Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Loop of Sloop... (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=55185)

-Jens!- 16-05-2009 20:08

Saved by the bell: Corrado 16v en Polo steilheck
 
Voor alle duidelijkheid...beide te koop aangeboden als loop of sloop....!

-Corrado 1992 2.0 16v
(zo gekocht afgelopen donderdag):cool:
Wat een verschil met de grijze steilheck!! Die is trouwens afgelopen week verkocht aan Dave, nogmaals heel veel plezier ermee!
De corrado rijdt heerlijk, geen piepjes, kraakjes, rammeltjes, echt SUPER!

De auto is donkerblauw met pareleffect erin (volgens mij midnight blue maar niet zeker)

opties: veelal standaard voor corrado
-elek. ramen
-'' spiegels
-'' schuifkanteldak
-'' cv
-Nagenoeg nieuwe 60mm RVS uitlaat vanaf spruitstuk
-embleemloze grille met boos wimpertje ;)
-60/40 verlagingsset (iets in die richting, maar lip schraapt al bij bijna elke drempel :D )
-Nieuw type interieur in zeer goede staat

Verder helemaal origineel, inclusief de motor! :cool:

mankementen:
-APK was verlopen
-velgen, banden zijn kaas. Maar komen toch andere op....
-ABS lamp brandde, sensor LV is kapot. nieuwe is geregeld...
-schuif-kanteldak kantelt alleen.
-gescheurde mistlamp LV
-voorbumper heeft wat beschadigingen
-motor liep onregelmatig stationair en MFA werkte niet, beide opgelost door 2 losse vacuumslangen weer aan te sluiten (easy fix) :)
Verder waren de achterlichten zwart gespoten en hij moest ff flink worden uitgemest.











En daarnaast: cadeau voor het vrouwtje!
-Polo steilheckie 1991 1.3, (hier zit wat meer werk aan :D ) :thumbup:

Verschrikkelijk verwaarloosd HOK (wat wil je voor dat geld) maar wel een bijna nieuwe uitlaat eronder (die met staalkabels vasthing) :D en hij moest ff flink worden uitgemest. (sommige mensen :shake: )

Deuken rondom en roest op achterklep en groot gat waar ooit de accubak was....maar verder technisch best ok.
Waren wat dingen aan verprutst zoals uitlaat, remmen achter en verder gewoon flink wat achterstallig onderhoud maar dat is weer netjes en origineel gemaakt.

Liep niet bij aankoop maar na vervangen van de ECU en accu loopt ie weer vrij lekker. Accubak mooi gelast, ging prima.
Vd. week nog distributie en waterpomp vervangen, een beurtje, uitdeuken en poetsen.
Ben hem nu rondom aan het polijsten, ding blinkt weer als een spiegel!










Komt goed hoor met ze...plannen genoeg ;)

Tjaap 16-05-2009 20:18

is dat die corrado van hier op het forum?

neef_m 16-05-2009 20:23

nette cor! en die polo is ook al aardig opgeknapt zeg

ben benieuwd wat de plannen zijn

-Jens!- 17-05-2009 09:57

tjaap: klopt ja, waarom?

neef: bedankt man, heb er nu tijd en ruimte voor dan pak je zulke dingen toch sneller aan! Anders had ik nu wss alleen nog de steilheck gereden (niks mis mee trouwens!)

Tjaap 17-05-2009 10:11

omdat ik hem ook erg goedkoop vond.. Ik heb zelf helemaal niks met Corrado, maar die prijs deed me bijna twijfelen.

VWRickGTI 17-05-2009 10:22

Mooie corrado goede aankoop gedaan op het eerste gezicht!!!
Had er ook nog op gereageerd maar stond in de buurt van zwolle dus was ff te ver weg.

succes ermee.

Vains 17-05-2009 10:48

Gefeliciteerd met de aankoop :thumbup: Ik ben benieuwd wat jouw plannen zijn met de corrado...

Gijs 17-05-2009 12:05

Dus toch nog een Corrado gevonden! Nice! :D

En jezus zeg, die polo :rolleyes: Nog nieuwe organismes gevonden met het uitmesten? :redface:

Jeffg60 17-05-2009 13:37

wat een goed poetsbeurtje al niet kan doen zeg wow ;) en wat zijn de plannen voor de corrado? gewoon rijden of mooi project?

Pewi Vwteam 17-05-2009 15:52

corrado is van mijn maatje geweest niks mis mee. alleen kwa lakwerk is ie niet zo heel mooi meer vind ik maar met goed poetsen kom je wel redelijk ver denk ik. succes met je aankoop, en veel plezier er van.

