Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Archief (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=74)
-   -   Borbet stickers/plaatjes en booskijker Golf 2 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=54319)

KJ-Golf 24-04-2009 18:16

Borbet stickers/plaatjes en verlagingsset Golf 3

Ik ben op zoek naar 4 Borbet stickers/plaatjes die in een naafdeksel van een Borbet A velg passen. Zie bijgevoegde foto voor verduidelijking van wat ik bedoel.

Tevens ben ik op zoek naar een booskijkerstrip voor mijn Golf 2. Gewoon in nette staat natuurlijk en het liefst in de kleur LA5U, maar dat laatste is niet verplicht. VOORZIEN

EDIT: ben trouwens ook nog op zoek naar een 40/40 mm verlagingssetje van een Golf 2 of 3 voor een kameraad van mij.

eddie-polo 25-04-2009 09:06

voor de booskijker kan je REBO contacten misschien dat ie ook nog een verlagingsset heeft liggen .

Theowob 25-04-2009 11:04

Borbet stickers/plaatjes worden verkocht op ebay.de

KJ-Golf 26-04-2009 22:26

Quote:
Originally Posted by eddie-polo
voor de booskijker kan je REBO contacten misschien dat ie ook nog een verlagingsset heeft liggen .

Was wel geïnteresseerd in zijn booskijker, maar hij woont te ver weg (Rotterdam) en wilt niet versturen. Ik woon zelf in de omgeving Apeldoorn - Deventer.

Bij deze dus opnieuw op zoek naar een Golf 2 booskijker (dunne, rechte strip).

KJ-Golf 01-05-2009 15:50

Up.

KJ-Golf 04-05-2009 21:00

Up. Ook nog even graag de aandacht voor een 40/40 mm verlagingssetje voor een Golf 3 (of wat onder Golf 3 past).

KJ-Golf 08-05-2009 21:57

Nogmaals up. Ik ben reeds voorzien van een booskijkerstrip, maar nog wel op zoek naar een 40/40 of 60/40 (maar liefst 40/40) verlagingssetje voor een Golf 3 van een kameraad van mij.

P.S. De voorveren van een schroefset zoek ik trouwens ook nog.. Niet de achterveren, maar alleen de voorveren, en dus zonder de dempers.

KJ-Golf 09-05-2009 15:48

Up.

RubenD 09-05-2009 15:49

Van FK kun je losse veren kopen, kijk hier maar eens: www.fk-automotive.de

Maar van welk merk is die schroefset?

KJ-Golf 10-05-2009 10:21

Schroefset is van het merk FK. Heb eventueel nog losse achterveren van een V-maxx schroefset liggen voor de achterdempers van de FK-set, maar ik weet niet zeker of dit past? Heb de FK-set (losse dempers zonder veren) nog niet binnen, maar ben ik dus eventueel van plan om over te nemen.

Voor de voordempers heb ik sowieso nieuwe veren nodig, maar die zijn dus op die site te verkrijgen? Ik heb dit gevonden: http://www.fk-automotive.de/websale...bcbdb4%2fmd5%7d, maar zijn dit wel de veren voor een schroefset dan?

RubenD 11-05-2009 12:00

Quote:
Originally Posted by KJ-Golf
Schroefset is van het merk FK. Heb eventueel nog losse achterveren van een V-maxx schroefset liggen voor de achterdempers van de FK-set, maar ik weet niet zeker of dit past? Heb de FK-set (losse dempers zonder veren) nog niet binnen, maar ben ik dus eventueel van plan om over te nemen.

Voor de voordempers heb ik sowieso nieuwe veren nodig, maar die zijn dus op die site te verkrijgen? Ik heb dit gevonden: http://www.fk-automotive.de/websale...bcbdb4%2fmd5%7d, maar zijn dit wel de veren voor een schroefset dan?

Die veren zijn niet de juiste. FK-Automotive heeft meerdere type schroefsets, kun je eens een foto maken van de set die je hebt liggen?

Hier staan in principe alle beschikbare veren, Klik

RubenD 11-05-2009 12:01

Quote:
Originally Posted by RubenD
Die veren zijn niet de juiste. FK-Automotive heeft meerdere type schroefsets, kun je eens een foto maken van de set die je hebt liggen?

En wat de achterveren aangaat, dat moet je even op meten. Diameter v/d stelring en de binnenste diameter van de V-Maxx veren.

