Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Derby, Polo MK 1,2 en 3 (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   Verlaagde veerschotels probs... (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=63295)

jellehier 13-12-2009 19:47

Verlaagde veerschotels probs...

hulp gevraagd

vanmiddag op de polo van mn meisie een paar verlaagde veerschotels van supersport gemonteerd, dit omdat ze de 6cm die ie al verlaagd was niet genoeg vond. :screwy:

nu is het probleem dat ze nu als je stuurt een raar veren die op hun plek springen geluid krijgt van voren.. en dit gaat niet over........ :shake:

iemand enig idee hoe dit komt?

zit toch tuv goedkeuring op die schotels dus je zou zeggen dat dat goed moet zijn....

Jurgen Santana 13-12-2009 19:50

Goedkope oplossingen brengen vaak problemen met zich mee. Ik ben er ook een keer ingetrapt.

Waarchijnlijk zitten de veren niet genoeg op spanning, of de veerschotels lopen aan tegen de carroserie. Mischien zelfs beide.

jellehier 13-12-2009 20:56

ik zou dan denken dat het de laatste is..

veren stonden namelijk prima op spanning..

maarja.. ik snap em wel..

was hier eigenlijk al bang voor maar was makkelijker dan een setje losse 8cm verkorte voorveren vinden.. en om nou een hele set te vervangen... is bij een peuleu een beetje knudde.....

jettaracing 13-12-2009 21:07

Even een ring tussen je veerschotel en lager , dat is vaak het probleem ,dan loopt de veerrschotel net tegen je veerpootlager aan .

jellehier 13-12-2009 21:52

ok dan verlaagd ie iets minder? maar is het probleem waarschijnlijk wel opgelost?

Marco 13-12-2009 23:25

ligt eraan hoe dik de ring is die je er tussen doet :)

steven16v 14-12-2009 19:49

Ik heb ook verlaagde veerschotels op mijn golf 3. Werkt prima bij mij.

jettaracing 14-12-2009 22:37

Ik maak altijd zelf m'n verlaagde veerschotels , ik haal er een stuk tussenuit en las daarna ze weer aan elkaar , is nog geen uurtje werk .

Der Ghopmeister 15-12-2009 07:21

Quote:
Originally Posted by jettaracing
Ik maak altijd zelf m'n verlaagde veerschotels , ik haal er een stuk tussenuit en las daarna ze weer aan elkaar , is nog geen uurtje werk .

wat wil je hier aan slijpen dan :confused:
http://www.supersport.de/cgi-bin/vm...heck&cn_wgid=87

jellehier 15-12-2009 12:34

ik neem aan dat ie de originele verslijpt.. maarja dat ga ik niet doen ik kost meer dan 15 euro per uur.......

steven16v 15-12-2009 12:35

Quote:
Originally Posted by jellehier
ik neem aan dat ie de originele verslijpt.. maarja dat ga ik niet doen ik kost meer dan 15 euro per uur.......

:rolleyes:

richard-polo 15-12-2009 13:21

Quote:
Originally Posted by steven16v
Ik heb ook verlaagde veerschotels op mijn golf 3. Werkt prima bij mij.

da,s mooi maar die van de polo zijn echt ruk!! blijven knarsen die dingen..

joostvw 15-12-2009 14:01

Quote:
Originally Posted by richard-polo

ik zie niet in hoe de werking van zo'n schotel op een polo anders kan zijn dan bij een golf.

misschien zitten ze wel verkeerd gemonteer of lopen ze tegen je lager aan. zijn dingen die je voor de montage al kunt zien toch?
ff 1 eronderuit schroeven en kijken wat de problemen zijn.

bij mij werkte het goed (op golf 2)

jellehier 15-12-2009 22:07

probleem blijft gewoon... polo..... is niet echt ff de veerpoot eronder uit schroeven en kijken... ik kon de schotels met veerpoot onder de auto monteren.. anders had ik voor de moeilijkere optie gekozen van veren wisselen.. maar dat is gewoon niet zo makkelijk.. niet bij een polo.. is gewoon een rot systeem met de vaste fusee... werkt allemaal niet zo makkelijk als een golfje..

Der Ghopmeister 16-12-2009 07:29

idd polo's zijn echt niet zo makkelijk in vergelijking met een golf oid kwam ik ook achter met verlagen ;)

jellehier 16-12-2009 12:37

idd en dan hebben we het nog niet over uitlijnen

J-9A-N 16-12-2009 13:17

Quote:
Originally Posted by jellehier
.. maarja dat ga ik niet doen ik kost meer dan 15 euro per uur.......

Aangezien je jezelf rekeningen stuurt, zou ik het lekker uitbesteden en er iemand anders zijn probleem van maken!

Of zie ik het nu verkeerd?? ;)

Jurgen Santana 16-12-2009 13:20

Quote:
Originally Posted by richard-polo

Precies, bij mij stonden er ook afdrukken van de veerschotel in de wielkast.
Er zit denk ik te weinig ruimte voor dit soort schotels.

richard-polo 16-12-2009 15:41

er zit op die schotel een punt waar de veer tegen komt.. om de 1 of andere manier schiet die daar overheen!!
Ik heb een half jaar rond gereden met die dingen en vanalles geprobeerd maar ze er per direct onderuit gehaald. wan ellendige dinger!

dus Joosvw hopelijk beantwoord dat je vraag ;)

jellehier 16-12-2009 21:14

Quote:
Originally Posted by J-9A-N
Aangezien je jezelf rekeningen stuurt, zou ik het lekker uitbesteden en er iemand anders zijn probleem van maken!

Of zie ik het nu verkeerd?? ;)

begrijp je idd verkeerd monteren doe ik lekker zelf maar die schotels hebben me nieuw 15 euro gekost daar ga ik zelf niet voor werken.. dan ga ik liever een kwartiertje beunen..

All times are GMT +1. The time now is 16:51.