Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   brandstofpomp gtd (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=68578)

mk_gtd 07-04-2010 21:06

brandstofpomp gtd
 
hallo,
iemand ervaring met gouvernor mod?
Nu mijn vraag is ik heb dat gedaan (gouvernor mod) + scherpere kegel juist geen 11mm plunjer heb ik nog niet ng steeds op zoek.
als ik deze aanpassingen doe moet ik men brandstofpomp terug laten afstellen of is dit niet nodig.

kan er iemand aan een 11mm geraaken

grtzz

mk_gtd 09-04-2010 18:24

niemand

vwmk2driver 09-04-2010 18:31

ik denk dat je de gouvernor zo kunt laten,maar dat je de roetschroef en lda wellicht wel moet aanpassen.

naar mijn idee heeft de gouvernor niks te maken met de inwendige pompdruk of opbrengst,

gaat gewoon op toerental en veerspanning, dit blijft altijd gelijk.

gti_power 09-04-2010 18:53

Hij bedoelt de veer in de pomp die de brandstofpomp zit die bij 4000 rpm nog maar 20%
doorgeeft...
Moet jij toch weten frank..

vwmk2driver 09-04-2010 18:56

Quote:
Originally Posted by gti_power
Hij bedoelt de veer in de pomp die de brandstofpomp zit die bij 4000 rpm nog maar 20%
doorgeeft...
Moet jij toch weten frank..


ik ben een man van praktijk en niet echt van de termen,had net op i net is opgezocht wat ze precies bedoelde met dat word.
toen werd het me wel al snel duidelijk.

ik was net mijn bericht aan het veranderen ;)

gti_power 09-04-2010 19:13

Is ook niet verkeerd bedoelt hoor,maar ik dacht dat jij dat wel wist met die snelle diesel van je. ;) :thumbup:

Mtdi 09-04-2010 19:25

Mischien kan Bert Zwalve aka Dá-brt iets voor je betekenen.

succes
Jan

vwmk2driver 09-04-2010 20:57

mk_gtd

ben jij niet die jongen die ik laatst tegen kwam dat je nog bij mij ben wezen kijken bij mijn race diesel ?

vwmk2driver 09-04-2010 20:58

Quote:
Originally Posted by gti_power
Is ook niet verkeerd bedoelt hoor,maar ik dacht dat jij dat wel wist met die snelle diesel van je. ;) :thumbup:



hoe weet jij dat.. :thumbup:

dit is mijn 1.6 td, met gouvernor mod/12mm plunjer en vnt. :D

http://www.youtube.com/watch?v=HIv63P8lIBQ




.

gti_power 10-04-2010 10:12

Ik ben dat die jongen die met je mee is gaan kijken nadat ik mijn downpipe in 76 bij jelmer had laten maken.
met de fire&ice gtd.

Thomas 16-04-2010 17:40

Quote:
Originally Posted by mk_gtd
hallo,
iemand ervaring met gouvernor mod?
Nu mijn vraag is ik heb dat gedaan (gouvernor mod) + scherpere kegel juist geen 11mm plunjer heb ik nog niet ng steeds op zoek.
als ik deze aanpassingen doe moet ik men brandstofpomp terug laten afstellen of is dit niet nodig.

kan er iemand aan een 11mm geraaken

grtzz


Had de plannen ook om het bij mijn vroegere TD te doen en meen het antwoord te hebben op je vraag.

Door de governor mod toe te passen moet je geen instellingen over doen aan je dieselpomp.
Je brandstof zal gewoon niet zo vlug "genepen" worden dan voordien.

Voor het aanpassen of vervangen van de kegel zou dat wel eens het geval kunnen zijn. Wanneer je hem zelf gewoon een beetje inslijpt kunnen de instellingen meestal behouden blijven. Als je echt naar een extreme kegel gaat dan moet je mogelijk de brandstof schroef een beetje terug draaien. Dit wordt wel duidelijk als je er mee rijdt, bij vol gas zie je je achterligger dan niet meer rijden...
Maar alles heeft ook te maken wat je al gewijzigd hebt aan de afstelling alvorens de kegel aan te passen.

Succes ermee!


All times are GMT +1. The time now is 23:49.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.