![]() |
Carburator afstellen
Beste mede forum mensen
Alvast wil ik mij eerst verontschuldigen voor moest er al een topic over bestaan. Het is een VW polo mk2 uit '88 met een pierbeir of zo iets carburator Ik heb vandaag mijn rubber tussen inlaat colector en carburator er van tussen gehaald wat die zit vol met barsten en scheuren. Toen ik mijn polo'tje had gekocht heeft die mens dus de carburator heel rijk gezet omdat die valse lucht trok. Nu als ik mijn nieuwe dichting heb wil ik de carburator weer normaal afstellen. Als ik voor de auto sta heb ik rechts onder een klein schroefje(co schroef denk ik)en aan de linkse kant een grote schroef(stationair schroef) denk ik. Hoe veel moet ik die opendraaien als ik ze beide dichtdraai? Dank u op voorhand en een gelukkig nieuwjaar aan iedereen. |
Ben met dit type Pierburg niet helemaal bekend, maar een goede leidraad is de mengselschroef (de kleine) twee draaien uit vanaf helemaal in en daarna met de stationairschroef (de grote) het stationair toerental acceptabel instellen.
|
.
|
ik heb en 1.0 hoor
staat op men inschrijvings bewijs en zo |
.
|
Morgen ga ik mijn dichting gaan bestellen
en ik zal eens vragen hoe dat zij dat doen(als die dat willen zeggen) maar verdere raad/info mag altijd binnen komen hoor |
Ik dacht dat het zo moest: Stationair op 850rpm afstellen. Dan de co schroef dusdanig verstellen zo dat de motor het hardste loopt, vervolgens stationair weer op 850 rpm afstellen, en eventueel nog een keer co bijstellen.
|
en hoe meet je de toeren dan?
want ik heb toch geen toerenteller of meetinstrumenten ter beschikking |
Kan op t gehoor ook heel redelijk.
|
nu dat je het zegt ^^
|
All times are GMT +1. The time now is 07:00. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.