![]() |
Injectie 1300cc (NZ)
Ik ga in het weekend zien naar een Golf 2 1300cc injectie, maar er schilt iets aan de injectie (kabelbreuk, ecu kapot, ...).
Nu heb ik hier thuis nog een blokje van een Golf 3, een 1400cc met motorcode ABD, liggen en is mijn vraag of er iets hetzelfde is? Het zou wel tof zijn als bijvoorbeeld de ECU hetzelfde is, of de injecteur... Dank bij voorbaat, Nick. |
Je kan de golf3 motor en bak samen met de ecu zo overbouwen naar je mk2'er
|
Heb anders nog wel een goedwerkende ECU liggen voor NZ.
Mocht je die willen hebben natuurlijk. |
Quote:
Dus dan zou ik niets van fusee's, bevestigingen van versnellingspook, enzoverder moeten overbouwen? Gewoon de cardans in de versnellingsbak, ecu overbouwen, ... Zou wel handig zijn. :rolleyes: |
Quote:
Wel, ga hem dit weekend waarschijnlijk halen, daarna kan ik iets laten weten, als ik zeker ben dat het de ecu is. ;) :thumbup: |
he als dat het nou niet is en je hebt andere onderdelen nodig pm me dan ff,
de sloop hier ligt vol met 1300 tjes veel NZ. |
Quote:
Goed antwoord... :D Thanx :thumbup: Ik weet een rode Golf 2 te koop staan voor maar 400 euro waarvan de kas nog in perfecte staat is, wel hier en daar een heel klein krasje (niet veel) en geen een deukje, niks van roest... Lekker :rock: Injectie werkt niet maar als je er startpilot inspuit start hij heel effe... Waar is die sloop ergens? Ik moet van Belgiƫ komen, zodus... ;) |
ahh dan is het een erg lang ritje midden drenthe
maar wil het wel opsturen voor je doe ik de bon erbij, en moet je de verzendkosten betalen. maar misschien kan je op google ook wel andere sloop bedrijven vinden bij jou in de buurt of net in de grens gebieden ;) |
Zijn er dan nog zoveel stukken te vinden voor de NZ motor?
Ik dacht, aangezien ze maar gemaakt zijn van 1990 tot 1992, dat er helemaal niet veel onderdelen voor te vinden zijn. Ben ik dan zo verkeerd? Hopelijk wel :D |
Blokjes zijn heul veul in Polo's en Golfjes geleverd.
|
Quote:
Zal eens zoeken. :thumbup: Als er iemand nog een sloop weet zijn, tegen de Belgische grens of iets verder het binnenland in, zou dit ook geweldig zijn. ;) |
Zo vandaag effe gaan kijken naar de Golf... Kwa carrosserie ziet deze er nog heel goed uit, bijna nieuwstaat laat ons maar zeggen, interieur ook! Heel goed natuurlijk... :thumbup:
Kwa motor is het iets minder, maar aangezien ik meer ken op motorisch gebied zou dit geen probleem moeten zijn. De persoon zei, dat de ecu nog signaal gaf naar de injectoren maar dat dit signaal niet bij de injectoren aankwam. Als ze rechtstreeks 12V op de injectoren zetten gingen deze ook open. Zou er misschien ergens een kabelbreuk zijn of misschien een massaprobleem? Zijn deze eigelijk massagestuurd? Greets. |
Relais nr 32 vervangen
|
Quote:
Thanx, zal dit zeker eens nazien dit weekend :thumbup: Gelukkig zijn jullie allemaal een beetje freaks... Wel in de goede manier wel te verstaan. :D |
Quote:
Vocht/slechte contacten in de grote ecu-stekker misschien? Stekker aan de injectorrail slecht? |
Quote:
Heeft men geen spray om deze contacten terug contact te laten maken? Een soort contactspray? Weet dat dit een voorlopige oplossing bied, maar dan weet ik toch dat het daar aan ligt he ;) |
Bij mij zat toendertijd het probleem in de geschakelde plus in de zekeringkast.
was ooit water bij gekomen na volgelopen waterbak.. misschien een idee om naar te kijken. |
ABD inlaat is iig volledig anders dan de NZ inlaat. ABD = monopoint, is gelijk aan de AAV (1.3 monopoint) systemen.
NZ = multipoint. Zo te horen kan het haast geen groot probleem zijn, als er wel een puls vanaf de ECU komt, maar niet bij de injectoren. Klinkt als een uitdaging om dat voor weinig weer in orde te krijgen! Contactspray is altijd slim, trek alle stekkers 1 voor 1 los en spuit deze in met contactspray. Verdrijft in ieder geval het meeste vocht, indien er echt corrosie op de contactbanen zit moet je er even met een schuurpapiertje/borsteltje over gaan. Een NZ is ook erg gevoelig voor slechte massapunten, controleer de massakabels op breuken/aanslag etc. Inwendig kan er in de ECU vanalles misgaan als deze geen goede massa-aansluiting heeft. |
Zolang de digijet nette uitgangssignalen geeft voor de injectoren, lijkt het me geen massaprobleem... dat is volgens mij het eerste wat dan wegvalt. ;)
|
maar dan nog is het bij een NZ erg belangrijk om goede massaverbindingen te hebben. Als je toch bezig bent is het niet zo'n moeite om daar ook even op te letten.
|
All times are GMT +1. The time now is 00:58. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.