![]() |
tunen KR blok
Hee, ik ben nieuw hier heb ff een vraagje.
Wie heeft er nog tips of een idee om een KR blok 1.8 16v te tunen??? Heb de kleppen al rond gemaakt onderblok gevlakt krukas gebalanceerd vliegwiel 30% afgedraait en spaghetti spruitstuk. :confused: |
wat bedoel je met kleppen rond gemaakt? meende dat ze dat altijd al waren... :D
nokkenassen vervangen door wildere? Turbo? :P |
grotere kleppen, port & polish, inlaatspruitstuk pas maken op kop, andere nokkenassen, verstelbaar nokkenastandwiel, carbs, ITB's, standalone motormanagement, turbo, compressor, etc etc
de opties zijn grenzeloos, zolang je portemonnee het aankan :D |
Grotere kleppen passen (haast niet) in een 16V kop.
Als je er geld voor over hebt, idd wilde nokkenassen en individuele gaskleppen met electronische injectie (volledig zelf instelbaar natuurlijk). |
owja, das waar ook...
|
Onderblok opboren naar 1900 of 2000cc, zuigerstangen polijsten, etc. Legio opties!
|
Diesel onderblok plus krukas. Kom je op bijna 2.1 liter uit. Groter slag door diesel krukas. Dus meer koppel. Er is zat te bedenken.
|
Quote:
In combinatie met 16V zuigerstangen en zuigers? |
is een hoop mogelijk maar ik denk wel dat je een hoop knaken in je blok moet gaan steken. Is het tunen van een atmoserisch blok niet moeilijker dan iets wat geblazen is? Ik heb een 1.8KR met resp. 163 / 156pk.
|
Turbo 16 kost ook wel wat:
1500 minstens voor motorevisie (niet noodzakelijk) 500 meters regelaars en andere ongein (niet noodzakelijk) 1000 tot 1500 motormanagement + laptop + wideband (wel noodzakelijk) 1000 turbo pijpen slangen intercooler spruitstuk downpipe ???? complete dikke uitlaat bouwen En dan nog versnellingsbak koppeling aandrijfassen etc aanpassen en of vernieuwen. Dikke €'s dus bij elkaar. |
Quote:
Hoe zit het dan met je toeren? De 16v kop is toch gemaakt voor toeren draaien, en die langere slag helpt daar niet echt bij. |
mijn 16V blok is overigens te koop.....nadere info volgt.
|
Quote:
Mijne ook al. Met vers gereviseerde kop. Tijd van het jaar of zo? :tongue: |
geen idee maar we houden het ff on-topic, ok?
|
Met een frisse motor en een set goede nokkenassen kan je al leuke cijfers halen, voor een goede tuner: http://www.hurricaneracing.nl zij hebben al diverse 200+ 16v's gemaakt.
|
ZOOOOOOOOOOOOOOOO, ik zal maar niet vertellen dan dat ik wat jaren geleden 5800 piek betaald heb bij Pleuriscane voor een bewerkte cilinder kop die achteraf niet bewerkt was. En dat zij mijn 16V totaal omzeep geholpen hadden?
|
kuch ,look down :D
|
hahahaha maar dat was nog in mijn naïve periode, toen ik nog vond dat NL Power vette shit verkocht......
|
Ja Edward? Dan ga je toch lekker terug ermee en vraag je hoe dat zit?? Apart is dat jij de enigste bent die wat negatiefs over hun te melden heeft.... Neem Franky die maar een beperkt budget had maar toch een vreselijk snelle 16V heeft en die het na een paar jaar van veelvuldig misbruik :) nog steeds goed doet. Of mijn G60 kop, ik haal wel bijna 280pk met een vrij tamme nokkenas wat je ook niet echt alle dagen ziet.
|
zet er gewoon een lachgasinstallatieke op, helemaal illegaal en lekker snel
|
All times are GMT +1. The time now is 17:27. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.