-Jens!- 17-05-2009 16:32

pewi: motorkap is een keer overgespoten, zitten stofpuntjes in dat klopt.
Ga eens op me gemak kijken of dat eruit te polijsten is...ik denk een heel eind.
verder bedankt, ben er erg blij mee!

verdere plannen: technisch 110% maken, dik wiel eronder achterlichten glansrood (edition mike) en verder zien we het nog wel...ik kan er toch niet vanaf blijven ;)

Neill_s 17-05-2009 21:53

Mooie corrado, maar die voorlip hangt wel erg laag idd.. :D Verdere plannen klinken goed, maar die potentie zit er ook zeker in!
Als Michel terug is uit Oostenrijk zal ik weleens vragen voor spul om die stofjes te poetsen...;)

-Jens!- 20-05-2009 21:03

FF update van de slopers:

-Corrado: doet het echt geweldig! gisteren interieur grondig gecleand en dashboard behandeld...vanmorgen even de motorruimte en onderkant motorkap, slotvangers etc. aangepakt dus ook dat is weer toonbaar. Zoek alleen nog een set oud type mistlampen, rechterklink (afgebroken) en een set speakerkapjes voor in de deuren.
Heb er voor APK a.s. vrijdag ook maar even een dummykat onder gehangen ipv de 60mm RVS pijp van voor naar achter, nu lijkt het nog ergens op ;)

-Polo: vanavond v-snaar, distributie en waterpomp vervangen, gisteren achterklep gelast en behandeld. Ook nog de uitlaat aangepast want deze bonkte tegen de bodem, héél irritant....Dak, motorkap en complete bestuurderskant zijn inmiddels geheel gepolijst. Ding loopt nog wel op 3 poten, moet ik nog even naar kijken ... :D



Foto's volgen...

-Jens!- 21-05-2009 16:17

klep voor:




klep na (beetje wazig):




Vanmorgen nog een poging gedaan om de polo goed aan het lopen te krijgen maar tevergeefs, cilinder 3: NO GO! ontsteking getimed. Bougies gecheckt, kabels, injectoren etc. Denk maar eens een compressietest gaan doen....maar motorruimte ziet er weer sjiek uit:




Ter vergelijking:




De corrado gaat de goede kant op:

interieur:




Koffer:





2 liter 16v (met k&n inlegkruisje zag ik, nice!):




morgen APK erop als het goed is, wish me luck!

EelcoB 21-05-2009 18:07

Hoe heb je die klep bij de polo nou gedaan? Opgevuld met lood, ofzo? :)

Wel goed bezig geweest! :thumbup:

golf mkII 16v 22-05-2009 07:56

Die foto van de polo zijn 2 verschillende auto's:D:D:D
Goed bezig met de schoonmaak :thumbup:

Gijs 22-05-2009 16:52

Wow, is dat dezelfde polo als die ik bij jou afgeleverd heb :eek:!?

:cool:

-Jens!- 26-05-2009 15:38

De aanschaf van een compressiemeter set bleek niet onnodig, cil. 1,2 en 4 allemaal volle bak compressie....cilinder 3 = 0 bar!
Dacht eerst de koppakking maar blijkt een kromme inlaatklep te zijn dus even vervangen en het hele spul weer mooi in elkaar knallen! Alles lekker nieuw en fruitig!
Verder begonnen aan spotrepair en uitdeuken voor gevorderden hehe...komt goed!



morgenmiddag herkeurig corrado, accu stond iets los, CO was te hoog (duh haha!) en banden moeten tegenwoordig rondom hetzelfde zijn dus ff setje van niels eronder (geen porum maarja)...nieuwe regels...bahbah....

RubenD 26-05-2009 19:09

CO mag 3,5% zijn, als ik de nieuwe regels goed begrepen heb, zat je daar nog boven dan?

Gijs 27-05-2009 20:16

Quote:
Originally Posted by -Jens!-
De aanschaf van een compressiemeter set bleek niet onnodig, cil. 1,2 en 4 allemaal volle bak compressie....cilinder 3 = 0 bar!
Dacht eerst de koppakking maar blijkt een kromme inlaatklep te zijn dus even vervangen en het hele spul weer mooi in elkaar knallen! Alles lekker nieuw en fruitig!

:confused:
Hier sta ik serieus van te kijken!? Heeft de distributie riem niet goed gestaan? :wow:


All times are GMT +1. The time now is 17:16.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.