Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Corrado en Scirocco (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=19)
-   -   Mijn corrado 2.0 16V (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=57294)

ice_killer 11-07-2009 14:51

Mijn corrado 2.0 16V
 
HEy,


Ik heb de Corrado van VW power opgehaald vandaag :thumbup: rijdt heerlijk :) . (motor temp (koelvloeistof) wordt wel wat hoog ?... Meter geeft ca 100-105 graden aan :confused: ), koelvin heb ik horen aanslaan, ach nieuwe distrubutie riemetje er op, waterpompje en thermostaat + doorspoelen, radiateur zal wel wonderen doen , en nieuwe G11 (mag er ook G12 in ?? ).


Foto's volgen :D


Heeft iemand ook toevallig een orgineel NL instructie boekje ? (eventueel van de Radio? :thumbup: ).

Jurgen Santana 11-07-2009 18:35

Als je het koelsysteem compleet leeghaalt mag er ook G12 in.

MipMip 11-07-2009 19:00

En een motor(olie)temperatuur van 100-105 is niet abnormaal.

ice_killer 11-07-2009 19:23

Ik heb het over de koelvloeistof ;)


opes gemist in de eerste post : ff editen :P

Vw-Power 11-07-2009 21:19

hoi ice.
is normaal hoor ;)
don,t worry.

ice_killer 11-07-2009 21:27

ZO hoog ? Apart ... temp meter geeft onder de 30 Km/h 105-110 graden aan, bij het rijden heel iets onder de 90. :( (hoger komt hij niet (teminste nog niet gezien :( ). Krijg het idee dat de keolvin te laat aangestuurt wordt, en ook niet in 2 de stand (hoge) draait.

ice_killer 13-07-2009 19:26

weet iemand toevallig als er een zender is die op een lagere temp de fan in de 2ste stnad laat draaien? IPV 110, 100 ? of 105? (wat al erg warm is)

ice_killer 14-07-2009 18:06

schop :) :P

Dennis@polo86c.nl 14-07-2009 18:58

Is niet normaal.
Moet gewoon constant 90 aangeven tijdens normaal rijden.
Of de koelvloeistof wordt echt zo warm, of de sensor voor de meter / meter zelf of bekabeling is niet goed.

Ben jij trouwens Citroenmonteurtje op Problemcar ?

ice_killer 16-07-2009 17:53

Yup, hoezo ? :D

Tijdens het rijden blijft hij net iets onder de 90 graden (zeg maar 85), alleen bij stat. draaien (file oid), dna loopt de meter op naar een 105-110 graden, en daar houdt ik niet zo van :(


liever dat hij iets te vroeg aanslaat dan te laat :rolleyes:, candaar mijn vraag als er een schakelaar is die de koelvin eerder in de 2de stand laat draaien:)

ice_killer 19-07-2009 17:46

Tempzender en koudere theremostaat bij Ruud16VG60 besteld :thumbup:

ice_killer 21-07-2009 17:22

Temp zender en Therostaat binnen, Ruud Bedankt voor de snelle service :)

e_hagenaar 29-07-2009 10:09

Quote:
Originally Posted by ice_killer
Temp zender en Therostaat binnen, Ruud Bedankt voor de snelle service :)


wat is de kleur van de temp zender?

ice_killer 29-07-2009 10:55

groen, die ik van ruud heb gekregen

Dennis@polo86c.nl 01-08-2009 17:22

probleem opgelost?

ice_killer 01-08-2009 17:58

spul nog monteren, vervangen gelijk de D-riem en waterpomp heb ze al besteld. en spanrol :)

ice_killer 05-09-2009 14:10

@ dennis yup, vandaag het spul vervangen :)

D-riem, Spanrol, Waterpomp (compleet huis), Thermostaat, Temp zender en nieuwe koelwater :) . Wordt max 100 (bij stil staan :) ), Geen 110-115 voor mij meer :)


Moet nog wel een Krukaspoelie hebben (rubber is uitgeslagen :( ). Voor de rest top :thumbup:

ice_killer 22-09-2009 18:13

Volgens mij is mn Corrado een drinker =)


400 Km op een 55 liter =(

volgens MFA 11.2-10.5 op 100Km.


Gaan de Lambda sondes vaan stuk bij de Corrado, anders moet ik ff zelf een aftak draadje maken :P om de spanning van de lambda te controleren.


PS, hoe kun je hem uitlezen, en wel lampje moet knipperen om de code te achter halen ?

VWRickGTI 22-09-2009 18:19

Ga je ook nog een foto posten van je corrado?

-Jens!- 22-09-2009 19:53

Dat is best veel ja, mijn doet 5,5 tot max 7,5 liter op 100 km.

En dat met dik 2 ton achter de kiezen....niet verkeerd!


All times are GMT +1. The time now is 10:21.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.