Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Transporter (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=24)
-   -   Gloeistiften T4 TDI (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=69723)

breadfan83 03-05-2010 18:44

Gloeistiften T4 TDI
 
Kan iemand me wat tips geven voor het vervangen van de gloeistiften van een T4?

Een collega van me vroeg me hier vandaag naar. Hij zegt dat de radiateur d'r al uit moet om er een beetje bij te komen, etc. Dus voor ie de boel gaat mollen, wil ik hier eerst vragen of iemand een makkelijkere manier weet, of gewoon de juiste manier. ;)

Bedankt! :thumbup:

(ps, ik weet effe niet precies welke motor er in zit. Ik had het kenteken op een briefje gezet, en dit in mijn jas gedaan... en vervolgens de jas op 't werk laten hangen. :D Morgen weet ik daar dus ook wat meer over. )

Domi 03-05-2010 20:48

Bij een T4 kun je de radiateur een stukje naa voren kantelen. Bij de slotplaat zitten 2 of 4 bouten die je eruit kan draaien en zo kan het front een stukje naar voren. Dan heb je even iets meer ruimte.
Verder is het gewoon een kwestie van geduld en goed gereedschap.

breadfan83 03-05-2010 20:51

Geduld heeft ie wel, en als technische dienst bij ons op 't werk, zal ie ook wel genoeg gereedschap hebben. :D
Denk alleen dat het een beetje aan de auto-kennis schort.

Zodra we samen een dagje vrij hebben, gaan we wel effe er aan sleutelen, dandaar dit topic. Goed te weten dat je de boel gewoon kunt kantelen. :thumbup:

Domi 03-05-2010 20:54

accu klem er wel ff af voor de zekerheid.

breadfan83 03-05-2010 20:54

:thumbup:

Demolitionman 03-05-2010 21:56

Quote:
Originally Posted by breadfan83
. Goed te weten dat je de boel gewoon kunt kantelen. :thumbup:


De radiator in service-stand kantelen kan alleen bij de "korte snuit" , bij de wijsneus (lange neus) kan dat niet . ;)

Gloeistiften vervangen bij de TDI motor valt nog mee , je hebt er wel een 1/4" dopsleuteltje voor nodig met een lange dop van 10mm .
T'is een beetje prutswerk , maar je komt bij alle vijf de gloeiers bij zonder de halve motor te hoeven slopen.

Als het een 102PK is , dan moet je alleen de interkoeler even verwijderen.

Als je Airco erin hebt , dan kan het wel wat lastiger worden , want dan heb je minder ruimte tussen de radiator (ventilatoren) en de voorzijde van het blok.

De Pul 03-05-2010 21:59

Quote:
Originally Posted by Demolitionman
De radiator in service-stand kantelen kan alleen bij de "korte snuit" , bij de wijsneus (lange neus) kan dat niet . ;)

Gloeistiften vervangen bij de TDI motor valt nog mee , je hebt er wel een 1/4" dopsleuteltje voor nodig met een lange dop van 10mm .
T'is een beetje prutswerk , maar je komt bij alle vijf de gloeiers bij zonder de halve motor te hoeven slopen.

Als het een 102PK is , dan moet je alleen de interkoeler even verwijderen.

Als je Airco erin hebt , dan kan het wel wat lastiger worden , want dan heb je minder ruimte tussen de radiator (ventilatoren) en de voorzijde van het blok.

helemaal juist..... :thumbup:

breadfan83 07-05-2010 18:56

Quote:
Originally Posted by Demolitionman
De radiator in service-stand kantelen kan alleen bij de "korte snuit" , bij de wijsneus (lange neus) kan dat niet . ;)

Gloeistiften vervangen bij de TDI motor valt nog mee , je hebt er wel een 1/4" dopsleuteltje voor nodig met een lange dop van 10mm .
T'is een beetje prutswerk , maar je komt bij alle vijf de gloeiers bij zonder de halve motor te hoeven slopen.

Als het een 102PK is , dan moet je alleen de interkoeler even verwijderen.

Als je Airco erin hebt , dan kan het wel wat lastiger worden , want dan heb je minder ruimte tussen de radiator (ventilatoren) en de voorzijde van het blok.


Bedankt!

Het is gelukt. Zelf een gereedschapje gemaakt waarmee hij overal tussendoor kon, de radiator gekantelt, en gaan pielen.

's Morgens om 1000 begonnen, en 's avonds om 'n uur of 1800 was ie klaar. :D


All times are GMT +1. The time now is 19:42.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.