Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Corrado en Scirocco (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=19)
-   -   verschillen vr6 blok (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=65576)

Laanvr6 02-02-2010 14:03

verschillen vr6 blok
 
Omdat ik nu een vr6 heb en ik met een maat wat aan het praten was over de auto wil ik wel eens weten wat nou het verschil is in de 2.9 vr6. Want wat ik ervan had gehoord wat het ontsteking en nu hoorde ik dat de distributie ook verschillend is. Nu is dit de uitgesproken plek om daar opheldering over te vragen dus doe ik het hierbij maar even. Ik weet niet of dit nogal eens gevraagd is kon het voor de rest niet vinden op het forum, dus daarom vraag ik het hier.

bivw 16vg60 02-02-2010 15:34

Quote:
Originally Posted by Laanvr6
Omdat ik nu een vr6 heb en ik met een maat wat aan het praten was over de auto wil ik wel eens weten wat nou het verschil is in de 2.9 vr6. Want wat ik ervan had gehoord wat het ontsteking en nu hoorde ik dat de distributie ook verschillend is. Nu is dit de uitgesproken plek om daar opheldering over te vragen dus doe ik het hierbij maar even. Ik weet niet of dit nogal eens gevraagd is kon het voor de rest niet vinden op het forum, dus daarom vraag ik het hier.


wat bedoel je percies ??? verschil tussen oud of nieuw type 2.9
of verschil tussen 2.8 en 2.9 :confused:

Vains 02-02-2010 15:36

Ik neem aan dat je het verschil wilt weten tussen een 2.8 en een 2.9?
Bij een 2.9 is oa de boring 1mm groter, andere electronica met met aangepast inspuitmoment en bewerkte in- en uitlaattrajekt.
En dan heb je nog de keuze tussen rotor en dis ontsteking :thumbup:

bivw 16vg60 02-02-2010 15:45

Quote:
Originally Posted by Vains
Ik neem aan dat je het verschil wilt weten tussen een 2.8 en een 2.9?
Bij een 2.9 is oa de boring 1mm groter, andere electronica met met aangepast inspuitmoment en bewerkte in- en uitlaattrajekt.
En dan heb je nog de keuze tussen rotor en dis ontsteking :thumbup:


het vermogen wat hij meer geeft komt in ieder geval niet uit die 100cc op 6cilinders meer ;)

breadfan83 02-02-2010 16:13

Is 't niet zo dat je bij de 2.9 gelode benzine moet tanken, en dat bij de 2.8 ongelode volstaat?

Laanvr6 02-02-2010 17:18

Quote:
Originally Posted by bivw 16vg60
wat bedoel je percies ??? verschil tussen oud of nieuw type 2.9
of verschil tussen 2.8 en 2.9 :confused:



naja zoals in mijn tekst staat het verschil in de 2.9 blokken ;) 2.8 en 2.9 kan ik zo wel bedenken ik bedoel gewoon dat ik altijd hoorde dat het 2.9 blok in de jaren dat het in de corrado gebouwd is nog verandert is.

GerardMkIIVR6 02-02-2010 17:24

:screwy: dus je weet het zelf WEL maar je wou gewoon even kijken of wij het ook wisten :confused:

Laanvr6 02-02-2010 17:30

het verschil in de 2.9 blokken in de jaren dus niet tussen de 2.8 en 2.9 maar of de 2.9 nog is verandert zo duidelijk genoeg :P ???

breadfan83 02-02-2010 17:52

Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
:screwy: dus je weet het zelf WEL maar je wou gewoon even kijken of wij het ook wisten :confused:


Nee, die jongen wil gewoon weten of elk 2.9 blok gelijk is, of dat er ook verschillen in zitten. Beetje net zo als de 16v in de mk2. Daar heb je ook verschil in namelijk, de PL en KR.

Er is sowieso een verschil in ontsteking geweest bij de 2.9, maar verder heb ik er niet zoveel kaas van gegeten.

GerardMkIIVR6 02-02-2010 18:08

Ja dat begreep ik wel Chris in het begin verhaal maar toen gaf die een opmerking waar ik mijn opmerking over maakte maar zie nu dat niemand dat meer ziet omdat dat gewist is :D ;)

Jurgen Santana 02-02-2010 18:14

Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Ja dat begreep ik wel Chris in het begin verhaal maar toen gaf die een opmerking waar ik mijn opmerking over maakte maar zie nu dat niemand dat meer ziet omdat dat gewist is :D ;)


En daarom moet je quoten :D

GerardMkIIVR6 02-02-2010 18:21

Ja Jurgen zo zat ik nadien ook te denken ;)
Heb jij het dan ook gelezen?(hopelijk wel)

bivw 16vg60 02-02-2010 18:51

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Nee, die jongen wil gewoon weten of elk 2.9 blok gelijk is, of dat er ook verschillen in zitten. Beetje net zo als de 16v in de mk2. Daar heb je ook verschil in namelijk, de PL en KR.

Er is sowieso een verschil in ontsteking geweest bij de 2.9, maar verder heb ik er niet zoveel kaas van gegeten.



hmm ze hadde beter de klink nagels in de geleiders kunne veranderen

Vains 02-02-2010 19:16

Quote:
Originally Posted by bivw 16vg60
het vermogen wat hij meer geeft komt in ieder geval niet uit die 100cc op 6cilinders meer ;)


Precies daarom staat de rest er ook bij :thumbup:

EelcoB 02-02-2010 20:24

Wanneer zijn ze eigenlijk gestopt met rotor ontsteking? Dus DIS. En is dat hetzelfde jaar (?) als bij de 2.9?

Laanvr6 02-02-2010 22:07

Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Ja dat begreep ik wel Chris in het begin verhaal maar toen gaf die een opmerking waar ik mijn opmerking over maakte maar zie nu dat niemand dat meer ziet omdat dat gewist is :D ;)


haha net op tijd gewist zie ik al :D

maar zit er geen verschil in de distributie dan daar had een maat van me het over maar dit vond ik een beetje vreemd.

GerardMkIIVR6 02-02-2010 22:51

Zie je wel wel veranderd ;) :D
Nee distributie is nie anders alleen hebben de nieuwere motoren betere geleiders enz gekregen want dat was bij 92ers slecht.
En het verschil van rotor naar DIS ja dat is wel een verschil want rotor zit op de nokkenassen dus op de distributie ketting.


All times are GMT +1. The time now is 05:11.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.