![]() |
naafgat te groot ? kan dit kwaad
ja hier ben ik alweer ant knoeien met velgen ..
ik heb hier nog een setje splinternieuwe velgjes liggen , ori staal 4x100 maar ze zijn made in france .. dus het naafgat is te groot een 5mm ofzo zeker ik zou graag verbrede stale velgen op men wagentje hebben is het de moeite om deze te late verbrede of is dit niet veilig fzo want ik heb niet meteen zin om weer te investeren in geld voor nog andere velgen waar dat de kans dan op is dat deze scheefzijn en hoeveel kan ik verbreden op een golf 1 cabrio ? ik dacht aan 8 vooraan en 9 achteraan of 7.5 - 9 grtz |
voor dat naafgat zijn "opvullers" te koop. Bij elke banden/velgenboer te krijgen. FF goed opmeten wat het naafgat is van de velg, en de naaf van je auto (57 mm).
Denk dat 8-9 wel moet kunnen als ik het vergelijk met mijn scirocco. Maar hangt natuurlijk ook af van de et. |
ff bij een velgenboer een setje centreer ringen halen !
qua breedte kan je het best ff meten hoeveel je naar buiten kunt verbreden ! gr. Martijn |
Gaat ie weer...
Een centreerring van lichtmetaal op staal? Dat gaat toch nie.... |
Quote:
Off-topic, maar hoort dit taalgebruik niet in het 'verkoop dan nix' topic thuis? |
Ik investeer sowieso niet in geld.
Centreerringen en stalen velgen gaan volgens mij niet zomaar samen idd. Het zal vast wel passen, maar of het ook goed werkt en blijft zitten? De stalen velg is lang niet zo breed als een alu velg, draagvlak is dus ook veel minder. |
dan draai jij er toch een stel uit ALU voor die jongen...
|
Hij centreert ook wel op de bouten.
|
Quote:
krijgen we dit weer... :rolleyes: |
Ja. Dan doe ik ook ff mee ;)
Als centreerringen niet werken dan monteer je het wiel gewoon en centreert ie ook wel met de 4 bouten (of 5) |
Quote:
Als je ze netjes kruislings monteert is er niks aan de hand. Maar die discussie is al eerder geweest :D |
Quote:
Zo werkt het met Kevers inderdaad ook al 70 jaar Jens |
:iamwithst
|
okee alvast sorry voor men taal gebruik en men slechte zinsbouw , maar ik heb het deze week erg , niets aan men eindwerk lijkt te lukken
nu heb ik alvast veel bijgeleerd , van de vulringen nzo ik zal nog wel zien wat ik er van maak ,, al vast bedankt van de tips |
kevers en dafjes waren ook niet gemaakt om harder dan 15km/h te rijden. Toen de auto's echte mannensnelheden bereikten werden er centreernaven ontwikkeld :)
Ach, zonder werkt ws. ook prima, maar netjes vind ik het niet. Oude koe idd :tongue: |
Quote:
ff offtopic: Je inbox zit vol! :D heb een klusje / verzoekje aan je ;) |
Quote:
Maar als je er van uitgaat dat de centrering alleen wordt gebruikt om de velg in het midden te houden tot de bouten vast zitten, dan is het toch geen probleem? |
klopt, maar een centreerring blijft bij een alu velg 'achter' de velg hangen door een opstaand randje. WEet niet of daar plaats voor is bij een stalen velg, zonder tussen de velg en naaf te blijven steken.
@Loco, ik zal mijn pm box eens legen. Excuus :D |
All times are GMT +1. The time now is 16:05. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.