Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Te Hoge CO waarde 16v PL (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=58376)

DreamWolf 11-08-2009 15:32

Te Hoge CO waarde 16v PL
 
Hey VDubbers,

Zit ff met een probleem mbt. de CO waarden van m'n blokje.
Tijdens de APK gastest gaf ie een CO van 3,5% aan.
Daar er een Lambdasonde in de katvervanger zit, moet ik aan de waarden voldoen van een auto met Lambda --> 0,5% (dacht ik )
Zelfs toen ik de lambda afkoppelde zat ie net op het randje van motoren zonder lambda. (3,5%) (lees geen verschil met/zonder)
(Dit mag dus niet meer bij de APK- moet ik em echt uitbouwen)
Tevens was de O2 ook erg hoog.
Weet ff niet psies meer hoe hoog, maar d8 ronde de 7%

Blok info:
1,8l 16v PL
Inleg filter (KN)
Spaghettie spruikstuk
Katvervanger
Open Uitlaatsys 65mm tot aan einddemper.
Verdere aanpassingen hebben geen invloed.

Al gedaan:
-Lambdasonde is vervangen.(kabels lagen bloot)
Geen verschil bij de test.
-Vacu-sys nagekeken
-Filters gechecked
-Brandstofpomp vervangen (lekte een beetje, loopt nu weer 100%)

Ik dacht zelf aan een lek in het vacu sys (niet gevonden dus)
of een ondicht koppakking oid.
Weet dat er een CO stel schroef op de spinnenkop zit, maar als ik daaraan ga draaien (rechts -> armer, links -> rijker mengsel) verkloot ik dan niet de hele afstelling ? DWZ hoe zit het dan met ontstekings timing ed. ???

Maar daar dit blok nog 'nieuw' is voor me (altijd carbs gehad)
zou ik tips/suggesties erg op prijs stellen.

Mvg DW.

tim_j 11-08-2009 17:57

heeft een rondje goed warm "planken" niet geholpen?

DreamWolf 11-08-2009 19:04

Quote:
Originally Posted by tim_j
heeft een rondje goed warm "planken" niet geholpen?


Hey Tim,
Et blok was aardig warm bij de 2de test, daar ik ook de pomp wilde testen.
Heb dus wel ff zitten "planken".
Durf alleen niet te zeggen Hoe Warm ie was. Rond de 100c gok ik zo.

Ik mag morgen weer, zal em dan iig weer ff goed warm rijden.
;)

golf mkII 16v 12-08-2009 07:12

CO schroef verdraaien tot hij goed is
Na de APK weer terug zetten op 3.5
Rechtsom = +
Linksom = -

ids 12-08-2009 10:17

de rubbers van de injectors willen ook vaak uitgedroogd zijn, daar door kan je motor valse lucht trekken.
even met wat remmenreiniger test, als de motor dan in toeren stijgt weet je genoeg.

daarna met je co schroef afstellen, dan verandert alleen het CO :)

Henk Timmer 12-08-2009 11:56

Ik zal heel eerlijk zijn, je ken nog even injectiereiniger proberen, maar ik denk dat je er niet onderuit komt om minstens je katalysator er weer op te schroeven, en met een beetje pech de middendemper ook

Henk Timmer 12-08-2009 12:00

Nog even 2 dingen, je spaghettispruitstuk maakt niks uit voor je co! Maar asjeblieft blijf van je spinnekop af, als je daar eenmaal gaat kloten kan ik je voor 80% verzekeren dat je op zoek moet naar een nieuwe spinnekop!

Turbo-Variant 12-08-2009 13:46



tim_j 14-08-2009 17:14

mwhah dat kan goedkoper:D

DreamWolf 15-08-2009 00:39

*Update*

1st, Thnks heren voor alle reacties.
2nd, Damn wat is het slecht gesteld met de quall. van de garages in A'foort.

Hij is goed gekeurd !!!
Na een hoop gezeik met monteurs (wilden of konden niet CO afstellen), uiteindelijk een garage gevonden waar ik zelf met de CO mocht spellen.
Na ff klooten met et afdekdopje (zat muurvast), de eerste tik met de imbus gegeven.

*golf mkII 16v*
Gelukkig dat jij de juiste manier nog ff melde, had zelf op inet, psies het tegenovergestelde gevonden.
m.a.g. dat ik ineens op 6,8% CO zat :)

Tikkie terug en nog een paar graden erbij, en daar zakte de CO, maar npg net te hoog. maw. na 10min klooien zat ie op 0,48% CO (bij 98C)
Blokje liep wel eerst nog wat onregelmatig maar na wat spelen met de stelschroef op de gasklep, was dat ook verholpen.

Op naar de her-keuring en clean sailing erdoorheen gekomen :)
Ik heb de CO voorlopig ff zo gelaten. Es kijken hoe ie zo loopt.
Kan ik nu eindelijk weer verder met et project ;)

@Turbo-Variant
D8 meer aan een 1.8 16v Turbo :D
met Digifant I sys.

Mvg DW.

*mag slotje op*

RubenD 15-08-2009 00:44

Motor loopt eigenlijk het mooist op C0 2% of nog hoger tot zeg maar 3,5%.

Kijk uit dat tie niet te arm loopt.

Slotje doen we hier niet aan.

En ik zou voor Megasquirt gaan!

golf mkII 16v 15-08-2009 07:04

Gelukkig dat ze goed gekeurd is :thumbup:
Zou zonde zijn om ze te slopen daar door :D :D :thumbup:


All times are GMT +1. The time now is 13:11.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.