Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   uitlaat roodgloeiend (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=68520)

GJ007 06-04-2010 18:49

uitlaat roodgloeiend
 
na de ombouw van 1500JB (carb) naar 1800DX(injectie K-jet), loop ik tegen het volgende aan:

- na 5 min lopen een roodgloeiende uitlaat !?!

- ontsteking op tijd gezet mbv lamp (6graden)

wat kan dit nog zijn ?

hajee 06-04-2010 18:55

krijgt ie wel genoeg lucht?
of teveel brandstof?

GJ007 06-04-2010 18:56

lijkt me wel, gasklep etc is gewoon orgineel. anders zou die ook ruk lopen?

Mitta 06-04-2010 18:59

Hang em aan de CO zou ik zeggen, dan zie je het snel genoeg of het aan de brandstof/lucht ligt...

GJ007 06-04-2010 19:01

CO is niet zo 123 in de buurt, hij loopt wel, maar met een uitlaat die roodgloeiend wordt waar je bijna door heen kijkt, lijkt me niet handig er ver mee te gaan rijden.

brandstof lucht: mengsel te rijk dan ?
of zit hem dit in de ontsteking / timing vd kleppen ?

Niles 06-04-2010 19:08

Die 6 graden is zonder vacuum?

dieselken 06-04-2010 19:09

pics?

GJ007 06-04-2010 19:11

Quote:
Originally Posted by Niles
denk toch ontsteking te laat? ;)


dachten "wij" ook, dus maar zon f*king dure lamp gehaald, maar de onsteking staat wel goed.

distributie is wel vervangen, maar die is er precies zo opgekomen als dat die zat. had het idee dat misschien de nokkenas wat verdraaid was :S

Quote:
Originally Posted by dieselken
pics?


asap, wordt denk ik overmorgen ofzo voordat we er weer mee bezig gaan.

betreft een RVS spruistuk, waar je dus na 5min bijna doorheen kijkt ...

Niles 06-04-2010 19:14

Quote:
Originally Posted by GJ007
dachten "wij" ook, dus maar zon f*king dure lamp gehaald, maar de onsteking staat wel goed.

distributie is wel vervangen, maar die is er precies zo opgekomen als dat die zat. had het idee dat misschien de nokkenas wat verdraaid was :S



asap, wordt denk ik overmorgen ofzo voordat we er weer mee bezig gaan.

betreft een RVS spruistuk, waar je dus na 5min bijna doorheen kijkt ...
die 6 graden is zonder vacuum?

GJ007 06-04-2010 19:15

Quote:
Originally Posted by Niles
die 6 graden is zonder vacuum?


jazeker, dat hadden wij ook gevonden in haynes.
hadden we eerst niet, nu wel. maar blijft hetzelfde.

zo haast zeggen dat die in de uitlaat ontbrand ofzo ...

martiepartie 06-04-2010 19:32

uitlaat roodgloeiend = veel te arma mengsel waarschijnlijk..

ontbranden in de uitlaat hoor je wel, dan ploft ie behoorlijk.

GJ007 06-04-2010 19:33

Quote:
Originally Posted by martiepartie
uitlaat roodgloeiend = veel te arma mengsel waarschijnlijk..

ontbranden in de uitlaat hoor je wel, dan ploft ie behoorlijk.


de bougies waren wat zwart, maar wel droog ... dit zou toch betekenen dat hij te arm staat ?

GJ007 06-04-2010 20:19

kan ik de nokkenas zomaar verdraaien ? ... iig een tandje later zetten?

knarfmk1 06-04-2010 20:27

Quote:
Originally Posted by GJ007
de bougies waren wat zwart, maar wel droog ... dit zou toch betekenen dat hij te arm staat ?


zwart is rijk, wit/lichtbruin is arm

GJ007 06-04-2010 20:29

Quote:
Originally Posted by knarfmk1
zwart is rijk, wit/lichtbruin is arm


dus op de spinnenkop bijstellen ?

maar dat verklaart nog niet de roodgloeiende uitlaat :rolleyes:

veerzes 06-04-2010 21:34

Rood gloeiende uitlaat is echt wel te wijten aan een arm brandstof mengsel het zij lucht of benzine.
Heb je trouwens de brandstof pomp die bij K-jet tronic hoort mee vervangen?

vwmk2driver 06-04-2010 21:44

rood gloeiend na 5 minuten stationair draaien?

het lijkt me eigenlijk gewoon onmogelijk, dan moet je een egt hebben van zeker 1000 graden.

is de flow van je uitlaat niet te klein?
temperaturen die een spruitstuk rood laten worden vereisen perfecte afstellingen van de motor,anders gaat deze gegarandeerd pingelen.
lijkt mij dat je dit toch wel zou herkennen..

GJ007 06-04-2010 22:11

Quote:
Originally Posted by veerzes
Rood gloeiende uitlaat is echt wel te wijten aan een arm brandstof mengsel het zij lucht of benzine.
Heb je trouwens de brandstof pomp die bij K-jet tronic hoort mee vervangen?


jup, K-jet pomp besteld op de site van Bolku.

Quote:
Originally Posted by vwmk2driver
rood gloeiend na 5 minuten stationair draaien?

het lijkt me eigenlijk gewoon onmogelijk, dan moet je een egt hebben van zeker 1000 graden.

is de flow van je uitlaat niet te klein?
temperaturen die een spruitstuk rood laten worden vereisen perfecte afstellingen van de motor,anders gaat deze gegarandeerd pingelen.
lijkt mij dat je dit toch wel zou herkennen..


dat is het idiote eraan, op de uitlaat die rood wordt loopt hij verder wel "goed", de onsteking staat wel op tijd mbv strobo, enkel stationair zou wat afgesteld moeten worden omdat hij 1700 toeren stationair draait.

rvs uitlaat is voor de 1800 gti besteld.

nogmaals de vraag:

zou het kunnen dat de nokkenas tov de krukas / ontsteking niet goed staat ?

vwmk2driver 07-04-2010 06:28

Quote:
Originally Posted by GJ007
jup, K-jet pomp besteld op de site van Bolku.



dat is het idiote eraan, op de uitlaat die rood wordt loopt hij verder wel "goed", de onsteking staat wel op tijd mbv strobo, enkel stationair zou wat afgesteld moeten worden omdat hij 1700 toeren stationair draait.

rvs uitlaat is voor de 1800 gti besteld.

nogmaals de vraag:

zou het kunnen dat de nokkenas tov de krukas / ontsteking niet goed staat ?



denk het niet, want dan krijg je never die ontsteking op 6 graden.
:thumbup:
als hij goed loopt kunnen de assen ook niet een tand verkeerd staan, dat heeft te veel effect.

TCD 07-04-2010 11:55

Neem ff contact op met Bolku heeft het een keer gehad met een auto die bij hem gebracht werd. Eigenaar had hem omgebouwd naar digi-1 en toen wou die niet lopen en toen die liep war het spruitstuk ook rood.

Was iets met de onsteking of verkeerde aansluiting bobine, week nie helemaal zeker.


All times are GMT +1. The time now is 23:01.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.