Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Inbouw 2.0 gti 2E in een mk1 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=56109)

ScareMercy 09-06-2009 20:42

Inbouw 2.0 gti 2E in een mk1
 
Hallo,

Ik heb een golf mk1 met een 1.5 JB motor en automaat. Nu heb ik een beetje rondgekeken naar wat ik moet aanpassen om deze motor in te bouwen achter de automaatbak.

Ik heb ergens gelezen dat een 2E hoger is als een originele mk1 motor waardoor een spaghettie van een mk1 niet zomaar past, klopt dit?

Ook vroeg ik me af of ik een tank van een gti of andere injectiemotor moet plaatsen of dat alleen het plaatsten van een opvoerpomp achter de tank voldoende is?

Alvast bedankt,

Mvg Maikel

golfcabriolet 09-06-2009 21:41

Ik heb ergens gelezen dat een 2E hoger is als een originele mk1 motor waardoor een spaghettie van een mk1 niet zomaar past, klopt dit?

Ja ,dat klopt,er is een 2 L motor korte slag,die moet je hebben.
geen lange slag motor.
motor code weet ik niet zo voor een 8v motor.
16v motor is een 9A en heeft 136pk,zit in passat.

Pewi Vwteam 09-06-2009 22:04

een 9a is ook geleverd in een corrado. of een mooie abf is de 16v motor onder de 16kleppers.

ScareMercy 09-06-2009 22:26

Kan ook inderdaad, maar ik heb liever een 8 klepper. Ik twijfel namelijk of mijn automaat het koppel van een 16v op langere duur aankan.

bolku 10-06-2009 08:57

Gewoon de 2E monteren, hoogte scheelt 15 mm en daar heb je geen last van, wij bouwen ze ook regelamtig in types 1....ook met spagerronie.

Lexo 10-06-2009 09:10

Kan daar de originele 1.5 automaat-bak achter? Ook kwa vermogen?

meijer1972 10-06-2009 16:53

Ik heb een 2E onderblok in mijn mk1. Hier zit ook een spaghetti op. Ik heb er verder geen problemen mee.

Jeff 10-06-2009 17:21

Ik heb ook een 2E in mijn MK1 en bij mij tikt de spaghetti af en toe de carroserie aan.

ScareMercy 10-06-2009 18:06

Ok, bedankt voor de reacties :thumbup:

Het blok past dus zonder problemen aan de uitlaat en de bak. aangezien ik nu een carberateur motor heb moet ik de opvoerpomp en de vlotter van een gti of andere injectie golf monteren.

De kabelboom lijkt heel erg op die van een dx heb ik begrepen, dus dat moet ook niet zo'n probleem zijn.

Dus dan moet hij er dus na bovenstaande aangepast te hebben zo in gehangen kunnen worden en rijden, of zie ik nu dingen over het hoofd?

Is er voor de rest nog iets waar ik op moet letten bij de aanschaf van een 2E? ik heb gelezen dat deze motoren nog wel eens een olieprobleem kunnen hebben.

ronnie_v 10-06-2009 18:59

ik heb nog wel een 2e te koop. Is een 2e onderblok met een 1.8 kop.Past als ik het goed heb wel op een dx kabelboom? Met een 5-versnellingsbak
Aandrijfassen en dergelijke heb ik ook nog, als het goed is.

ScareMercy 10-06-2009 19:58

Quote:
Originally Posted by ronnie_v
ik heb nog wel een 2e te koop. Is een 2e onderblok met een 1.8 kop.Past als ik het goed heb wel op een dx kabelboom? Met een 5-versnellingsbak
Aandrijfassen en dergelijke heb ik ook nog, als het goed is.


Wat is het voordeel van de 1.8 kop op een 2E onderblok? hogere compressie of?

meijer1972 10-06-2009 22:39

Deze set up heb ik ook. Verder heb ik dan nog een K-jetronic. Het blok lijkt orgineel als je snel onder de kap kijkt.

ScareMercy 10-06-2009 22:49

Ok, vandaar. Is dit mogelijk met elke 1800 kop van een mk1? of alleen met bepaalde types van een mk2/mk3? klinkt namelijk wel erg interessant. Dan hoef ik namelijk alleen nog maar een 2E onderblok te hebben :D aangezien ik hier nog verschillende 1800 blokken heb liggen van mk1/mk2.


All times are GMT +1. The time now is 20:16.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.