![]() |
PRRRRRRRRRRRRRRRRRR... welke keerring?
vorige week een nieuwe CHX bak en Koppeling onder mn mk2 geschroefd.
mk2 met 4cm verlaging rondom. sindsdien heb ik met rechtdoor, bochten naar links, en met inveren vibraties/beuken in mn auto, het lijkt van rechtvoor te komen. op de snelweg met kuilen: Zodra ik de kuil in rijd is is het keihard PRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR en schudden in mnstoel. Zodra je de kuil uitrijd, en dus 1 seconde 'zweeft' is er niks naa de hand.. zodra je weer normaal rechtuit rijd is het gerommel weer "normaal" aanwezig. Duik je een bocht naar links in is het weer PRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR. duik je een in naar rechts is er weer niks aan de hand. lijkt wel alsof de as in de bak boort ofzo.. ik zie niks meer door de spiegels, en de carrosserie vibreerd. druk ik de koppeling is het rammen weg :screwy: Ik heb de rechter aandrijfas al compleet vervangen, dat haalt niks uit. |
Blok oplichten niet geholpen!!
Als je snelheid hebt en dan in zijn vrij hoor je het dan nog??? |
hey Jan,
Blok oplicht heeft bijna niet geholpen. het lijkt iets minder heftig Met koppeling ingedrukt in de versnelling dan heb ik het niet. in de vrij rollen heb ik niet geprobeert. ik kreeg de tip dat het wiellager het mischien was, ik had de fusees er nog niet onder gezet :tongue: , dus dat ligt er nu af, morgenochten ffe monteren. krijg nu alleen de spoorstang niet los, de moer is eraf. maar zit heel vast in de fusee.. :confused: |
Quote:
Met de hamer op het fuseehuis rammen....met nadruk op rammen. Dan springt ie er zo uit. |
En tussen de spoorstang en fussee huis een stang zetten met de drukkracht naar boven
Of een kogeltrekker gebruiken:D ps zijn de fussee's de goede? |
goed rammen dus op de fusee :thumbup:
de aanligrand op de as is 53 mm. dus van een nieuw type as. :D ga ervan uit dat de fusee wel past op de fusee die erop moet voel ik wel iets speling op de naaf (de rand waar de schijf tegen aanvalt) |
Haal je eruit als je de moer aandraaid
Daarom mag je de auto ook niet verrollen zonder assen Rammen opt oog waar de spoorstang vast zit |
![]() de gemonteerde chx bak.. ![]() de gedemonteerde 8N bak... |
juustem, de latere types 085 bakken hebben een langere flens waardoor je aandrijfas in eens te lang is. Je zit dus continu aan het einde van de axiale speling van de homokineet.
|
heel vervelend maar waar :screwy:
ik heb er 6 km mee gereden. kan hierdoor het Diff lager gemold zijn? of is het one way to find out... |
Tog, andere flenzen!!!
Even uitwisselen en horen wat er dan gebeurt |
Is het diff lager moeilijk los te halen?
om die de controleren en te vervangen? |
Moet de bak open,dus zo niet te doen
|
jammer.. weer op de gok.
even terzijde, wat is slim te vernieuwe aan de flens? moeten de flens links en rechts tegelijk vervangen worden ? of zit er geen verschil in intern. nouja, ik zie het wel.. ;) |
:tongue: om het verschil duidelijk te maken
![]() het erin zetten gaat op een echte beunmanier. lijmtang om de bak en flens, en draaien maar.. totdat de bout pakt in de bak. :tongue: |
En het ratelen is over?????
Heb je de keeringen ook vervangen? |
ik heb de keering niet vervangen, de dealer is ook gesloten.
ik ga eerst een test rondje rijden en kijken wat er gebeurd. de fusee past niet! de pen van het gewricht op de draagarm is te dik voor het fusee.. |
Heb je 17 en 19 mm van
Zat er de fusseekogel niet bij? Die kan je dan gewoon overzetten |
op 1 fusee zat die nog wel, die heb ik overgezet.
dus hij rijd :D maar wel met lekkende keering.. je had gelijk jan. het geratel van de as is weg :D even snel een rondje in de buurt gereden met een lekkende keerring :tongue: kan verder geen gekke dingen waarnemen betreft de bak. :thumbup: verder heb ik de fusee pen vervangen en de fusee, maar het voelt wat wiebelig aan.. :shake: Hoe ziet de keering eruit, en wat is de precieze plek? en hoe zit het gemonteerd? |
![]() welke keering moet ik hebben voor de Bijrijderskant? weet niet hoe ik het moet bekijken. |
All times are GMT +1. The time now is 21:15. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.