Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   mk2 1.3 ombouwen naar kr (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=55684)

Gio695 29-05-2009 17:49

mk2 1.3 ombouwen naar kr
 
Had een klein vraagje, aangezien ik hier niet echt in thuis ben.
Is het mogelijk een KR in een mk2 1.3 te bouwen? Ik weet dat het bij bijv een 1.6 en een 1.8 redelijk makkelijk is...
Kan iemand mij wat meer info hieromtrent geven?
Thanx,
Gio

tim_j 29-05-2009 18:22

ten eerste een kr is een 1.8 blok.

er is wel plugwerk nodig wil het werken.
een blok,bak,kabelboom,ecu,zekeringkast,remmen,brandst ofpomp,tellerbak, subframe enzovoorts.

verder weet ik het niet zo gauw.

Gio695 29-05-2009 18:35

Ik weet dat het een 1.8 is, maar wat ik bedoelde is dat een auto die origineel een 1.6 of 1.8 heeft, waarschijnlijk makkelijker om te bouwen is naar een KR.
Heb hier nl nog een blok staan en wou weten als het in de mk2 zou kunnen zonder veel te veel problemen...
Maar zo te lezen is het nog veel meer werk dan mijn caddy, dus blokje maar te koop zetten...
Bedankt voor de snelle respons,
Gio

golf mkII 16v 29-05-2009 18:58

Zekeringkast is niet nodig[tot87
Tellerbak ook niet
En subframe ook niet[zal wel de stabistang erop zetten
Bak en koppeling kan je er ook van de 1600/1800 op zetten[kom je alleen niet uit met de overbrenging,maar het past wel

breadfan83 08-06-2009 13:52

Hoi Volksforum, ben ik ook weer eens even. :D

Even een vraagje over het aansluiten van een nieuw model (nieuwste) kabelboom op een oud model KR-motor. Passen de stekkers en dergelijke van het nieuwste model kabelboom, dus het model van na '89 (geloof ik) waarbij de knipperlichtschakelaar bovenop de stuurkolom zit, zo op het oude model KR-blok?

Zijn er bijvoorbeeld andere stekkers gebruikt, of zaken op andere plaatsen vast gemaakt? Hoe zit het met de computers? Zijn er op het ene model meer of minder aansluitingen dan op het andere model?

Daarnaast moet de stuurbekrachtiging weg. De auto waar de motor in komt heeft een stuurhuis zonder stuurbekrachtiging, de motor die er in komt is eentje MET stuurbekrachtigingspomp. Houdt dit in de pomp gewoon weggelaten kan worden, en we uitkomen met een dynamo-steun voor een motor zonder stuurbekrachtigingspomp? Of is het toch gecompliceerder?

Danku! :)

golf mkII 16v 08-06-2009 17:18

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Hoi Volksforum, ben ik ook weer eens even. :D

Even een vraagje over het aansluiten van een nieuw model (nieuwste) kabelboom op een oud model KR-motor. Passen de stekkers en dergelijke van het nieuwste model kabelboom, dus het model van na '89 (geloof ik) waarbij de knipperlichtschakelaar bovenop de stuurkolom zit, zo op het oude model KR-blok?

Zijn er bijvoorbeeld andere stekkers gebruikt, of zaken op andere plaatsen vast gemaakt? Hoe zit het met de computers? Zijn er op het ene model meer of minder aansluitingen dan op het andere model?

Daarnaast moet de stuurbekrachtiging weg. De auto waar de motor in komt heeft een stuurhuis zonder stuurbekrachtiging, de motor die er in komt is eentje MET stuurbekrachtigingspomp. Houdt dit in de pomp gewoon weggelaten kan worden, en we uitkomen met een dynamo-steun voor een motor zonder stuurbekrachtigingspomp? Of is het toch gecompliceerder?

Danku! :)

KR =KR Stekker aan de zekeringkast zijn anders
PL kabelboom wordt moeilijker,die moet je splitsen [De computer voor de brandstof en ontsteking]en verder aanpassen[warmdraairegelaar ed]
Steun op de waterpomp laten zitten

breadfan83 09-06-2009 21:32

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
KR =KR Stekker aan de zekeringkast zijn anders
PL kabelboom wordt moeilijker,die moet je splitsen [De computer voor de brandstof en ontsteking]en verder aanpassen[warmdraairegelaar ed]
Steun op de waterpomp laten zitten


Ik wilde sowieso de KR boom pakken, maar dan van het nieuwere model. Juist om die aansluitingen op de zekeringenkast.
De PL heeft 'n extra computer, dus dat was voor mij al geen optie.

Dus als ik het goed begrijp past elek KR boom op elke KR motor.

De steun die ik trouwens bedoelde is die die de dynamo vasthoudt. De modellen met stuurbekrachtiging hebben toch een andere steun dan de modellen zonder?


All times are GMT +1. The time now is 09:10.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.