![]() |
uitlaat roodgloeiend
na de ombouw van 1500JB (carb) naar 1800DX(injectie K-jet), loop ik tegen het volgende aan:
- na 5 min lopen een roodgloeiende uitlaat !?! - ontsteking op tijd gezet mbv lamp (6graden) wat kan dit nog zijn ? |
krijgt ie wel genoeg lucht?
of teveel brandstof? |
lijkt me wel, gasklep etc is gewoon orgineel. anders zou die ook ruk lopen?
|
Hang em aan de CO zou ik zeggen, dan zie je het snel genoeg of het aan de brandstof/lucht ligt...
|
CO is niet zo 123 in de buurt, hij loopt wel, maar met een uitlaat die roodgloeiend wordt waar je bijna door heen kijkt, lijkt me niet handig er ver mee te gaan rijden.
brandstof lucht: mengsel te rijk dan ? of zit hem dit in de ontsteking / timing vd kleppen ? |
Die 6 graden is zonder vacuum?
|
pics?
|
Quote:
dachten "wij" ook, dus maar zon f*king dure lamp gehaald, maar de onsteking staat wel goed. distributie is wel vervangen, maar die is er precies zo opgekomen als dat die zat. had het idee dat misschien de nokkenas wat verdraaid was :S Quote:
asap, wordt denk ik overmorgen ofzo voordat we er weer mee bezig gaan. betreft een RVS spruistuk, waar je dus na 5min bijna doorheen kijkt ... |
Quote:
|
Quote:
jazeker, dat hadden wij ook gevonden in haynes. hadden we eerst niet, nu wel. maar blijft hetzelfde. zo haast zeggen dat die in de uitlaat ontbrand ofzo ... |
uitlaat roodgloeiend = veel te arma mengsel waarschijnlijk..
ontbranden in de uitlaat hoor je wel, dan ploft ie behoorlijk. |
Quote:
de bougies waren wat zwart, maar wel droog ... dit zou toch betekenen dat hij te arm staat ? |
kan ik de nokkenas zomaar verdraaien ? ... iig een tandje later zetten?
|
Quote:
zwart is rijk, wit/lichtbruin is arm |
Quote:
dus op de spinnenkop bijstellen ? maar dat verklaart nog niet de roodgloeiende uitlaat :rolleyes: |
Rood gloeiende uitlaat is echt wel te wijten aan een arm brandstof mengsel het zij lucht of benzine.
Heb je trouwens de brandstof pomp die bij K-jet tronic hoort mee vervangen? |
rood gloeiend na 5 minuten stationair draaien?
het lijkt me eigenlijk gewoon onmogelijk, dan moet je een egt hebben van zeker 1000 graden. is de flow van je uitlaat niet te klein? temperaturen die een spruitstuk rood laten worden vereisen perfecte afstellingen van de motor,anders gaat deze gegarandeerd pingelen. lijkt mij dat je dit toch wel zou herkennen.. |
Quote:
jup, K-jet pomp besteld op de site van Bolku. Quote:
dat is het idiote eraan, op de uitlaat die rood wordt loopt hij verder wel "goed", de onsteking staat wel op tijd mbv strobo, enkel stationair zou wat afgesteld moeten worden omdat hij 1700 toeren stationair draait. rvs uitlaat is voor de 1800 gti besteld. nogmaals de vraag: zou het kunnen dat de nokkenas tov de krukas / ontsteking niet goed staat ? |
Quote:
denk het niet, want dan krijg je never die ontsteking op 6 graden. :thumbup: als hij goed loopt kunnen de assen ook niet een tand verkeerd staan, dat heeft te veel effect. |
Neem ff contact op met Bolku heeft het een keer gehad met een auto die bij hem gebracht werd. Eigenaar had hem omgebouwd naar digi-1 en toen wou die niet lopen en toen die liep war het spruitstuk ook rood.
Was iets met de onsteking of verkeerde aansluiting bobine, week nie helemaal zeker. |
All times are GMT +1. The time now is 23:01. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.