Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Restauratie, plaat- en laswerk (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=106)
-   -   Juiste volgorde ..?? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=59709)

blue g' 17-09-2009 09:56

Juiste volgorde ..??
 
Hallo ,

ik zou mijn golf 1 binnekort helemaal kaal zetten en ik dacht aan deze volgorde om hem te restaureren :

1 volledig zandstralen
2 kijken waar ik moet herstellen/lassen
3 terug zandstralen op de herstelde delen
4 epoxy primer erover
5 lakken

Is dit correct ?
Of beter eerst de lasnaden nog vertinnen ?

Dank u !

Groetjes

Ruud 17-09-2009 11:13

Het plaatwerk van een golf 1 is veel te dun om te zandstralen.
Glasparellen zou nog wel kunnen, maar zou ik alleen doen als hij extreem slecht is.

Mijn idee:
Kokerbalken er onder uit slijpen en andere slechte delen.
auto geheel afbijten, en licht schuren
Bodem van binnen en buiten glasparellen, en tevens gehele caroserie in de epoxi laten spuiten (onder Stroom/spanning) voor een betere verdeling.
Delen repareren,vertinnen, schuren en epoxi spuiten.
Dan strak maken en lakken.
Kokers tektileren.

gr ruud

blue g' 17-09-2009 11:20

Quote:
Originally Posted by ruud's fridolin
Het plaatwerk van een golf 1 is veel te dun om te zandstralen.
Glasparellen zou nog wel kunnen, maar zou ik alleen doen als hij extreem slecht is.

Mijn idee:
Kokerbalken er onder uit slijpen en andere slechte delen.
auto geheel afbijten, en licht schuren
Bodem van binnen en buiten glasparellen, en tevens gehele caroserie in de epoxi laten spuiten (onder Stroom/spanning) voor een betere verdeling.
Delen repareren,vertinnen, schuren en epoxi spuiten.
Dan strak maken en lakken.
Kokers tektileren.

gr ruud


dank u voor de reply !

Kokerbalken zijn nog goed het is enkel de achterhoekjes,wielkasten achteraan en links voor crispy stukje ;)

niet zandstralen dan ?
Bij wat bijt ik het best af ?

Dank u !!

sixpack 17-09-2009 11:59

Er zijn verschillende bedrijven die bv sproei ontlakken aanbieden, (compl auto)
Je kunt misschien de search even gebruiken ik meen ooit wat gelezen te hebben daarover.


Suc6 !

dekilo 17-09-2009 12:12

Quote:
Originally Posted by blue g'
dank u voor de reply !

Kokerbalken zijn nog goed het is enkel de achterhoekjes,wielkasten achteraan en links voor crispy stukje ;)

niet zandstralen dan ?
Bij wat bijt ik het best af ?

Dank u !!


Roest is als dikke naakte vrouw die zwemt, het meeste zie je gelukkig niet.

Misha 17-09-2009 12:46

:giggle:

blue g' 17-09-2009 15:48

:D hier in België kan ik hem laten straal ontlakken voor 1000€
maar is dan alles weg ? Ook de bodemkit enz ?

Grtz

dekilo 17-09-2009 17:46

Normaal gesproken wel!
ik heb een adresje voor € 500 inclusief primeren.

blue g' 17-09-2009 18:07

Tell me ;)

dekilo 17-09-2009 20:04

Boelen straalbedrijf B.V.
Punterweg 27 (In de buurt)
6222 NW Maastricht

blue g' 17-09-2009 21:10

Quote:
Originally Posted by dekilo
Boelen straalbedrijf B.V.
Punterweg 27 (In de buurt)
6222 NW Maastricht


is niet ver voor mij ..;)
is dit straal ontlakken of gewoon zandstralen ?

Dank je !!

dekilo 18-09-2009 07:24

Gewoon zandstralen is het niet maar ze gebruiken verschillende soorten grit.
Maar ik heb geen idee wat straal ontlakken is.

blue g' 18-09-2009 07:37

Quote:
Originally Posted by dekilo
Gewoon zandstralen is het niet maar ze gebruiken verschillende soorten grit.
Maar ik heb geen idee wat straal ontlakken is.


sproei ontlakken bedoelde ik dus dat ik kan laten doen in België voor 1000€
dit is dus een goeie optie alvoor ik begin te herstellen ?

Grtz

dekilo 18-09-2009 07:59

Wat doen ze dan?
Hoe gaat dat process in het werk?
Gaat de auto eerst in een bad en vervolgens spuiten ze de losse deeltjes er met een hogedruk reiniger vanaf?
Al je kitnaden weken dan ook weg.
Ik zou gewoon laten "gritstralen"

blue g' 18-09-2009 08:11

Quote:
Originally Posted by ruud's fridolin
Het plaatwerk van een golf 1 is veel te dun om te zandstralen.
Glasparellen zou nog wel kunnen, maar zou ik alleen doen als hij extreem slecht is.

Mijn idee:
Kokerbalken er onder uit slijpen en andere slechte delen.
auto geheel afbijten, en licht schuren
Bodem van binnen en buiten glasparellen, en tevens gehele caroserie in de epoxi laten spuiten (onder Stroom/spanning) voor een betere verdeling.
Delen repareren,vertinnen, schuren en epoxi spuiten.
Dan strak maken en lakken.
Kokers tektileren.

gr ruud


om te zandstralen is de plaat van golf 1 te dun staat hier ..
Sproei ontlakken is hetzelfde als in een bad maar dan met een spuit zodanig dat je kit enz niet oplost ..
Hier info :http://www.mitraco.be/ned/chemisch.html
Gr.

dekilo 18-09-2009 08:20

Hier staat al een groot nadeel:

• achterblijvende resten in holle ruimtes

Plus ik betwijfel sterk of er roest verwijderd wordt.

Audilimburg 18-09-2009 09:21

Als het alleen om een paar punten gaat zoals je zelf aangeeft, waarom zou je dan niet alleen die punten die rot zijn vervangen?
Je hoeft toch niet een auto volledig te ontlakken omdat het voor- en achterpaneel roest vertoont.

Ik zou zeggen; de auto kaal maken, de roestige delen vervangen en behandelen, vervolgens de auto in zijn geheel mat schuren en opnieuw laten spuiten.
Maar goed, dat is mijn mening. :rolleyes:

dekilo 19-09-2009 11:48

Quote:
Originally Posted by blue g'
om te zandstralen is de plaat van golf 1 te dun staat hier ..
Sproei ontlakken is hetzelfde als in een bad maar dan met een spuit zodanig dat je kit enz niet oplost ..
Hier info :http://www.mitraco.be/ned/chemisch.html
Gr.


Onzin.
Plaatmateriaal is niet te dun om te laten zandstralen.
Ik heb destijds nl advies ingewonnen bij een proffesioneel restauratie bedrijf die voornamelijk T1, porsches e.d restaureert.

sixpack 19-09-2009 12:21

T1 plaatwerk is 1x zodik als MK1 plaat werk (en ik heb er van beide 1 ;) )

porsches weet ik niet (de oudere hebben wel dikker materiaal)


All times are GMT +1. The time now is 10:50.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.