![]() |
brandstof koelers
Zit een beetje Ebay rond te struinen kom ik brandstofkoelers tegen.
![]() Höhere Dichte des Kraftstoffs, dadurch besserer Wirkungsgrad, mehr Leistung und weniger Verbrauch. Niedrigere Einspritztemperatur im Brennraum = Weniger Belastung des Motors soweie Einspritzdüsen und Kolbenringen. Sauberere Verbrennung = Verbessertes Abgasverhalten, niedrigere NOx/HC/CO - Werte. Zijn hier ervaringen mee? |
nog nooit van gehoord, wil hier ook wel eens een technische verklaring voor horen :)
|
de verklaring staat erbij: koelere brandstof heeft een hogere dichtheid waardoor er meer brandstof wordt ingespoten en er dus meer vermogen kan worden ontwikkeld. of het bijdraagt aan extra vermogen? alle beetjes helpen, maar het beste resultaat wordt bereikt bij motoren waarbij de brandstof onder hoge druk wordt ingespoten. Moderne vw's hebben overigens van zichzelf al koelers
|
Zit voornamelijk op diesels volgens mij...
Of het enig nut heeft op een benzine??? |
VeeDubber, zegt het al, is voor een hogere brandstof dichtheid (hoe lager de temp, hoe meer eenheden per seconde, zelfde geldt voor lucht, van daar de intercooler NA de turbo).
Tuurlijk kan het verschil maken, maar het si waarschijnlij kzo weinig, ten zij je echt gaat Tjunen (LOL). Verchil zal in principe zo klei nzijn dat het onnodig is. |
All times are GMT +1. The time now is 20:40. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.