![]() |
Monteren schakelstang revisieset
Kan iemand iets vertellen over het monteren van een revisieset voor de schakelmechaniek? (5 bak)
Ik heb geen howto kunnen vinden maar wellicht is zo simpel dat dat overbodig is. -Hoeveel uur werk is het? (met brug) -waar moet je zijn, onderkant, binnenkant of beide? -Wat moet er los? (uitlaat?) -Waar op letten? Begrijp dat afstelling van het schakelmechanisme nogal nauw luistert en je anders geen 1 of 5 meer hebt of is dat niet van toepassing bij dit revisiesetje? -Nog meer onderdelen aan de bak die redelijk makkelijk zijn mee te pakken tijdens het monteren van zo'n setje? (Ik weet dat ik het setje kan bestellen bij golf1onderdelen of bolku) |
Je moet onder de kap zijn, op de achterkant van de bak. Ik heb het (bij een golf3 1.8) zonder brug gedaan, heb het hele mechaniek losgehaald van de bak/schakelstang.
Op de werkbank alle geleiders/rubbers/lagertjes vervangen, en toen terug gemonteerd op de bak. Met behulp van een afstelmal kan je de pook blokkeren, en de schakelstang op het juiste punt (vrijstand) aan het mechanisme vastzetten. Via de Search kan je er ook wel info over vinden, zijn genoeg topics over :thumbup: |
Ik heb de SEARCH uiteraard eerst geprobeerd maar helaas niets gevonden over hoe je het precies uitvoert en waar je op moet letten.
Bij een golf 1 werkt het vervangen dus nagenoeg hetzelfde als bij een golf 3? Is die afstelmal echt nodig en zo ja waar kan je die kopen? |
Bij een Golf 1 heb je geen afstelmal. Je moet ergens een ruimte houden van 10 11 mm ofzo. Even een Golf 1 vraagbraak van internet halen en je weet het.
Ik kan je de bladzijden denk ik ook wel mailen. |
Oh als je dat zou willen doen graag! :thumbup:
|
Doe me dan je mailadres:)
|
Je hebt PB.
|
Kun je de blz ook uploaden hier Jurgen? Dan heb ik er straks ook wat aan en anderen. Staat bij mij ook nog op het lijstje :)
|
Quote:
Toch geen copyright beschermd materiaal. :tongue: |
Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik dat moet uploaden. Het komt uit een Bentley boek dus of het legaal is durf ik niet te zeggen. Mailen van de 4 pagina's lukt me wel:)
|
heb je geen scanner?
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
Als het uit de bentley komt zit er copyright op..
Afstellen kan ook echt wel zonder mal, heb het al zo vaak gedaan met de bak in de 3 versnelling |
Quote:
Weghalen maar weer dan? |
zolang het niet hier gehost is heb ik er geen problemen mee ;)
|
Oke het is ook niet bij mij gehost dus doe er je voordeel mee zolang het er staat zou ik zeggen :)
|
http://www.vwgolfmk1.org.uk/ UK MK1 owners club
Links op de pagina bij 'Technical' staat 'Gearchange Linkage'. Daar vind je een foto begeleide uitleg van hoe je de revisieset moet monteren. Miscchien voegt het nog iets toe aan bovenstaande gescande bladzijden. Succes met het monteren! |
Oke tnx! :thumbup:
|
Er is ook een aflevering van Wheeler Dealers (wel bekend neem ik aan) waarin ze dit bij een Mk1 GTI doen en het dus in een filmpje laten zien.
Het is niet helemaal van A-Z, maar wellicht heb je er wel wat aan. Zoek op Youtube maar eens op wheeler dealers MK1 GTI. |
Gevonden, deel 3 staat wat in.
http://www.youtube.com/watch?v=nzce...feature=related Begint op 3:35 tot 8:30. Maar volgens mij is dit niet het revisiesetje waar hier over gepraat wordt. Hij haalt heel de pook eruit en verder alleen maar onder de auto bezig dus niet onder de motorkap. Ook was hij 100 pond kwijt voor de set en totaal 6 uur bezig. Volgens mij is het een andere of uitgebreidere revisie. :confused: |
All times are GMT +1. The time now is 16:12. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.