Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Kleppendekselpakking (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=69449)

VW_Mannetje 27-04-2010 19:22

Kleppendekselpakking
 
Wie o wie weet waar ik een rubberen kleppendekselpakking kan scoren voor mijn Golf 1? De automaterialenzaak hier in de buurt heeft alleen kurk.

PimVW 27-04-2010 19:32

Dan moet je er 1 halen van n G60, motorcode PG.
Ik haal m altyd by de VW dealer.

Gr Pim

VW_Mannetje 27-04-2010 19:48

Quote:
Originally Posted by PimVW
Dan moet je er 1 halen van n G60, motorcode PG.
Ik haal m altyd by de VW dealer.

Gr Pim


En dat is gewoon passend voor een 1100? Dan ga ik vd week ffies naar de dealer. Waar moet ik rekening mee houden qua prijs?

patjetta 27-04-2010 20:13

Ik had hem toen voor 10 euro bij de dealer

VW_Mannetje 27-04-2010 20:23

Mooi, ik ga vd week wel ff bij m'n 'vrienden' langs.

Johan1982MK1 27-04-2010 21:03

Die pakking van een g60 motor gaat niet passen op een 1.1.. wel op een 1.5 of hoger.

golfcabriolet 27-04-2010 21:15

by de VW dealer.

VW_Mannetje 27-04-2010 22:28

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Die pakking van een g60 motor gaat niet passen op een 1.1.. wel op een 1.5 of hoger.


Gewoon naar de dealer voor een pakking voor een 1100 dus...

Johan1982MK1 28-04-2010 08:20

Quote:
Originally Posted by VW_Mannetje
Gewoon naar de dealer voor een pakking voor een 1100 dus...


Ja, alleen weet ik niet zeker of voor een 1.1 ook rubber pakkingen geleverd zijn.
Omdat die dingen regelmatig klepgesteld moeten worden, is het geen probleem om kurk te monteren toch? omdat ie binnen een paar jaar toch weer er af moet?

Maar je kunt altyd vragen of er wel een rubberen versie van te krijgen is.

martiepartie 28-04-2010 08:24

volgens mij zijn die niet in rubber geleverd, alleen in kurk.

VKM 28-04-2010 12:59

Ik heb mijn pakking van kurk laatst gehaald bij de Fugo in Gouda voor 5 euro . . .

Lag daar nog gewoon op voorraad :thumbup:

golf mkII 16v 28-04-2010 17:54

Morgen ff na vragen
Denk het wel
Kost 23.70 bruto

Rooney GTI 83 28-04-2010 20:41

beter te duur, dan niet te koop......

VW_Mannetje 28-04-2010 22:16

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Ja, alleen weet ik niet zeker of voor een 1.1 ook rubber pakkingen geleverd zijn.
Omdat die dingen regelmatig klepgesteld moeten worden, is het geen probleem om kurk te monteren toch? omdat ie binnen een paar jaar toch weer er af moet?

Maar je kunt altyd vragen of er wel een rubberen versie van te krijgen is.


Leg uit dat kleppen stellen, lijkt me wel een belangrijk ding om te doen. Ik ben nog maar een lek want heb het Golfje net.
Dus rubber voor 1.1 is er waarschijnlijk niet, gewoon kurk doen dus?

Johan1982MK1 29-04-2010 10:20

Quote:
Originally Posted by VW_Mannetje
Leg uit dat kleppen stellen, lijkt me wel een belangrijk ding om te doen. Ik ben nog maar een lek want heb het Golfje net.
Dus rubber voor 1.1 is er waarschijnlijk niet, gewoon kurk doen dus?


Ik zou er gwn kurk in doen.. heb zelf een 15.benzine, en die kurk pakking zit ook nog steeds goed.. goede olie gebruiken, regelmatig beurtje doen enz.. dan is er niets aan de hand..

- Klepdeksel verwijderen
- Motor draaien aan de krukas tot cilinder 4 op "tuimelen" staat.
- Cilinder 1 afstellen
- Verstellen door inbus te draaien
- Meten tussen tuimelaar en klep
- 3 tuimelen 2 stellen
- 2 tuimelen 3 stellen
- 1 tuimelen 4 stellen
- Nieuwe klepdekselpakking monteren.

Speling met koude motor: inlaat 0,10-0,15mm & uitlaat 0,20-0,25mm

Speling met warme motor: inlaat 0,15-0,20mm & uitlaat 0,25-0,30mm

Skup 29-04-2010 18:46

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Ik zou er gwn kurk in doen.. heb zelf een 15.benzine, en die kurk pakking zit ook nog steeds goed.. goede olie gebruiken, regelmatig beurtje doen enz.. dan is er niets aan de hand..

- Klepdeksel verwijderen
- Motor draaien aan de krukas tot cilinder 4 op "tuimelen" staat.
- Cilinder 1 afstellen
- Verstellen door inbus te draaien
- Meten tussen tuimelaar en klep
- 3 tuimelen 2 stellen
- 2 tuimelen 3 stellen
- 1 tuimelen 4 stellen
- Nieuwe klepdekselpakking monteren.

Speling met koude motor: inlaat 0,10-0,15mm & uitlaat 0,20-0,25mm

Speling met warme motor: inlaat 0,15-0,20mm & uitlaat 0,25-0,30mm



Is dat ook de methode voor de 1.5? Volgens mij kwam ik ergens in een garage handboek tegen (niet verder naar gekeken) dat het met stelplaatjes ging ipv met een stelschroef die (met inbus) moest worden versteld. Kan dit kloppen?

Johan1982MK1 29-04-2010 20:31

Quote:
Originally Posted by Skup
Is dat ook de methode voor de 1.5? Volgens mij kwam ik ergens in een garage handboek tegen (niet verder naar gekeken) dat het met stelplaatjes ging ipv met een stelschroef die (met inbus) moest worden versteld. Kan dit kloppen?


Klopt, de 1.5 en hoger moet met plaatjes en een speciale lepel die onder de nokkenas past, dan hoeft die er niet uit..
Ik had hiervoor een golf1 diesel, die startte goed, en liep goed, maar toch ff klepspeling gecontroleerd. Toch een paar kleppen die niet lekker stonden, mocht ook na 2ton originele plaatjes zaten nog er onder, maar liep daarna super mooi "het klokje rond" en minder rammelen in dashboard :thumbup:

golf mkII 16v 30-04-2010 09:42

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Morgen ff na vragen
Denk het wel
Kost 23.70 bruto

Sorry
Alleen kurk
kost 4.60 bruto
Golf1 is met 8 bouten
Dacht aan golf2 maar dat is met 3 bouten

Renegade 30-04-2010 10:09

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Sorry
Alleen kurk
kost 4.60 bruto
Golf1 is met 8 bouten
Dacht aan golf2 maar dat is met 3 bouten


Small-block met hydrostoters van een mk2 is idd 3 bouten, met mechanische stoters is ook gewoon 8 bouten.


All times are GMT +1. The time now is 10:06.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.