 1.8T lijkt me ook wel een mooie motor, maar qua kilometerstanden, hoe lang houden deze het vol? Mij lijkt het (maar heb geen ervaring met turbomotoren) dat een 1.8T "fragieler" is dan een 2.0
Zit een beetje naar bouwjaar 2000 / 2001 te kijken, dat os voor mij prijstechnisch het meest interessant, maar dan heb je het over auto's van 8 / 9 jaar oud, met bijbehorende kilometerstanden...

evilnyntje 12-03-2009 09:08

Chris ik kan via es nog een v5 fiksen ik zal eens polsen.

Christiaan 12-03-2009 09:11

Ohw, laat maar ff weten (qua prijs :D )

Pedaalemmer 12-03-2009 09:30

neen, v5 is drama kwa verbruik/power. Ga voor de 20vt een prima kilometer vreter!

Christiaan 12-03-2009 09:37

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
neen, v5 is drama kwa verbruik/power. Ga voor de 20vt een prima kilometer vreter!


Ja, drama? Heb wel gereden met een v5 (Bora) , maar power voldoende.... en dat geluid :cool:

Pedaalemmer 12-03-2009 09:47

Quote:
Originally Posted by Christiaan
Ja, drama? Heb wel gereden met een v5 (Bora) , maar power voldoende.... en dat geluid :cool:


Leuk geluid, maar that's it. Hij zuipt meer dan de 20vt en heeft minder power. ik heb ermee gereden zowel in de passat als in een golf en vond het tegenvallen. De 20vt in de passat is een hele prettige moter en mocht je in de toekomst meer power willen een leuk object om mee te spelen, Daarbij is de 20vt bij normale snelheden prettiger om mee te rijden.

Maargoed dat zijn mijn ervaringen wellicht dat er mensen zijn die dit anders zien.

Christiaan 12-03-2009 10:00

Ieder zijn (nuttige) ervaring is welkom. Zelf heb ik geen ervaring met een 20vt, dus ik kan (nog) geen eerlijke vergelijking maken.

RubenD 12-03-2009 12:49

Op de staafbobines en de N57 klep na zijn de 20vt motoren hele goede en betrouwbare motoren.

De 2.0 is eigenlijk de motor uit de Mk3 GTI, staan inderdaad bekend als olieboten. Niet aan beginnen.

Ik wist het wel, 20vt, mijn moeder heeft er sinds kort ook eentje (met elektronisch gasklephuis en dus ESP). Rijd echt helemaal geweldig.

Pedaalemmer 12-03-2009 13:33

Quote:
Originally Posted by Christiaan
Ieder zijn (nuttige) ervaring is welkom. Zelf heb ik geen ervaring met een 20vt, dus ik kan (nog) geen eerlijke vergelijking maken.


Gaat eens snel een proefrit maken bij de vw dealert

VeeDubber 12-03-2009 13:53

Een 20vt is een robustere motor dan de 2.0, de 2.0 is een van de laatste keuzes wat mij betreft. Ik heb zelf wel een zwak voor de V5, mooie motor met een hele luie schakelkarakteristiek, meer een liefhebbersmotor. Vanuit verbruiksoogpunt en onderhoudskosten gezien is de 20vt echter een betere keuze in mijn ogen.

Christiaan 13-03-2009 19:50

Heb inmiddels aan een aantal personen gevraagd hun ogen open te houden voor een leuke passat 1.8T of een V5.

We gaan rustig op zoek, ik heb gelukkig geen haast, naar een mooi nieuwe daily.....

Erwin G60 13-03-2009 20:16

We hebben sinds kort ook een Passat v5 (automaat)als daily en zijn er zeer te spreken over. Gebruikt een beetje 1op 9a10 maar mn collega heeft een 1.8T en die gebruikt net zo veel dus dat maakt weinig verschil. Als ik het verschil tussen een 1.8t en een v5 mag geven vind ik een v5 een wat rustiger rijder auto en een 1.8T meer een snelle rijder auto. En allebei de motors hebben wel wat wat ze aantrekkelijk maakt het is net wat je wil.

matt202 06-02-2012 22:02

even opfrissen deze, ben namelijk op zoek naar een 3b(g).
hoe is de 1.6 moter qua storingsgevoelig / kwaliteit?

power is voor mij bijzaak..

Gijs 06-02-2012 23:40

Een 1600.. niet doen, krijg je spijt van en slakken komen je voorbij. Te weinig vermogen voor een zware auto. Overigens ook niet veel geleverd, 20v wel.


All times are GMT +1. The time now is 23:18.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.