Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Koudstartsproeier 16v? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=59595)

ids 14-09-2009 16:57

Koudstartsproeier 16v?
 
hallo, ik heb een kr motor gekocht, en daar zat de stekker van de koudstart sproeier niet op, nou vertelde iemand mij dat die sproeier bij vollast, "mee" helpt, maar dat geloof ik eigenlijk niet...

kan iemand dat bevestigen?! of het wel of niet zo is.

golf mkII 16v 15-09-2009 16:32

Nope
Is alleen een extra verrijking bij koude motor
Zie het als choke

ids 15-09-2009 16:51

dat dacht ik dus ook, rij/knutsel al tijden met EG motoren die hebben dat ook niet. en dat is het zelfde systeem..

maar KR heeft wel een extra "computer" er bij zitten waar is die voor?
regelt die het stat. toerental? omdat er een schakelaar op het gasklephuis zit
en een stationair regelklep op zit.

k-jet 15-09-2009 17:28

Bij een KR is er enkel een stuurdoos voor de ontsteking.

ids 15-09-2009 17:36

oke, ik heb die stuurdoos en bekabeling er dus niet bij, waar gaan de kabels van het gasklephuis en de stationairklep dan heen?
heb ontsteking met een gewone ontsteking module.

destig 15-09-2009 22:17

Mij is verteld dat 't is beter als "Koudstartsproeier " niet aangesloten is... Je bedoelt toch waar de leiding heen en terug gaat onder de distributor rechts van de motor als je ervoor staat , want wat die doet is namelijk de benzinedruk verlagen bij warme motor! Maar de mijne is wel KR weet ni of er verschil is bij anderen...

Marco 15-09-2009 22:44

@destig.. lees even 4 posts terug

golf mkII 16v 16-09-2009 19:26

Quote:
Originally Posted by ids
oke, ik heb die stuurdoos en bekabeling er dus niet bij, waar gaan de kabels van het gasklephuis en de stationairklep dan heen?
heb ontsteking met een gewone ontsteking module.

Als je een KR hebt zit er in de midden console ook nog een regel computer
Deze is voor het stationaair regeling
De kabel van de ontsteking en regeluinit zijn 1
Zit nl geen vacuum vervroeging op

ids 17-09-2009 17:31

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Als je een KR hebt zit er in de midden console ook nog een regel computer
Deze is voor het stationaair regeling
De kabel van de ontsteking en regeluinit zijn 1
Zit nl geen vacuum vervroeging op


aah, dan hoeft die stuur doos er dus niet beslist op, tis gewoon k-jetronic en een eg, of dx ook, en die hebben dat niet...

Sjeesbeest 17-09-2009 20:05

vreemd want volgens e-schema gaat er via een vacuum toch de koudestartsproeier extra inspuiten. Mijne doet dat ook.

die regelcomputer is dat toevallig die relais 244? Die regelt het stationeertoerental in samenwerking met "de sigaar"

ids 17-09-2009 22:27

hmm, ik he nog nooit een koudstart sproeier gezien met een vacuum aansluiting.
Denk dat je hem verward met de drukregelaar, die heeft een vacuum aansluiting, een elektrische aansluiting en 2 benzine aansluitingen.
De koudstart sproeier heeft 1 benzine aansluiting, en een electrische aansluiting, de koudstartsproeier word aangestuurd door een sensor in het koelvloeistofsysteem als ik het goed heb?!
Omdat mijn KR K-jetronic is en geen KE-jetronic, zit het elektrische gedeelte er alleen op voor de stattionair regeling omzo het milieu minder te belasten?
Zo denk ik dus hoe het systeem werkt, weet het dus niet zeker!!
p.s. wat is "de sigaar"?

Sjeesbeest 17-09-2009 22:42

de sigaar is dat ding wat het stationeer toerental regelt en is bij een KR 2 polig. Zit boven de warmdraairegelaar.

mijn koudestartinjector wordt ook aangestuuurd door een vacuum bij het luchtfilterhuis en de thermotijdschakelaar. Dus bij opeens veel gas geven krijg ik een hoger vacuum waardoor mijn koudestartsproeier actief wordt en zo meer brandstof inspuit.

destig 17-09-2009 22:53

niemand geen foto's?

Sjeesbeest 18-09-2009 04:30

wat voor foto's wil je?

ids 18-09-2009 16:45

dan heeft dus niet elke KR een koudstartsproeier met vacuum aansluiting...
maar als je plankgas geeft valt het vacuum weg, dus dat komt niet overeen met extra inspuiten bij vollast.
en achter de gasklep heb je alleen vacuum, dus in het luchtfilterhuis niet.

Sjeesbeest 18-09-2009 16:54

Het contact dat schakelt als er geen vacuum is is een "maker" of wel een normally open (NO) contact....... dus als er geen vacuum is schakeld deze.

Ben er zelf ook mee aan het etteren geweest tijdens het bekabelen namelijk :)

golf mkII 16v 18-09-2009 17:53

Hij[sjeesbeest] bedoeld de warmdraairegelaar
Daar zit ind een extra vollast verijking op dmv onderdruk

ids 19-09-2009 11:58

dat denk ik zelf ook??

destig 24-09-2009 02:42

Quote:
Originally Posted by Sjeesbeest
wat voor foto's wil je?


foto van de koudstartsproeier zou geweldig zijn want denk dat dat niet op mijn KR van 87 zit en begin de auto wat te kennen heb al veel verandert en ga er bijna dagelijks mee rijden zodra hij af is.
Vind dat men auto wat traag is en ben van plan injectie te rviseren of veranderen want auto houd precies in...

golf mkII 16v 24-09-2009 19:15

Quote:
Originally Posted by destig
foto van de koudstartsproeier zou geweldig zijn want denk dat dat niet op mijn KR van 87 zit en begin de auto wat te kennen heb al veel verandert en ga er bijna dagelijks mee rijden zodra hij af is.
Vind dat men auto wat traag is en ben van plan injectie te rviseren of veranderen want auto houd precies in...

Zit een blauwe stekker op
Als je voor de auto staat rechts op de inlaat


All times are GMT +1. The time now is 04:45.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.