Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   epic( doing it wrong turbo) (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=60946)

Richard 17-10-2009 21:11

epic( doing it wrong turbo)

Quote:
Epic Failures
Eric Hsu posted on March 15, 2009 11:45

Andy from Cosworth UK sent me a link to a thread on Scoobynet which is a UK Subaru forum. His email simply said, "omg-must-see-poor-workmanship. W T F ?" and a link to the thread. Normally Andy and I shoot the shit back and forth a bit about the happs with Subys in the UK or Time Attack stuff, but with the absence of the chit chat I knew this one had to be good. The Brits like to use the word "epic" so I titled this post in honor of my UK friends.

This one has got to be one of the dumbest fucking things I've seen. What is somebody like this even remotely thinking? You can go on the internet and figure out how to plumb turbos, wastegates, etc. easy enough.

This guy's in for a surprise when his interior catches fire.

This is the APC/Pep Boys DIY exhaust manifold.

I just know this one has to be some dumb ass forum SPE.

I knew somebody in this world had to try using a Flowmaster muffler as a plenum.

Somebody sent a a turbo to a fabricator and asked for a "custom MAF tube". Wrong side, eh?

While we're at it, I added this one from a "how to twin turbo your Mustang" "tech article" from some Mustang forum. I'm not sure if these examples are in the article as a joke or if they are actually up as actual examples. In this picture you can see the dude welded his stock exhaust manifolds shut and then proceeded to make a hole in the manifold and weld a press bent tube from Autozone that goes to the turbo. Maybe this guy posted the article back in 1989 on his BBS when there was less knowledge about turbocharging? I'm not sure what there is to be proud of. Check out the in depth 5 step article. It's a good read. Just make sure you aren't drinking anything because you'll blast your screen when you crack up.

:D

Marco 17-10-2009 21:33

..

GerardMkIIVR6 17-10-2009 21:36

Ongelooflijk sommige mensen DAMN.
En deze gasten lassen volgens mij met de fles dicht :D

Marco 17-10-2009 21:50

niet eens met een fles, volgens mij gewoon met elektrode.... :D

GerardMkIIVR6 17-10-2009 22:04

Volgens mij met bak en braad vet want het spettert nogal wat :D

sander_beer 17-10-2009 22:36

en dan dacht ik dat ik niet goed kon lassen

jettaracing 17-10-2009 22:38

Die turbo met die opgelaste schoepen ,geweldig !!!!! :screwy:

JarnoVWPolo6N 17-10-2009 22:49

Een dag niet gelachen is een dag niet geleegd, en ik heb zojuist genoeg gelachen voor de komende 2 maanden :D man man, hoe erg kun je de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt :eek:

OakgreenVR6 17-10-2009 22:57

OMG! :eek:
Dit moet ik maandag aan m'n collega's laten zien, altijd leuk om andermans 'hobbywerk' te zien.

breadfan83 18-10-2009 07:30

Die buizen lijken wel aan elkaar gerot ofzo. :screwy: En die turbo met die extra schoepen er op is inderdaad geniaal! Vooral door dat kleine puntlasje. :D

Quote:
Originally Posted by JarnoVWPolo6N
Een dag niet gelachen is een dag niet geleegd, en ik heb zojuist genoeg gelachen voor de komende 2 maanden :D man man, hoe erg kun je de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt :eek:

Jarno, een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. Legen doe je op de plee. ;) Nog zo'n voorbeeld van de klepel horen vallen maar door de bomen de klok niet meer kunnen zien.

Domi 18-10-2009 08:56

Leuke manier van stoelverwarming :D Hoe sneller je rijdt hoe warmer het wordt :thumbup:

VeeDubber 18-10-2009 09:14

Quote:
Originally Posted by OakgreenVR6
OMG! :eek:
Dit moet ik maandag aan m'n collega's laten zien, altijd leuk om andermans 'hobbywerk' te zien.

En dan de eerste 5 minuten met een stalen gezicht volhouden dat dit van je eigen VR6T is. Ik zou die gezichten wel eens willen zien :D

Pedaalemmer 18-10-2009 10:54

maar 1 woord voor: WHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHHAHAHA

Pewi Vwteam 18-10-2009 13:01

tering beun de beunhaas. hahahahahaha

Marniks 18-10-2009 13:36

hahaha jezus ik dacht dat ik een beunhaas was :D

cloontje 18-10-2009 15:16

och ja , een blinde was blij als hij zo kom lassen.

Gr

De Limburger 18-10-2009 16:06

Jongens even serieus he: Zo ben ik anders ook een turbo setup aan het bedenken, maar dacht eerder aan een 1.8 8v met een astmapompje of een haardroger, aangezien ook ik niet kan lassen, dan ziet het er altijd nog beter uit als dit bak en braad van CROMA..
Gr Ronnie

Gertjan 18-10-2009 22:41

Epic :D

Tomvw 19-10-2009 06:01

Quote:
OakgreenVR6

Hahaha te laat ik heb ik het al gezien :)
Ik zou vooral benieuwd zijn naar de werking en hun gezichten als ze daar nou een filmpje van hadden. :wow: :wow: :wow:
Vooral die met dat turbine-rotor en flexible spruitstuk :rolleyes:

jellehier 19-10-2009 11:52

dit is in elk geval wel iemand die kan lassen

All times are GMT +1. The time now is 22:38.