Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Archief (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=74)
-   -   Hippe 16V (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=62075)

Erik 13-11-2009 18:26

Hippe 16V
 
Klik!

knedel16vweber 13-11-2009 18:39

leuk speelgoed!
maar voor 15rooie bouw je zelf toch ook wel een heel leuk blokje :)
en jammer van die laatste foto helaas.

groet frank

Larsv5 13-11-2009 18:43

Dit is leuk spul.....

Vains 13-11-2009 18:59

Voor dat geld heb ik liever een VR6 turbo :screwy:

jetta mk1 '82 13-11-2009 19:01

voor dat geld is er vast leuker te koop idd


gr. Martijn

breadfan83 13-11-2009 19:04

Leuk blok, maar voor dat geld kun je inderdaad zelf ook wat heel moois bouwen.

Die keuze voor dat grotere diepere carter had ik trouwens niet gemaakt als ik zoveel geld er in zou steken. Koeling kun je ook op een andere manier regelen als je geld aan 't uitgeven bent.

Erik 13-11-2009 19:41

Quote:
Originally Posted by Vains
Voor dat geld heb ik liever een VR6 turbo :screwy:
Wil niet zeggen dat je zoiets voor dat geld moet kopen... ;)
Geef me die 6-pits turbo ook maar hoor!

corrado-usa 13-11-2009 19:44

Quote:
Originally Posted by Erik
Wil niet zeggen dat je zoiets voor dat geld moet kopen... ;)
Geef me die 6-pits turbo ook maar hoor!



ik ook vrt :thumbup: :D

Larsv5 13-11-2009 20:18

Quote:
Originally Posted by fire and ice vr6
ik ook vrt :thumbup: :D



met ITB´s

corrado-usa 13-11-2009 20:20

Quote:
Originally Posted by Larsv5
met ITB´s



ook een idee ;)

breadfan83 13-11-2009 21:50

Quote:
Originally Posted by Larsv5
met ITB´s


Maar dan een kompressor in plaats van een turbo. ;)

Ron mk1 14-11-2009 09:43

Dit blok rijd eigenlijk altijd voor aan in de autocross.

Zijn al HEEL veel prijzen mee gewonnen.

Super betrouwbaar, en heeft zover ik weet nog nooit met pech gestaan op de cross.

En ik denk dat je voor dat geld echt niet zomaar zo`n blok in elkaar zet.

bivw 16vg60 14-11-2009 09:57

Quote:
Originally Posted by Ron mk1
Dit blok rijd eigenlijk altijd voor aan in de autocross.

Zijn al HEEL veel prijzen mee gewonnen.

Super betrouwbaar, en heeft zover ik weet nog nooit met pech gestaan op de cross.

En ik denk dat je voor dat geld echt niet zomaar zo`n blok in elkaar zet.


zal niet weten waarom niet tis maar een 4cilinder voor 15 rooie kom je echt wel een heel eind ;)
zit nog geen eens een bak of koppeling bij dus zal echt niet weten waarom niet :confused:

breadfan83 14-11-2009 21:08

Quote:
Originally Posted by Ron mk1
Dit blok rijd eigenlijk altijd voor aan in de autocross.

Zijn al HEEL veel prijzen mee gewonnen.

Super betrouwbaar, en heeft zover ik weet nog nooit met pech gestaan op de cross.

En ik denk dat je voor dat geld echt niet zomaar zo`n blok in elkaar zet.


Ik heb me redelijk omgezien, en voor dat geld kom je toch echt goed ver. En dan heb je een nieuw blok, waar niet mee gecrossed is...

T!m 16-11-2009 12:13

Quote:
Originally Posted by Vains
Voor dat geld heb ik liever een VR6 turbo :screwy:


Inderdaad. Voor de helft van het geld bouw je een vr6 om naar 400+pk

Arne 16-11-2009 18:22

Wie zegt dat je met die VR6 mee mag crossen dan, mss is het wel 2 liter klasse...Niet te kortzichtig he.

breadfan83 16-11-2009 18:30

Quote:
Originally Posted by Arne
Wie zegt dat je met die VR6 mee mag crossen dan, mss is het wel 2 liter klasse...Niet te kortzichtig he.


Inderdaad.
Maar voor dat geld bouw je ook zelf een heel dikke twee-liter.

Wie het niet geloofd, mag me altijd financieren om 't me te laten bewijzen. :D

Arne 16-11-2009 18:34

Durf er toch wel wat op te verwedden dat je uiteindelijk meer kwijt bent om zo'n vermogen te halen met een atmosferische motor.

breadfan83 16-11-2009 18:42

SLS in Duitsland beloofd voor een dikke 4k al 210 pk uit een KR. ITB's daarop doen al heel wat, en dat kost zo'n 3-4k, inclusief management van bijvoorbeeld Kronenburg. Dan zijn er nog een dikke 7k over voor die laatste +/- 20pk. Het bewerken van je kop tot race-kop kost als ik me goed herinner 1.5k, ook bij SLS. En als basis heb je dan een KR, dus met een twee-liter kom je nog wel wat hoger uit, en heb je de aanschaf van het blok alsnog gedekt. Je koppel zal dan in ieder geval minstens gelijk liggen, zo niet hoger.

Mtdi 16-11-2009 18:53

Quote:
Originally Posted by breadfan83
SLS in Duitsland beloofd voor een dikke 4k al 210 pk uit een KR. ITB's daarop doen al heel wat, en dat kost zo'n 3-4k, inclusief management van bijvoorbeeld Kronenburg. Dan zijn er nog een dikke 7k over voor die laatste +/- 20pk. Het bewerken van je kop tot race-kop kost als ik me goed herinner 1.5k, ook bij SLS. En als basis heb je dan een KR, dus met een twee-liter kom je nog wel wat hoger uit, en heb je de aanschaf van het blok alsnog gedekt. Je koppel zal dan in ieder geval minstens gelijk liggen, zo niet hoger.


En blijft het dan ook een seizoen auto crossen heel?
Anders is het weggegooid geld.


All times are GMT +1. The time now is 15:05.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.