![]() |
Motorblok vervoeren
Ik ben vast niet de eerste die een motorblok moet vervoeren, dus ik wil eens vragen hoe het het makkelijkst gaat.
Het gaat om een 1.6TD (met aanbouwdelen, zonder bak) uit Duitsland, en aangezien ik het combineer met een weekend bij mijn ouders, moet ik er in totaal 350 km mee rijden, dus het moet wel goed en veilig vervoerd kunnen worden. Ik had eerst het idee een aanhanger van een kennis te lenen, maar deze ligt vol sloophout, dus die kan ik niet zomaar mee hebben. Maar in een golf II (3 deurs) gaat het toch ook wel passen? Ik ben van plan de motor op een klein palletje in de kofferbak te doen (bank plat), en dus helemaal achterin de auto te laten staan. Is een diesel incl aanbouwdelen maar zonder bak goed in de auto te tillen met 2 man? Alle tips & tricks zijn welkom! Ik vertrek morgenmiddag namelijk al. Alvast bedankt! |
Beste een losse autoband meenemen, om het blok op te leggen. Ligt het gelijk stevig en zacht.
In de kofferbak gaat het wel passen, geen probleem. Het is behoorlijk zwaar, zo'n blok, maar het is met een KR met alle aanbouwdelen, zonder bak, ook gelukt. Makkelijk is echter anders. Neem je een stel goede stevige handschoenen mee en wat flinke touwen en kettingen met haken, voor het geval dat. |
Zoals Broodfan al zei , met een oude autoband moet t zeker gaan lukken kwa ligging .
Zorg wel even voor wat oude doeken ivm eventuele lekkage van olie of koelvloeistof . |
wij hebben nog wel een aanhangertje staan die je voor weinig mag hebben..
|
Ik heb bij mijn polo 2x een blok vervoerd;
Bijrijdersstoel er uit, en het blok daar neer gelegd. Dan hoef je niet zo hoog te tillen en ligt het mooi in het midden van de auto :D in de achterbak kan ook prima, tip van de autoband is een goede, ligt het ook direct een beetje stabieler. |
en wat plankjes om m over t randje van je kofferbak te laten glijden zonder beschadigingen aan je auto!
Gaat prima hoor, zo'n dieselmotortje! :D |
Zo vervoer ik een motor,in dit geval een gereviseerde tdi.
![]() |
Zo'n 1.6 TD blokje is idd vrij lomp, ik heb m'n rug ook al eens goed vernaggeld met 'ff' een blokje erin tillen.
|
Erin is makkelijk, eruit is mnder ;)
|
Ach, met twee man is het wel te doen toch?
|
Heren, bedankt voor de vele reacties! :thumbup:
Bijrijderspositie leek mij ook al ideaal, maar ik heb op terugweg een medepassagier. En om nou je vriendin op de achterbank te zetten :tongue: Toevallig heb ik net een andere aanhanger te leen aangeboden gekregen. Na de reacties gelezen te hebben is dat toch makkelijker. Tip van de band is een goede, ga ff kijken of ik een reservebandje daarvoor ga opofferen. Maar op een kar tillen moet dan zeker te doen zijn dus, zal toch al een heel stuk makkelijker zijn dan in de kofferbak. Nogmaals bedankt voor alle tips! Groeten Jerome |
Quote:
Vroeger deden ze niet anders :D |
vriendin in de aanhanger :D
|
Quote:
Als het blok zo kaal is, lukt het ook wel in je eentje. ;) |
We hebben niet allemaal van die popeye armpjes Chris :D
|
Quote:
:rock: Quote:
sommige van ons wel :D ![]() |
Oud bandje van de sloop redden
|
Mijn pa heeft er altijd wel een paar op de kuil liggen ;)
|
Quote:
Alleen rechts zeker. :green: :D |
Ik had een Passat Variant bij me en heb, om het blok goed vast te kunnen zetten, deze tegen de achterbank aan gezet en vervolgens een paar sjorbanden om de rugleuning van de bank en het blok gedaan en dit goed strak aangetrokken.
Ging geen kant meer op (wel even wat dekens overal neergelegd tegen olie etc). |
All times are GMT +1. The time now is 02:45. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.