![]() |
Golf1 gerestaureerd !!
:screwy: ik vind golf 1 prachtig maar dit kwa prijs!! :screwy:
golf1 eerste hands Artikelnummer: 140386858713 Preis: EUR 25.990,00 Sofort-KaufenSofort- BIETE ORIGINAL RESTAURIERTEN VW GOLF 1 GTI Baujahr 1978,4 Gang,1600 cm3 Es wurden über 400 Stunden Arbeitszeit von einer Restaurationsfachwerkstätte benötigt. Eigenkosten der Restauration des Fahrzeuges 30000,--Euro. |
Voor dat geld koop je een dikke audi of mercedes of bmw en een golf 1 gti erbij :)
|
Bijna 26.000 pleuros voor deze oer GTI, voor dat geld mag je toch mindstens verwachten dat er ook nog 'n zwart embleem in de grill zit zoals dat ook origineel was vanaf de fabriek...:P
Edit.: dashboard is ook niet meer het originele, dat valt te herkennen aan 't luidsprekerroostertje, bij 'n GTI hoort dit rechthoekig te zijn, dit dash is er een van 'n GL. O.K. is maar 'n klein te verwaarlozen detail maar van "Matching numbers, alles perfect" is dus geen sprake. |
Quote:
Chroom is duurder dan zwart kunststof ;) |
Mooie auto, maar een originele Nederlander zal het nooit worden.
. |
Quote:
Dit bedoel ik daarmee ![]() ![]() Zoals bovenstaande foto moet het eigenlijk zijn, de auto in de adv. heeft zoals op onderstaande foto. |
Als we dan toch met bakken vol geld mogen smijten voor 'n oer GTI, doe mij dan maar veel liever deze!
En 't zal me 'n r*tzorg wezen dat ook die geen originele hollander is... ;-) |
En dan niet eens een sticker om de achterruit,maar gespoten...zo geweldig is die 77er dan ook niet...
|
Het ziet inderdaad zo uit alsof het om de achterruit is gespoten, bovendien zit er geen zwarte streep beneden aan de achterklep, zal dan toch wellicht ooit eens de achterklep zijn verwisseld voor 'n andere.
Anyway, ik zou desalniettemin toch eerder voor die diamantzilveren 77er uit "der Schweiz" gaan i.p.v. die inarizilveren 78er (79er modeljaar) uit Oostenrijk. |
Ik zou voor dat geld zelf 2 GTI's restaureren !!!
|
Hij wil zeker al het geld wat hij er in gestopt heeft ervoor terug hebben.
Maar ik hoop niet dat die GTI van mij zoveel kosten gaat krijgen om te restaureren. René (Tiefleger) |
Quote:
zoals die bovenste was ook mijn dashboard uit mijn 1.1 MX uit 1980, dus is dan niet perse gti |
Quote:
Is idd. niet persé GTI. Het verschil bij de MX en de GTI was natuurlijk het klokken unit, MX een enkele "Tittentacho", GTI dus 2, maar dat heeft verder niks met het dashboard te maken. Beide overeenkomstig hadden dus het hard plastic dashboard, terwijl bij de GL modellen dit "zachte" kunststof was, en dan 'n ander luidsprekerroostertje, bij de GL modellen waren dit wat gaten in het dashboard geintegreerd, bij alle andere modellen inclusief GTI zo 'n rechthoekig roostertje wat er op/tussen gemonteerd zit. |
Ik vind de auto die Type17 prefereert ook mooier, heeft tenslotte ook de stalen bumpers nog, originele velgen, typeplaatje juist gemonteerd; lijkt me een stukje authentieker.
Ik zou zelf net zo lief een ongerestaureerde, in goede toestand, prefereren. Kost een fractie van deze auto's en is ook waardevast. Je weet ook hoe de auto van vóór de restauratie is, ook een voordeel. mag ook gewoon uit Duitsland komen want daar komen ze allemaal vandaan toch? |
Over dat dashboard...mijn 75er heeft een zacht 'LS/GL' dashboard..maar wel met een rechthoekig speaker rooster..en niet met de gaatjes erin....dus die variant bestaat dus ook.
|
Quote:
Dat kan...want in 75 waren er ook nog geen GL'en...;-) die waren er pas vanaf augustus '76, tot die tijd was de L de meest luxe uitvoering. Of achter L cq GL "S" staat laat ik buiten beschouwing, dat heeft niks met de uitvoering te maken, geeft alleen maar aan dat onder de kap 'n 1500 cq 1600 blok zit (vanaf 80er mj. zelf's ook 'n 1300 mogelijk). Dat zachte dash met die luidsprekergaatjes i.p.v. rechthoekig roostertje van die inarizilveren GTI uit Oostenrijk, is definitief 'n dashboard van 'n GL en niet van 'n GTI. Quote:
En dat net, ongerestaureerd, is die zilverkleurige zoals 't er uitziet ook: Quote:
Nooit aan gelast dus, o.k. als we de verkoper mogen geloven dan, maar ook buiten dat, die diamantzilverkleurige uit Zwitserland, dat lijkt me toch 'n veel serieuzere auto dan die gerestaureerde inarizilveren uit Oostenrijk. |
Ik zeg ook niet dat die Inarizilveren een correct dash heeft...ik weet dat daar een harde kunststof uitvoering in hoort. Ik zeg alleen dat een kruising tussen beide types dus ook bestaat....een zacht dash met het rechthoekige speakerrooster van een harde uitvoering....(lezen...)
|
Dat klopt, dat wist ik overigens ook wel voorheen dat er 'n zacht dash was met 'n rechthoekig speakerrooster, zoals gezegd, GL was vanaf aug. 76, tot die tijd waren de L'en gewoon de meest "luxe" uitvoering, en dus waren er tot die tijd zeker geen zachte dashboarden met speakergaatje's i.p.v. roostertje.
Niet bekend is me overigens of dat zachte dashboard met die speakergaatje's al meteen in '76 in de GL' en zat, zou ook nog kunnen dat dat nog zulke waren zoals bij jouw 75er. |
All times are GMT +1. The time now is 00:38. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.