KJ-Golf 11-05-2009 16:42

Quote:
Originally Posted by RubenD

Dit zijn de losse FK-dempers die ik over wil nemen: http://pic90.picturetrail.com/VOL22...4/361405949.jpg. Ik heb ze dus nog niet gekocht, maar was dat dus wel van plan.

Het setje bestaat dus uit 2 voordempers en 1 achterdemper. Ik heb nog een goede v-maxx achterdemper incl. veren van een schroefset thuis liggen en ook nog een setje losse achterveren + verstelring van de kapotte v-maxx achterdemper.

Maar nu was mijn vraag dus of ik die veren ook voor de losse FK-achterdemper kan gebruiken? Ik heb de verstelring en veren opgemeten en die hebben een diameter van ongeveer 6 á 6,5 cm.

KJ-Golf 11-05-2009 20:18

Heb zojuist gehoord dat mijn achterveren niet op de achterdemper van de FK-schroefset past, omdat zijn schroefset (de FK-set) een 4-delige set is zonder draad aan de dempers.

Maar weet jij, RubenD (of iemand anders) aan de hand van de foto en informatie welke veren ik zou moeten bestellen voor die dempers?

KJ-Golf 13-05-2009 15:58

Up. Tevens nog steeds op zoek naar een goedkoop 40/40 (60/40 mag ook!) verlagingssetje van een Golf 2 of 3. Is niet voor mij, maar voor een kameraad die deze voor zijn Golf 3 zoekt.

RubenD 17-05-2009 11:39

De eerste vraag die bij mij naar voren komt: Weet je zeker dat deze dempers voor een Mk2 zijn en niet voor een Mk4?

Waarom ik dit vraag zal ik zo toelichten ;)

Wat weet je verder van schroefsetjes, veren, dempers etc?

Ga er even vanuit dat je er niet veel van weet, dus begin ff bij het begin, weet je het allemaal al dan moet je er maar ff overheen lezen, haha.

Een schroefset voor een Mk2 bestaat uit veerpoten, aan de buitenkant hiervan zit het draad waar de stelringen op kunnen draaien. In de veerpoot word een demperpartroon gestoken waarna er een doppie op/in de veerpoot word geschroefd en je demperpartroon er niet meer uit kan.

Onderaan de veerpoot zit de bevestiging, die flens in U vorm met 4 gaten voor 2 bouten door je fusee's en achter een stukje buis met een rubber erin geperst.

Als je een schroefset helemaal uit elkaar haald krijg je in het geval van FK volgens mij die dempers te zien die je hier boven ziet.

Daar kun je dus niks mee als je geen veerpoten hebt waar die dempers weer in kunnen.

En ik zit nog eens te lezen, je hebt een set waarvan 3 van de 4 schroefsetpoten nog goed zijn. De 4e is kapot en die wil je maken met 1 demper van een ander merk. Dat gaat überhaupt niet.

Je zou heel misschien nog een nieuwe losse demper van V-Maxx kunnen aanschaffen. Maar dan nog, die is nieuw, daar waar de andere drie dempers als gebruikt zijn en toch iets van hun werking hebben verloren door de slijtage.

Advies is dan ook, als het even kan zaken als dempers per as te vervangen, om zo het voertuig in balans te houden.

Dus zelfs al zou dit gaan passen, dan moet je het nog niet doen.

Ik raad je dit dan ook echt af, omdat je een demper van een ander merk hebt als vervanger, doordat het een ander merk is, is het ook een demper met andere specificaties (dempingsgraad, slag lengte etc).

Dus wat die vent verkoopt zijn als je mij vraagt (kan dus niet de essentiele onderkant zien van de dempers) losse patronen welke misschien voor een Polo 2 of Audi zijn (daar zijn de veerpoot en het fusee namelijk 1 deel en kun je niet zomaar even een schroefsetje monteren.

Of hij had een FK set die stokverrot was, daarvan heeft tie de poten maar weg gemikt en nu probeert hij de rest (ook al versleten maar dat zie je niet aan de buitenkant) aan jou te verkopen...

Mijn advies: even flink doorsparen en minimaal 2 nieuwe schroefpoten of een compleet nieuwe set aanschaffen.

BobbyEdition1 17-05-2009 13:14

Heeft Cultwheels die Borbet logo's niet?

All times are GMT +1. The time now is 18:25.