![]() |
Verstelbare brandstofregelaar.
Hallo, zoals jullie weten ben ik bezig met het verbouwen van mijn motor,
Nu kreeg ik van een aantal te horen dat ik ook een verstelbare brandstofdruk regelaar zou kunnen plaatsen, nu weet ik hoe zo'n regelaar uitziet, maar ik kan me niet echt benken hoe ik die en waar ik die moet instaleren, ik weet dat hij bij de motor komt te zitten, maar waar sluit ik hem op aan en zit hij voor de standaard regelaar of erna? Wie kan mij info geven.??? Gr Ronnie en BVD :thumbup: |
de standaard regelaar kan je er uit halen, met de instelbare regelaar kan je de brandstofdruk iets hoger afstellen, zodat de motor iets meer brandstof krijgt bij dezelfde openingstijden van de injector.
De meeste drukregelaars worden vacuumgestuurd, zodat je bij lage toerentallen niet een mega-hoge brandstofdruk hebt. |
Dus als ik het goed begrijp en ik bestel de juiste dan kan ik de verstelbare dus op de zelfde plek terug plaatsen?
Gr Ronnie |
Nee, ik geloof niet dat er zulke instelbare regelaars bestaan. Die dingen zijn vaak vrij universeel en moeten tussen de benzineleiding en de fuelrail gemonteerd worden. De originele is een simpel drukpotje die ws. aan het begin van je fuelrail zit. Die haal je er uit (zit onder een dekseltje weggewerkt), en VOOR de plek van de originele drukregelaar zet je de instelbare drukregelaar.
|
Dus de benzine rails is een geslotenbuis als ik de originele weg pak komt daar dus geen gat te voorschijn?
Gr Ronnie |
Oke ik zal me dat eens gaan bekijken.
Bedankt alvast maar nog steeds alle info is welkom en misschien wel handig voor andere. Gr Ronnie |
Dus Ronnieabf,
Je bedoelt eigenlijk dat je de retour moet doorlussen met de regelaar? Had ik maar een soort van schema daarvan, dan snapte ik het meteen hahaha.,. Gr Ronnie |
ligt er aan wat voor regelaar er nu tussen zit je heb ook regelaars die in je rail zitten dan moet je er een stopje in maken nieuwe regelaar moet tussen de retour als je dat nog niet wist!
|
Op dit moment zit de originele er nog op maar ik wil dus een instelbare erop zetten.
Gr Ronnie |
Meestal blijft de org. zitten en plaats je na de org. de verstelbare.
Je verhoogd de druk nl. door de retour te knijpen... |
leg dat eens uit?
Een seriegeschakelde drukregelaar heeft toch alleen nut als er verder geknepen wordt? Als de originele drukregelaar op max 2,5 bar afregelt krijg je toch nooit meer dan 2,5 bar? aan de andere kant van de leiding? Kan zijn dat ik wat over het hoofd zie, maar ik heb de vorige keer bij het inbouwen van een drukregelaar de originele uit het systeem gevist. Had me een hoop geklungel bespaard als dat niet had gehoeven :D |
Knijp de retour maar eens dicht, dan gaat de druk in de benzinerail omhoog.
Dus als je in de retour een regelaar plaatst die pas bij een hogere druk dan de originele regelaar opent, dan zal dat ook de druk in de rail worden. |
![]() Ik heb voor deze gekozen aangezien deze gewoon op de plaats van de standaard regelaar moet komen. Gr Ronnie |
erik de leeuw maakt ze zelf
|
Quote:
Ok, duidelijk. dat verhaal van de regelaar in de retour plaatsen had ik niet goed begrepen. :thumbup: |
Quote:
Wie is Eric de Leeuw, zit die hier ook op het forum, of heb je een mail of webadres? Gr Ronnie |
All times are GMT +1. The time now is 07:54. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.