![]() |
Verlagingsveren Jetta 2 op Vento
Hoi Allemaal,
Ik heb een vraagje. Ik ben sinds vandaag de trotse eigenaresse van een 97'er Vento. Nou heb ik dus ook een 92'er Jetta 2 die helaas de deur uit moet (3 auto's voor de deur voor 2 mensen is iets te veel helaas). Maar onder mijn Jetta zitten dus redelijk nieuwe verlagingsveren. Kan ik deze gewoon overzetten of gaat dat niet passen..?? Weet iemand dit..?? :confused: groetjes Karin |
Moet je ook oude type veerschotels voor de vento kopen. Als je die hebt past het wel.
De vento/golf hebben vanaf 1995 kleinere veerschotels, dus de veren van de jetta passen niet omdat het gemaakt is voor een grote veerschotel. |
Veerschotels EN toplagers.
|
Quote:
Ok dus ik moet andere veerschotels en toplagers. Wat gaat dat kosten ongeveer..?? Ik krijg gelukkig wel korting. Lang leve een schoonvader die bij VW werkt. Alvast bedankt voor jullie hulp :thumbup: Karin |
Quote:
Dat kun je het beste aan je schoonvader vragen. (Hij weet wel wat je bedoelt als je zegt dat je van een 'VR6' ophanging naar een 'Golf 2' wil ombouwen.) |
Quote:
nou dan ga ik mijn schoonvader wel is lief aankijken vanavond. Thanx voor je hulp. |
Past allemaal op elkaar, je hoeft niets nieuws te kopen, onzin allemaal.
Ik heb gewoon een MK2 schroefset onder de Vento en de Golf gehad, nothing on the hand. |
schotels zijn zeker wel anders, ligt aan de jaartallen
|
Dat klopt maar het pas wel op elkaar.
Ik heb 2 MK3's staan, beide uit '96 en daar ging de MK2 schroefset probleemloos onder. |
@Dexter een schroefset gaat er ook probleemloos onder van een mkII maar als je alleen veren vervangt zonder de dempers heb je 2 soorten de brede versie en de smalle, ik heb dat probleem ook gehad en moest daarbij de schotels en de toplagers vervangen!
|
Quote:
Ik heb het aan mijn schoonvader doorgegeven. en ze gaan zaterdag met beide auto's aan de slag. dus moet goed komen. Bedankt allemaal voor jullie reacties..!! |
Quote:
Ooh, op die fiets. Ja, daar durf ik geen uitspraak over te doen, ik werk niet met losse veren :D |
Quote:
Lees dan eerst ook even het topic door voordat je begint te roepen dat het onzin is :screwy: |
Quote:
Ooh, als we gaan miereneuken, er staat nergens de schokdempers niet meegonomen worden :thumbup: |
All times are GMT +1. The time now is 00:11. |