Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   uitlaat ploft, benzine lucht. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=58466)

tim_j 13-08-2009 17:11

uitlaat ploft, benzine lucht.
 
hoi allemaal,
bij mijn 1.3 carb motor ploft de uitlaat bij stationair draaien.
ook komt er een vieze lucht uit de uitlaat.

op de snelweg bij continue 100/110 met een 5 bak doe ik 1 op 12.
dat klopt gewoon niet.

nu denk ik dat ie te veel benzine krijgt.
hij start moeijlijk als ie warm is, ploft in de uitlaat, loopt stationair niet lekker.
nu wil de Pierburg minder benzine laten voeren, maar ik weet niet hoe.

dus ben ik gaan kijken naar de carb en vergeleken met een andere 2E carb.
en er blijkt dus een veertje te daaronder een 4 traps schijf.

wat mijdirect opvalt.

de gasklep bovenop staat altijd helemaal open. en staat niet op een kier bij stationair draaien. de motor loopt dan ook heel rot en schommelend.

wanneer ik die klep met de vinger bijna dicht duw, begint ie harder te draaien maar loopt dan wel regelmatig!

laat ik hem los, schiet de klep volledig open en draait weer shit.

hoe dit kan ben ik niet achter.

Gino89 13-08-2009 17:39

bij ploffen uit de uitlaat staat meestal de ontsteking niet goed. Is de lucht niet een beetje wit van kleur? Toen die van mij begon met ploffen was het de koppakking die kapot was. En hij begon steeds meer te roken uit de uitlaat. En daarbij echt rommelige stationair draaien.

tim_j 13-08-2009 18:54

het rommelig en dansen stationair is opgelost.

bleek de stationairs stelschroef te zijn die 1 mm versteld moest worden. toerental is nu strak.

ploffen doet ie nog steeds, morgen controleer ik de bougies.

tim_j 13-08-2009 23:02

vandaag even 100 km gereden, en het verbruik is beter geworden. weet niet het exacte.

maar de vieze lucht dat door de verwarming werd aangezogen is er ook niet meer.

:D

tim_j 13-08-2009 23:40

Quote:
Originally Posted by Gino89
bij ploffen uit de uitlaat staat meestal de ontsteking niet goed. Is de lucht niet een beetje wit van kleur? Toen die van mij begon met ploffen was het de koppakking die kapot was. En hij begon steeds meer te roken uit de uitlaat. En daarbij echt rommelige stationair draaien.


dat zou best weleens kunnen,
alleen geen zichtbare rook, wel ruiken.

de koppakking heb ik in februari vervangen maar sindsdien ruik ik het ook.
mischien wat fout gedaan, zou kunnen.

er zijn meerdere mankementen waardoor ik dus een vervangend blok zoek.

Gino89 14-08-2009 00:01

Ja, ik zie in je onderschrift bijna 4 ton. Is toch behoorlijk wat. Die van mij deed op begin ook niet roken. Terwijl de pakking wel lek was. Stationair slecht draaien. Motor startte soms best moeilijk. En na een tijd begon hij dan ook te roken.

Johan Fire and Ice 14-08-2009 09:33

kan het niet zijn dat de choke open blijft staan.
heb ik al met diverse carb's meegemaakt

martiepartie 14-08-2009 09:43

die " gasklep" die volgens jou helemaal open staat is de chokeklep. Doe je die dicht, dan gaat ie harder/hoger/sneller draaien.

berendd 14-08-2009 09:44

staat je ontsteking goed? stel m eens met een lamp af...

mocht je behoefte hebben aan een reserve carb, ik heb nog 2 2e3's liggen voor niet teveel geld.

tim_j 14-08-2009 12:12

de ontsteking staat goed, gedaan met een lamp.
ik heb hier al een reserve liggen waarop ik dus het verschil zag.
ik ga zo een stuk rijden, kijken hoe de carb zich gedraagt, en het verbruik.

tot nu loopt de motor goed stationair op 1000 toeren, daaronder resoneerd de boel te erg.

ik laat het weten.

vwleusden 14-08-2009 13:31

Valse lucht die hij aanzuigt bij de voetpakking van de carburateur kan ook ernstige problemen veroorzaken.

tim_j 14-08-2009 14:57

Quote:
Originally Posted by vwleusden
Valse lucht die hij aanzuigt bij de voetpakking van de carburateur kan ook ernstige problemen veroorzaken.


ook die heb ik vervangen. dat ging al een stuk beter.

heb net weer 100 km gereden, dat ging prima.

het verbruik is stukke minder, en ik moet ineens oppassen dat ik niet te dicht op mn voorligger rijd. :thumbup:

afentoe laat ie bij 1500 toeren een stotter merken, maar niet altijd ik denk dat dat vuiligheid is.

De voetpakking, alle slangen etc is al vervangen.

tim_j 14-08-2009 15:00

Quote:
Originally Posted by Johan Fire and Ice
kan het niet zijn dat de choke open blijft staan.
heb ik al met diverse carb's meegemaakt


die gedachte had ik wel even ja, maar koud draait de motor in de choke op 1300 toeren, en warm 1000 toeren.

het lijkt goed te werken.
je merkt ook dat de motor rijker loopt in choke.

Gino89 14-08-2009 15:52

Als de choke zou blijven hangen. Moet je dit kunnen zien aan de bougies. Deze al eens nagekeken?

tim_j 14-08-2009 16:10

welke kleur of aanslag zou het dan hebben?

Gino89 14-08-2009 17:05

Meestal is die dan helemaal zwart. En roet aanslag.

tim_j 15-08-2009 20:13

ik heb niet gekeken, maar t vermogen is weer terug omdat ie weer het juiste volume brandstof krijgt.

morgen moet ie eraan geloven, noord frankrijk :D

tim_j 17-08-2009 16:40

650 kilometer later gedraagd het blokje zich prima.

tim_j 04-10-2009 19:55

Heb nog steeds problemen met de carb of de ontsteking, de bougie;s zijn op cilinder 2 na pikzwart van de roet, maar niet nat. bij 2000 toeren vermogen vragen houd ie in.
ook ploft die onregelmatig in de uitlaat.


All times are GMT +1. The time now is 06:29.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.