Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Lupo, Fox en Up! (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=77)
-   -   Schroefset vraag LUPO........verschil....? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=66541)

henkwassenaar 23-02-2010 00:32

Schroefset vraag LUPO........verschil....?
 
Bij deze heb ik een vraag over een schroefset voor een lupo...

Mijn vriendin heeft al 2jaar een lupo en heb er toen in die tijd een tec-tuning/v-maxx schroefset onder gezet.

Ze reed voorheen met 14inch verbreed staal en sinds afgelopen weekend 16inch cupra's.

Nu heb ik altijd afgevraagd waarom hij aan de achterzijde niet lager wil...

Volgens mij bij goedkopere schroefsets wil het bij een lupo niet lager en bij een duurdere set kun je volgens mij aan de achterzijde wel lager....????

Is dit waar en zijn er meer mensen die dit weten of zelf hebben ondervonden.....????

Ik vind nl dat aan de achterzijde (komen nog 20mm adapters/verbreders op voor beter aanzicht) hij wel lager mag en kan......





René 23-02-2010 00:40

Duurdere sets (neem aan dat mijn FK inox daar wel onder valt) gaan ook niet extreem laag aan de achterzijde.

Wat je vaak ziet is dat ze de achterste veren laten persen...of dat ze de veerschoteltjes weg laten..

maarja...of dat nou zo verstandig is...

Erik 23-02-2010 12:07

Meestal laten ze de schroefring weg aan de achterzijde. Dan ligt ie goed plat en kan niet zo veel kwaad bij een lupo schroefset. ;)

henkwassenaar 23-02-2010 12:38

thanx....

super en zal vanavond of morgen gelijk de stelpoot aan de achterzijde verwijderen en hoop dat dan met 16inch de wielkast mooier is opgevuld.

scheelt 2,7cm hoorde ik.

alleen voor de keuring zal hij er wel in moeten anders hangt de veer los denk ik....

René 23-02-2010 18:27

heb nog wel leuke foto`s voor je van een auto waar de eigenaar ook de stelpoot had weggelaten.........

:)

Richard 23-02-2010 18:29

bus laten zitten ring weghalen.. dan kan het geen kwaad..( ik weet waar je op doelt rene)

Erik 23-02-2010 18:36

Quote:
Originally Posted by René
heb nog wel leuke foto`s voor je van een auto waar de eigenaar ook de stelpoot had weggelaten.........

:)
Doel dus ook alleen op de ring... Misschien dat het niet helemaal gesnapt werd door sommige. ;)

René 23-02-2010 18:41

Door de topicstarter iig niet ;)
Mijn mening: Lekker alle onderdelen laten zitten. En al helemaal als het de auto van je vriendin is. Als de veer er wel los tussen gaat zitten bij flink uitveren heb je gewoon kans dat hij er tussen weg springt of er verkeerd weer tussen komt. En ook al gaat het vaak goed bij veel mensen....het zal je maar overkomen..

henkwassenaar 23-02-2010 19:28

Vanmiddag gelijk begonnen met de achterzijde verlagen en heb de stelringen/poten van de achter veer schotels verwijderd.

Gelijk ook 20mm adapters van RH aan de achterzijde gemonteerd waarbij de wielkast nu perfect staat ten opzichte van voor en ten opzichte van de wielkast.

Absoluut duidelijk verschil aan de achterzijde van de lupo en is mooi wat gezakt.



Alleen nu komt het: ik heb het complete blauwe (tec-tuning/v-maxx) schotel incl stelring en plaatje waarmee bout onderzijde vast zit verwijderd.

Is dit goed of moest ik alleen het versetlbare draaischijf/gedeelte verwijderen door het er af te draaien en de rest weer monteren...?

Nu rust de veer op de holling waar normaal de schotel zit.

Ook al zit de krik eronder en hangt los zit er beetje beweging in de veer,en als de auto met velg weer op de vloer rust zit er geen beweging in.

Wie kan mij vertellen dat dit zo goed is of moet ik het stelschijfje weer terug monteren....????




Bij deze de foto's











Richard 23-02-2010 19:30

ikzelf liet de bus altijd zitten en haalde de stelringen eraf.. winters er weer op

Ivo's 23-02-2010 19:35

heb even rondgereden met alles ertussenuit, maar toch voor de gemoedsrust het onderste deel weer teruggezet (de bus met schroefdraad aan de buitenzijde) als je nu NOG lager wilt gaan, zul je toch echt aan andere veren moeten :thumbup:

henkwassenaar 23-02-2010 21:43

Thanx......

Ik heb toch maar voor de zekerheid alleen de schotel terug geplaatst zonder ring...

Daarnaast heb ik bumpstops gemonteerd zodat bij het erge inveren ieder geval de wielkastrand niet beschadigd word door de band.....wat vanavond al wel het geval was toen ik van huis weg reed naar de loods.,,,Oeps!

Hij is denk ik 1cm hoger komen te staan maar nog 10x beter en lager als voorheen!!!!!

Ivo's 24-02-2010 13:09

scheelt ongeveer 6mm als ik me niet vergis :)
maar goed bezig :thumbup:

Erik 24-02-2010 17:13

Voor het verwijderen van de originele veren achter, zijn daar verenspanners voor nodig?
Of hoe heb je die verwijderd en de nieuwe geplaatst?

Ivo's 25-02-2010 12:42

geen veerspanners nodig...
opkrikken, demper losmaken, verder opkrikken, veer indrukken met de hand/achteras naar beneden drukken en de veer komt er tussenuit :thumbup:

Erik 25-02-2010 13:44

Quote:
Originally Posted by Ivo's
geen veerspanners nodig...
opkrikken, demper losmaken, verder opkrikken, veer indrukken met de hand/achteras naar beneden drukken en de veer komt er tussenuit :thumbup:
Danku! :)

Gijs 25-02-2010 19:08

Quote:
Originally Posted by Ivo's
geen veerspanners nodig...
opkrikken, demper losmaken, verder opkrikken, veer indrukken met de hand/achteras naar beneden drukken en de veer komt er tussenuit :thumbup:

Zelfde als Passat :)

golf3freak 26-02-2010 12:40

@henk.
Henk zit hier een coil over set onder.

Erik 13-03-2010 14:22

Nog een vraagje: Hoe krijg je die plastickappen wat achterin zitten eigenlijk los (voor de achterdempers)? Zitten die vastgeklikt?

Richard 13-03-2010 15:03

zitten soms een beetje vast.. flinke schroefendraaier en klaar


All times are GMT +1. The time now is 15:04.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.