![]() |
Motortype '68 bus...
Ik kreeg deze vraag via mijn website en ik heb er eerlijk gezegd de ballen verstand van. Experts, wat is jullie mening?
I have a 1968 bus with (apparently) a H kind engine (1493cc, 44hp, 32 kW). The Italian Historic Car association will not accept it (that's a shame as I would have very cheap insurance) as it says the bus should have a B kind engine (1584cc, 47hp, 35kW)..however on your engine codes page it says that H kind engine were used on buses until JULY 1968 whereas my bus was registered in California in April 1968. Does this mean that some type 2 buses actually were produced with a H kind engine???? that would be enough for my application, I think... I know this is a difficult question, however if you can't answer it could you please direct me to other people that might know the answer??? |
|
Hier moet je hem heen sturen.
|
Een H motortje zit volgens mij in de type1(kever),type181(Kübel) en in de type2 van 1965 - 1968 ...
|
Quote:
En in de Karmann Ghia type 14. |
Dus een 68er bus kan origineel een H blok gehad hebben?
|
Yep,maar het is wel een grens/twijfel geval
|
Laat die gast gewoon even contact opnemen met Vincent (zit wel op het forum, maar niet zo veel online momenteel) die moet het volgens mij wel kunnen vertellen aan hem.
|
Heb hem geantwoord met het antwoord van Alain en hem gezegd dat hij maar eens hier langs moet komen, ben benieuwd!
|
Quote:
Nee man, hij moet bij mij langs komen! Ik weet niet veel van spijlbussen en T3's maar van T2's heb ik toch wel de arrogantie om te zeggen dat ik behoorlijk veel weet. :p En ik kan u zeggen: Een H0-motor heeft NOOIT origineel in een T2 gehangen! In MODELjaar 1968 was de motor een B0, B5 of een C0 blok. En dat zijn alledrie 1600cc motoren: B0 = standaard B5 = met uitlaatgasherverbranding C0 = motormet verlaagd oktaangetal Later kwamen die rare Italianen nog eens met een 1300cc motor in hun T2...maar da's een ander verhaal. Als je wilt kun je die italiaan mijn email adres geven dan kan ik hem nog meer over zijn T2 vertellen mocht hij informatie nodig hebben. Ik kan hem desnoods vertellen van wanneer dat blok is: molenari@yahoo.com Nog iemand anders op het forum met vragen in de trand van 'is dit origineel op mijn T2?'....ask me! Stuur me bij voorkeur een email naar bovenstaand adres. Ik lees het het forum niet regelmatig (ben lid van te veel mailinglists). groeten, Vincent |
Daar was hij al!
Die gasten maar niet willen luisteren he! :D |
Quote:
Maar gelukkig is er een oplettende Mies! Ik hoop dat het nu allemaal toch nog goed gaat komen :biggrin: Vincenzo (niet van de barndoormaffia maar de PanoPimps) |
Vraagje: Is er nog iets vernomen van die Italiaan?
Vincenzo |
Vraagje: Is er nog iets vernomen van die Italiaan? :rolleyes:
Vincent |
lol, ff gemist deze topic....
Ja, hij blijft doorzetten :) Quote:
|
Quote:
Is moeilijk te zeggen wat voor een motor het is. Is wel duidelijk een enkelpoorts 1300, 1500 of 1600cc. (geen 1200 iig) Zo te zien heeft de wagen M157: 'uitlaatgasreinigingsinstallatie', dat is dat rare ding voor de carburateur. Het lijkt of hij een revisieblok heeft want het motornr is op een uitgefreesde plek ingestanst. Anyways, als dit verder allemaal origineel is dan denk ik dat het motornr met 'B5' begint. 'B0' is de standaard 1600cc motor. en H0 de 1500cc uiteraard. groeten, Vincent |
All times are GMT +1. The time now is 00:34. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.