Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   hoeveel pk en koppel op een 6bak (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=66768)

CleanTFSI 28-02-2010 13:04

hoeveel pk en koppel op een 6bak
 
ik heb een Golf 3 met een Golf 5 TFSI motor waar ik nog mee bezig ben om aan de praat te krijgen

nu is mijn vraag ik heb de orginele 6bak er achter en deze heeft geen snelheids sensor dit gaat nammelijk via de ABS en nu wil ik een 6bak van een 1.8 20vt 180 pk erachter zetten en nu wil ik graag weten hoeveel pk en koppel zo'n bak aan kan

de motor heeft nu 200pk en 280 nm en wordt gechipt naar 241pk en 380 nm

hoor het wel als iemand een idee heeft alvast bedankt

bivw 16vg60 28-02-2010 17:02

Quote:
Originally Posted by CleanTFSI
ik heb een Golf 3 met een Golf 5 TFSI motor waar ik nog mee bezig ben om aan de praat te krijgen

nu is mijn vraag ik heb de orginele 6bak er achter en deze heeft geen snelheids sensor dit gaat nammelijk via de ABS en nu wil ik een 6bak van een 1.8 20vt 180 pk erachter zetten en nu wil ik graag weten hoeveel pk en koppel zo'n bak aan kan

de motor heeft nu 200pk en 280 nm en wordt gechipt naar 241pk en 380 nm

hoor het wel als iemand een idee heeft alvast bedankt


gaat makkelijk geen punt alleen monteer wel het normale 2maase vliegwiel anders gaat je bak net als bij mij rammelen :redface:

Rallye-VR6t 28-02-2010 19:50

De 3 assige 6 bak geeft geen krimp om dit vermogen.
Pas na een 500nm wordt het spannend.

Hoe ga je de motor aan de praat krijgen via het originele motormanagement?

jos_br 28-02-2010 21:23

De bak geeft inerdaad geen problemen, het vliegwiel gaat vanaf 470/500nm trillen. Op de bak heb ik al 560nm gehad, deze gaat dan nog steeds niet stuk.

Mooi project trouwens.

Jos.

CleanTFSI 03-03-2010 20:19

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
De 3 assige 6 bak geeft geen krimp om dit vermogen.
Pas na een 500nm wordt het spannend.

Hoe ga je de motor aan de praat krijgen via het originele motormanagement?


via het orginele management

de rest bedank voor het antwoord

nu kan ik op zoek gaan naar een 6 bak van een Golf 4 :thumbup:

Turbo-Variant 04-03-2010 11:01

Mooi Project inderdaad.

Ik heb nog een geschikte bak voor je liggen. Bij interesse even een PB sturen. ;)

Dub-Detail 04-03-2010 11:24

Quote:
Originally Posted by bivw 16vg60
gaat makkelijk geen punt alleen monteer wel het normale 2maase vliegwiel anders gaat je bak net als bij mij rammelen :redface:


Heb laatst een seat leon 20vt gezien met 560pk en 600+ nm koppel (ik weet niet meer precies hoeveel koppel maar woest veel iig). Bak blijft heel alleen de sachs koppeling en het fidanza vliegwiel waren de beperkende factor. En waren geklapt. Resultaat, nieuwe bak.
Die bakken houden het dus wel. Alleen moet je goed uitkijken wat voor koppeling en wat voor vliegwiel je monteerd. Goedkoper is in dit geval zeker weten duur koop.

Gr, Pim

CleanTFSI 06-03-2010 22:32

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Mooi Project inderdaad.

Ik heb nog een geschikte bak voor je liggen. Bij interesse even een PB sturen. ;)


heb er evntueel wel belang bij

wat is de staat van de bak en weet je toevalig ook of de aandrijfassen er zo achter passen heb ze net nammelijk klaar te pas gemaakt van golf 3 naar golf 5

hoor het wel m.v.g Rene

Rallye-VR6t 06-03-2010 22:50

Quote:
Originally Posted by CleanTFSI
via het orginele management

de rest bedank voor het antwoord

nu kan ik op zoek gaan naar een 6 bak van een Golf 4 :thumbup:


www.ronaldmorien.nl heeft genoeg bakken.
Dan kun je uitzoeken wat je maar wilt, met garantie.

Turbo-Variant 07-03-2010 02:23

Bak is in goede staat en weinig kilometers. Zat achter een motor die ik gekocht heb.

Is compleet, bak, schakelkabels, koppeling, 2 massavliegwiel, startmotor en volgens mij liggen de aandrijfassen er ook nog. Meer info via PB.


All times are GMT +1. The time now is 05:46.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.