Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Derby, Polo MK 1,2 en 3 (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   verschillen gt of g40 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=68086)

jardo 28-03-2010 20:22

verschillen gt of g40
 
hallo

ik wil een polo aanschaffen
en het vermogen wil ik tog wel aardig hoog hebben maar ik wil geen G-eladen polo

dus had ik de vraag:
wat zijn de vershillen tussen de gt en g40 ( denk aan ophanging, chassis remmen en weet ik het wat )

gr jardo

Sjon 28-03-2010 21:25

.

Dennis@polo86c.nl 28-03-2010 21:34

G40 heeft ook andere draagarmen en spoorstangen, met uniball-lagers.

Sjon 28-03-2010 21:37

.

SpiderClass 29-03-2010 08:13

Quote:
Originally Posted by Dennis@polo86c.nl
G40 heeft ook andere draagarmen en spoorstangen, met uniball-lagers.


Heb je hier heel toevallig een foto van hoe dit zit? uniballs ownen :tongue:

jardo 29-03-2010 11:50

Quote:
Originally Posted by Sjon
GT slaat voornamelijk op de uitvoering: sportieve stoeltjes enzo.
GT is verkocht met meerdere motoren: meestal 1.3 55 of 75pk.
Vanaf 75pk zit er een stabi in de achteras, de ophanging is ietsje lager (+/- 15mm) en sportiever.
G40 heeft geventileerde schijven (75 pk heeft gewoon normale remmerij)

maar heeft de g40 dat ook allemaal
jah lijkt me wel

wat heeft de g40 wel of juist niet in vergelijking met de gt van 75 pk ???

Dub-Detail 29-03-2010 13:41

G40 heeft meer vermogen. Voor de rest is die gelijk aan een Gt volgens mij.
Gr, pim

martiepartie 29-03-2010 16:05

nee dus,
De geventileerde remmerij (VWII) aan de voorzijde is een verschil, net als de Uni-ball gelenke aan de carrosseriekant van de draagarmen.

patrick 86c 29-03-2010 17:23

en de G-lader :D

jardo 30-03-2010 11:24

zijn die draag armen, spoorstangen en schijven plug and play overzetten ????? of moet je daar dingen aanpassen

en heeft de g40 door die spoorstangen en draagarmen ook voelbaar betere wegligging, of is het gewoon steviger/ minder slijtage ??

martiepartie 30-03-2010 11:37

alles is over te zetten in een normale polo (of GT).

Het is gedaan om de G40 een beter remgedrag/wegligging te geven, niet gebaseerd op slijtage oid.

jardo 30-03-2010 17:45

want ik zat eigenlijk te denken om een GT met 75 pk te kopen in de winter en dan te verbouwen met o.a. dubbele webers ( dat toch nie moeilijk te instaleren ? ) andere nokkenas lichter vliegwiel en ontsteking van een g40
zodat het allemaal lekker rap loopt en je er toch eerder mee kan "" trappen "" dan een g40

het moet gewoon een goeie dikke betrouwbare kart worden :D :tongue:
en een g lader lijkt mij daar niet betroubaar of sterk genoeg voor.....

neoninside 30-03-2010 18:15

Alles moet je warm draaien als je het heel wil houden

martiepartie 30-03-2010 18:26

Quote:
Originally Posted by jardo
want ik zat eigenlijk te denken om een GT met 75 pk te kopen in de winter en dan te verbouwen met o.a. dubbele webers ( dat toch nie moeilijk te instaleren ? ) andere nokkenas lichter vliegwiel en ontsteking van een g40
zodat het allemaal lekker rap loopt en je er toch eerder mee kan "" trappen "" dan een g40

het moet gewoon een goeie dikke betrouwbare kart worden :D :tongue:
en een g lader lijkt mij daar niet betroubaar of sterk genoeg voor.....


ehm, ja..

Webers installeren is niet moeilijk, maar zelf afstellen is wel moeilijk. Daar moet je toch echt voor langs een specialist.

En als ' trappen ' :rolleyes: het idee is, kan je idd. beter geen G40 kopen. :screwy:

jardo 30-03-2010 19:58

het gaat iegenlijk zo ik heb nu een golfje 1 cabrio met jh motor

als ik nu met omweg de stad uitrij ( dat is ong 5 km eerst max 50 km/u daarna 80) is het blok nog niet warm ik denk dat het dan pas 60 gr C' is en dan wil ik hem alwel volgas wegtrappen bij het stoplicht bijv.

nu mijn idee:
cabrio in de zomer en een snelle polo voor als ik geen zin heb om dakloos te rijden :tongue: en later als mijn broertje rijbewijs heeft cabrio naar broertje :wow:

om zoiets :rolleyes: te doen met een g40 lijkt mij niet verstandig voor de g-lader en voor de portomonee :screwy: :shake: dus vandaar het iedee van de webers

of maakt het niet zoe heel veel uit ?


EDIT:
oke k ben eruit veel 100+ pk gaan niet 1,2,3, lukken zonder blaas-apparaat

ik zie op marktplaats ook wel polotjes zonder g lader maar met compressor... is dat een alternatief of gaat dit nog sneller stuk ( omdat g lader constant hoort te draaien en een kompressor af en toe ( heb ik me laten vertellen )

greetzzzz jardo

JaapvdV 30-03-2010 22:13

Compressor draait ook constant, aangedreven door je krukas.

De Pul 30-03-2010 22:17

maatje van mij verkoopt z'n g40,glader is niet zo lang geleden gereviseerd.
karretje mag voor weinig weg,heeft een koelprobleem.

jardo 01-04-2010 18:02

nee nie geintresseerd k wil pas zoiets starten in de winter maar k wil me graag goed voorbereiden..

maar ff ontopic
een kompressor is dat minder gevoelig als een g lader of gaat het allebij zo snel stuk als je er " rap mee rijd " ;)

Wij-be 01-04-2010 18:15

je kan wel een zonder lader kopen maar als je die niet warm rijdt gaat het ook niet goed komen mischien gaat het bij een g40 eerder stuk maar verstandig is het niet


All times are GMT +1. The time now is 09:52.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.