Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   GTI krijgt geen benzine (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=69367)

VWRickGTI 26-04-2010 13:18

GTI krijgt geen benzine
 
Mijn gti 1.8 dx start niet.

Dit zijn de waarnemingen/oorzaken,
hij start niet omdat hij geen benzine krijgt dit komt omdat de spinnekop of dus benzineverdeler geen benzine doorlaat naar de injectoren. Er komt wel benzine in de spinnekop maar niet verder. Wel komt er benzine bij de injectoren als je de luchtweger optilt en gaat starten.

Wat kan hier de oorzaak van zijn:
1. heeft geen kracht genoeg om de luchtweger omhoog te trekken?
2. spinnekop/ benzineverdeler is stuk?

Hoor het graag, mischien iemand met ervaring hiermee?

Groeten rick

golf mkII 16v 26-04-2010 21:06

Brandstofpomp die te wijnig druk geeft
Warmdraairegelaar
Brandstoffilter verstopt/leidingen/tank vuil

yuli 27-04-2010 09:08

Meestal is de oorzaak dat de plunger vast zit of te zwaar gaat. Je kan deze even voelen met je vinger (vingeren) moet nauwelijksweerstand bieden.

VWRickGTI 27-04-2010 09:23

Ik heb zo goed als geen weerstand als ik onder tegen de luchtweger aan duw.
verder als ik de sleutel in keer rond draai en meteen weer terug ( dus starten) en ik haal de brandstofleiding van de benzine verdeler dan pist die in zo'n korte tijd 3/4 plastic bekertje vol. Dus ik zou zeggen br pomp heeft genoeg opbrengst?

yuli 27-04-2010 15:20

Ok even aan de hand van alles wat je schrijft:

"Wel komt er benzine bij de injectoren als je de luchtweger optilt en gaat starten"
- gecontroleerd de plunger gaat lekker soepel en dan laat hij wel benzine door tot aan de injectoren

"hij start niet omdat hij geen benzine krijgt dit komt omdat de spinnekop of dus benzineverdeler geen benzine doorlaat naar de injectoren"
- Plunger wordt niet ingedrukt, spinnenkop is goed want je hebt de plunger gecontroleerd met de hand.

Dan moet het zijn dat je geen vacuum hebt. Of je hebt een lek of je gasklep doet niet wat jij wil.

VWRickGTI 27-04-2010 16:00

Aan een vacuum probleem zit ik ook te denken maar ik zou niet weten waar er dan iets leuk moet/kan zijn. Want via de inlaatspruistuk zuigen de cilinder de lucht aan. En die haalt die weg bij het luchtfilter via de luchtweger, maar heb alles wat daarbij hoort al gecheckt......
En wat kan er mis zijn aan de gasklep volgens jou? Hij gaat wel open enzo.

VWRickGTI 27-04-2010 18:15

Even verder ter info. Auto heeft ook 7 maanden niet gelopen (winterslaap en cilinderkoprevisie en motorruimte net maken) maar toen ik alles weer aangesloten had gaf die in het begin wel wat plofjes.
Dit is ook al de 2e benzineverdeler/doseur. Lijkt mij dat ze niet alle 2 stuk zijn.

yuli 28-04-2010 10:29

Heb wel eens gezien dat de gasklep blijft hangen maar heb je denk ik al gecontroleerd.

Als je nu de aanzuigbuis eraf haalt en je bediend met je linkerhand de gasklep en je rechterhand de dosseur (heel lichtjes indrukken) en je laat iemand anders starten dan moet de motor een aantal slagen kunnen maken.

VWRickGTI 28-04-2010 14:58

Dat ga ik vanavond eens proberen. Maar kan er ook iets met de vacuumpot zijn bij de hoofdremcilinder waar dat slangetje uit komt? mis hier iets mis, of dat die lek is?

yuli 28-04-2010 16:54

Ik weet wat je bedoeld geen idee waar dat percies voor is. Ik kijk vanavond wel even in mijn boek.

VWRickGTI 28-04-2010 18:20

Heb net alles eraf gehaald en alle rubber--> leiding aansluiting en alle slangklemmen goed vast gedaaid. Hierna volgas en starten en uiteindelijk aanspringen.

Nu loopt die niet stationair en bokt heel erg. Als er iemand tijdens dat de motr draait aan de ontsteking zit (dus van tijd veranderen) heeft dir geen effect op het lopen van de motor. Dus netter lopen.

Nu zit ik aan de dis. riem te denken dat deze niet goed staat.

Hoe moet je nou precies de punten zetten van de krukas tov de ontsteking tandwiel.

Je neemt het vliegwiel zet de v-groef van het vliegwiel op de punt van de bak. Dan staat mijn sleufje van mijn krukaspoulie nie geheel recht omhoog.
Maar mijn vraag is, als je horizontaal kijkt en als het ware door het gleufje van de krukaspoulie dan moet horiz. erachter pcies het puntje zitten van de ontstekingtandwiel? Of anders........

golf mkII 16v 29-04-2010 09:31

Op het distributiedeksel staat een pijl
Kerf op de krukaspoelie moet daar mee gelijk staan
Nokkenasriemwiel moet bovenkant cilinderkop staan[kant van de dynamo
Kerf op krukas en punt op tussenas moeten gelijk staan[is niet zo belangrijk]

VWRickGTI 29-04-2010 10:06

Gelijk op de cilinderkop. Of gelijk op kleppendeksel?

VWRickGTI 29-04-2010 19:57

Hij loopt kan close!

brittjan 29-04-2010 20:24

Quote:
Originally Posted by VWRickGTI
Hij loopt kan close!

wat was het nu juist?

golf mkII 16v 30-04-2010 08:21

Quote:
Originally Posted by brittjan
wat was het nu juist?

IND oplossing!!!

VWRickGTI 30-04-2010 09:34

Nou die is er niet echt. Heb alles opnieuw los gehaald en vast gezet qua slangen en doseur. En toen met pijn en moeite starte die. Maar hij loopt niet stationair( je moet gas houden) en als je hem dan +/- 1500 toeren laat lopen bokt die ontzettend.
Dus dat moet ook nog uitgevogeld worden

golf mkII 16v 30-04-2010 09:37

Quote:
Originally Posted by VWRickGTI
Gelijk op de cilinderkop. Of gelijk op kleppendeksel?

Bovenkant kleppendeksel is ongeveer gelijk bovenkant kop


All times are GMT +1. The time now is 00:37.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.