![]() |
Motorcode?
Hallo mede 1ers,
ik was vandaag op zoek na m'n motorcode maar er staat niks aangegeven op de plek waar hij moet staan.. Heb een 1.1 golf uit '79, en kan alleen op de zijkant van het onderblok iets vinden waarop staat : FA 94362 iemand een idee? Groeten! |
ter hoogte van de dynamosteun op het onderblok (bij koppakking) is een vlakgefreesd stukje te vinden waar de motorcode in gegraveerd is.
|
Ja dat weet ik, maar er staat dus niets is blank stuk metaal , niks ingefreesd.
Iemand een idee hoe ik erachter kan komen? En wat voor verschillende motorcodes heb je voor een 1100 van die leeftijd? |
Gefeliciteerd je hebt hem al gevonden, je motorcode is FA :D
Het had FA of GG kunnen wezen maar aangezien jij al FA zag staan.. |
Kijk eens op onderstaande link;) staat gewoon allemaal hier op het forum..
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=29405 |
Oh die had ik nog niet gezien..
Wel raar dat het dan op een andere plek staat.. Wat is het verschil dan tussen bijv GG en FA. Als het beide 1.1 is, kan ik dan een GG kop op een FA onderblok zetten of past dit niet? Alvast bdankt voor de replys! Top! |
Alleen de compressie verhouding is anders en er werd een andere carburateur gebruikt, verder is alles het zelfde. De GG is de opvolger van de FA.
|
Maar loopt het dan wel goed, als de compressie verhouding anders is?
Of watmoet er aan veranderen om de goeie verhoudingen te krijgen? |
Waarom wil je dan een GG kop op een FA onderblok??
Gr, pim |
Omdat ik een GG kop kan kopen waarbij de in en uitlaat poorten zijn bewerkt, sterkere klepveren en een snelle nokkenas met verstelbaarnokkenas tandwiel op zit :-d
|
Aha, dat verklaard een hoop.
Prijzig nokkenasje zit erin dan. Snelle nokkenassen voor de sleeptuimelaartjes liggen niet voor het oprapen en nieuw kosten ze ook het nodige. Gr, pim |
All times are GMT +1. The time now is 22:04. |