Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Archief (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=74)
-   -   versnellingsbak-oliekoeler (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=65786)

richard-polo 06-02-2010 13:14

versnellingsbak-oliekoeler
 







ideal für Autobahnraser und Bergrennen.

Getriebeölkühler
www.ebay.de Artikelnummer: 230429841390
http://cgi.ebay.de/polo-86c-2f-g40-...=item35a6b057ee

sjampoo 06-02-2010 21:06

Zo'n zelfde iets hebben ze destijds bij vwmotorsport/forschung ook op de weltrecord G40 gemeubeld.

(sexy red x?)


breadfan83 06-02-2010 21:13

Hoezo heb je voor een bak een andere koeler nodig dan voor een motor? Verschil in oliedikte ofzo?

sjampoo 06-02-2010 23:08

koellichaam is gewoon een klein koelertje (4 rijen ofzo)... 13 rijen zou wat fors zijn om alleen de bakolie te koelen.

't is vooral een complete set, met oliepomp: Dat onderdeel heb je normaal voor motoroliekoeling niet nodig: zit al in je onderblok :)

elektrisch pompje met juiste aansluitingen, juiste temperatuurbereik en druk pak je niet zomaar van het schap van VW, dus altijd ff zoeken. Daarnaast: pluggen op de bak zijn ook al afwijkend: niet simpel ff een adaptertje tussen je oliefilter zeg maar.

breadfan83 06-02-2010 23:51

Welke aansltuitingen op de bak worden hiervoor dan genomen?

Heb zelf nog geen bak-olie ververst, dus heb geen idee hoe en wat. Maar neem aan dat daarvoor ook een vulopening ergens bovenaan de bak zit, en een aflaatplug onderaan. Zijn dat de aansluitingen voor de leidingen van de koeler en naar de pomp?

Jel Golf 2 GTI 07-02-2010 03:14

voor zover ik kan zien is de bovenkant van de oliekoeler aangesloten op de vulplug en ik veronderstel dat de ingang van de pomp aangesloten zit op de aflaatplug van de bak.

Alleen wat is het nut hiervan?

Word je bakolie dan zo warm? en als je de bakolie koelt gaat hij dan niet terug zwaarder schakelen?? :confused:

Ik had dit nog nooit gezien mar het is wel leuk gemaakt :D

Grtz Jel

richard-polo 07-02-2010 10:39

Quote:
Originally Posted by Jel Golf 2 GTI
voor zover ik kan zien is de bovenkant van de oliekoeler aangesloten op de vulplug en ik veronderstel dat de ingang van de pomp aangesloten zit op de aflaatplug van de bak.

Alleen wat is het nut hiervan?

Word je bakolie dan zo warm? en als je de bakolie koelt gaat hij dan niet terug zwaarder schakelen?? :confused:

Ik had dit nog nooit gezien mar het is wel leuk gemaakt :D

Grtz Jel




heb je wel eens een versnellingsbak aangeraakt na een rally of slalom ;)
daarom zijn die koelers :thumbup: {word toch echt heeel heet zo,n bak}

Jel Golf 2 GTI 07-02-2010 14:34

Quote:
Originally Posted by richard-polo
heb je wel eens een versnellingsbak aangeraakt na een rally of slalom ;)
daarom zijn die koelers :thumbup: {word toch echt heeel heet zo,n bak}



:thumbup: k wist ik niet.

Bedankt voor de uitleg :thumbup:

Grtz Jel

breadfan83 07-02-2010 20:41

Hebben Golfjes 4 zo'n ding standaard op sommige modellen? Had gisteravond wat gegoogled, maar heb niet precies begrepen waar het over ging. Enkel dat ze het over een standaard Golf 4 bakkoeler hadden. Kan de link nu nergens meer terug vinden. :(

Turbo-Variant 07-02-2010 22:41

Automaten wel, zelfs de iets latere Golfjes 2. Handbakken niet.

Berserker 08-02-2010 14:28

Jammer dat ik dit nu pas zie, deze had ik wel willen hebben..

breadfan83 08-02-2010 15:32

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Automaten wel, zelfs de iets latere Golfjes 2. Handbakken niet.


Dan zou je zoiets toch passend kunnen maken op een handbak, of werkt dit heel anders?

Mtdi 08-02-2010 16:14

Een automaat zit al een pomp in.
Hand bak niet.

breadfan83 08-02-2010 16:34

Die zou je toch mee om kunnen bouwen? OF wordt die aangedreven op een manier die bij een handbak niet mogelijk is?

Mtdi 08-02-2010 18:18

Juist Chris het is verstandig om geen dingen in een bak te bouwen die er niet in horen,een pomp aan de buiten kant,gaat er iets los verlies je het inplaats van dat het een ravage in je bak veroorzaakt.

Sjon 08-02-2010 23:19

Net als motorolie: controle.......weer 2 metertjes erbij: oliedruk & olietemp.
Of op 1 of andere manier 't nivo in de gaten houden ofzo.


All times are GMT +1. The time now is 03:16.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.