![]() |
IC op golf 3 TD
Kzou graag een Intercooler op mijn golf 3 TD willen plaatsen.
Eerst had ikzelf gedacht aan eentje van een golf 3 TDi omdat deze mooie en vrij eenvoudig zou passen. Na wat denk werk en wat overleg met andere is het naar mijn mening mss beter om een grotere IC te plaatsen. De turbo druk draait namelijk op MAX en de pomp is ook behoorlijk opgeschroefd vandaar... Wie heeft er al eens eentje van een groter kaliber in een golf 3 geplaats, van welk merk en waar heb je deze dan mooie weggewerkt... ik hoor het graag Beeldmateriaal is altijd welkom... |
Het is niet altijd zo dat groter ook beter is.
Je kan ook je intercooler berekenen zoek maar eens op "intercooler efficiency". Als je intercooler te groot is werk deze namelijk tegen. |
bedenk wel dat als je een intercooler plaatst je een heel traject erbij krijgt.
origineel zit de turbo direct op het inlaatspruitstuk en heb je een traject van 20 cm. dan heeft de turbo snel en redelijk veel druk. maar wanneer de zelfde lucht door een traject moet van 2meter dan is de druk aan het eind al een heel stuk minder en ook de gasreactie word veel minder. en wat kost een dergelijke intercooler met pijpen en slangen etc? want voor een 350 a 400 euro kan je ook een waterinjectie of methanol injectie set kopen,om de gassen te koelen. als je deze er op bouwt dan behoud je je originele inlaat traject en wanneer je met methanol rijd krijg je nog extra vermogen door het onbranden van de methanol. |
Of gewoon een water naar lucht gekoelde koeler.
|
Quote:
dat is ook een optie.. www.frozenboost.com verkoopt goede intercoolers, de mijne ga ik daar ook bestellen. setje tot 350 pk kost een 260 euro ofzo. |
350pk????
Maar zo iets bedoeling. |
heb nog een sprinter intercooler liggen in goede staat! wordt in golf 1 en 2 veel gebruikt, golf 3 heb ik t ook wel eens gezien.
was t eerst zelf ook van plan om g60 in mn golf 3variant te bouwen met MB IC pb me maar als je interesse hebt! |
All times are GMT +1. The time now is 08:17. |