![]() |
vaag!
zonet kwam ik erachter dat als ik vol optrek in de eerste versnelling en 2e ook een beetje dat boven de 3000 toeren het stuur naar links omslaat! dus om 1 of andere reden naar links trekt.. heeft iemand hier ervaring mee? bandenspanning is goed..
|
Zeker vaag, zou maar eens gaan controleren of er geen boutjes en moertjes los zijn getrild.... kijk ook ff naar de stand van je wielen enz.... lijkt mij dat ie dit in alle versnellingen doet....
|
Kan een bandenprobleem zijn. wissel je banden even links<------> rechts
en ga dan even rijden als ie de zelfde kant optrekt ga dan maar gerust even al je rubbers na laten kijken en je fusees kogels enzo want dan zal daar wel ergens iets versleten zijn. suc6 |
banden zijn nagenoeg nieuw dus dat kan het niet zijn.. iemand nog andere ervaringen? remmen doet ie wel recht en als ik gewoon op de snelweg rij dan is er ook niks aan de hand..
|
banden kan dus wel degelijk zit zelf in de handel en dat komt vaker voor dan jij denkt
|
maar kan zo'n probleem ineens zomaar opdoemen? want ik had het eerder nog niet..
|
ja dat kan gebeurd niet vaak maar gebeurd wel eens
|
Het trekken van de auto naar een richting kan aan heeeel veel dingen liggen..
Je differentieel, ophanging, banden, spoorvorming, wind, verzin het maar.. Tip van Antera is wel 'n goeie: kost nix!! ff testen kan nooit kwaad. Wel raar dat het toeren gerelateerd is. Ik kan weinig mogelijke oorzaken verzinnen.. Het feit dat je zegt: bij vol optrekken,.. geeft aan dat er waarschijnlijk flink wat aandrijfkrachten worden gegenereerd.. Nou is de Golf niet mijn specialisme, maar bij de Polo (ik weet 't ik weet 't : compleet andere ophanging) zit het naar links en naar rechts trekken van de auto veelal in ruime rubbers in de draagarmen... Golf heeft natuurlijk drei-eckslenkers (toch?), maar ook daar zitten vast rubbers in die uit-lubberen.. Bij de Plo is 't zo dat als ie naar links trekt bij flink optrekken, ie naar rechts trekt bij 'plots gas los'.. (en dat dan de rubbers ruim zijn).. Trekt ie alleen naar links (en onder geen enkele situatie naar rechts) dan: alle ander opties :-) |
zoals sjampoo het omschrijft ken ik het ook bij de golf. heb het altijd als een gratis eigenschap afgedaan. de enige manier waarmee ik ervan af was, was door meer te laten sporen, marr da's minder voor de banden.
|
gewoon stuur vast houden!
|
jeroen bedankt voor je nuchterheid ;)
@chrispy: meer laten sporen? wat bedoel je daarmee? |
kan ook in je stuurhuis zitten, daar heb ik ook wel eens problemen mee gehad, en schrik niet wat het kost zo'n stangetje liks en rechts
|
Quote:
Kan dit ook een bonkend geluid opleveren als je op hobbelig wegdek rijdt of iets dergelijks? Hij trekt bij mij ook erg fel naar rechts, als je moet schakelen van bijv 2 naar 3 na flink doortrekken slaat ie dus plots linksaf bij ontkoppelen. |
Had laatst een Golf GTI gekocht en die bonkte ook gigantisch rechtsvoor als je over een hobbelweggetje ging. was de stablilisatorrubber en tussenweg :( Nieuwe er tussen en het was weer over.
|
mijn broer heeft dit ook gehad.
linkerwiel trok steeds weg. Linkerdriehoek voor ophanging wielen brak toen af. (de bout die verticaal in het chassis gaat was los doorgebroeken. :eek: grtz Jel. |
kon je geen nog ouder topic opschoppen :confused: :D
|
Effe een excuus zoeken om een sterk verhaal kwijt te kunnen denk ik. :tongue:
|
Past wel bij de topictitel. :D
|
draagarm rubbers vernieuwen dan meteen van een audi tt die zijn van vol rubber beterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
|
Quote:
Of Polyurethane monteren, nog beter dan rubberrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :D |
All times are GMT +1. The time now is 02:12. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.