Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   wie heeft ervaring met deze compressorkit ?? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=71300)

Bob MIVW 09-06-2010 18:27

Wie kent deze compressor kit en heeft ervaring hiermee ??
 
Wie heeft er toevallig ervaring met deze compressorkit, of kent iemand met een R32 met een compressor erop van een ander merk ofzo...
ben op zoek naar meer nuttige informatie hierover...
en dan gelieve nederlands of engels gesproken sites of links ofzo, ben niet zo'n talen knobbel :screwy:

hier de MP link :

compressorkit

Larsv5 09-06-2010 18:58

Supro is volgens mij ook de gene die de motor (16VG60 op IBT's)van Chris (vw-speed) heeft gebouwd.

Crosne 09-06-2010 19:19

Yeps correct.

RubenD 09-06-2010 19:40

Je hebt iets niet helemaal lekker zitten met de url...

Bob MIVW 09-06-2010 19:55

thanks! bij deze opnieuw en verbeterd!

Typ 81 09-06-2010 20:22

Die gasten van Supro schijnen in ieder geval handige jongens te zijn met kwaliteitsonderdelen. Maar het is niet goedkoop.

Typ 81 09-06-2010 20:44

2x zelfde topic openen? Eentje is wel genoeg toch ;)

Marcski 09-06-2010 21:00

Quote:
Originally Posted by Typ 81
2x zelfde topic openen? Eentje is wel genoeg toch ;)


what he said, ik heb ze samengevoegd en je topic verplaatst naar het forum waar hij beter thuis is

EricNijssen 09-06-2010 21:00

Quote:
Originally Posted by Typ 81
2x zelfde topic openen? Eentje is wel genoeg toch ;)



Idd! Beetje overdreven! ;)


Kopen Bob! Kijken of we volgend jaar wel een keer over de 270 komen richting der see!

Dub-Detail 09-06-2010 22:23

Het idee achter die compressor-kit is helemaal niet moeilijk.

Het is gewoon een inlaatzijde van een turbo.
Backingplate gefreesd paar goede lagers erin.
As aangepast.
Pully's erbij gezocht of gemaakt.
Mooie steun voor het geheel gemaakt en klaar.

Alleen over dat interne oliegedoe vind ik een beetje een hekel punt. Volgens mij kun je daar beter de normaal olieleidingen op monteren zoals dat bij een turbo ook gedaan wordt.

Mooi is het zeker wel

Gr, Pim

Bob MIVW 10-06-2010 17:28

tja... ze zeggen : wed nooit op 1 paard toch ?!!

nee hoor, ik wist gewoon niet in welke van de 2 hij het beste thuis hoorde, daarom had ik het maar bij allebei gedaan, en uiteindelijk blijkt hij nog in de verkeerde te zijn geplaatst haha....

maar ik heb de offerte vandaag van supro binnen gekregen........ hou je vast......

6800,00 eurootjes..............

het zal het best waard zijn, maar mij echt te veel voor 74 pk meer....
dat moet ook goedkoper kunnen lijkt mij...

bivw 16vg60 10-06-2010 21:27

Quote:
Originally Posted by Bob MIVW
tja... ze zeggen : wed nooit op 1 paard toch ?!!

nee hoor, ik wist gewoon niet in welke van de 2 hij het beste thuis hoorde, daarom had ik het maar bij allebei gedaan, en uiteindelijk blijkt hij nog in de verkeerde te zijn geplaatst haha....

maar ik heb de offerte vandaag van supro binnen gekregen........ hou je vast......

6800,00 eurootjes..............

het zal het best waard zijn, maar mij echt te veel voor 74 pk meer....
dat moet ook goedkoper kunnen lijkt mij...


idd het olie systeem :shake:
het geluid van de getande aandrijving ben ik ook geen fan van
en weet niet hoeveel lucht/druk hij kan verzetten ?? vraag is iets van een flow graphiek van die compressor zegt mij veel meer

voor dat geld heb je een rotrex setje,en dat is even iets ander matriaal
de c30/94 kan je rustig mee opbouwen 0,4bar maar je kan hem ook 1,5bar laten drukken is een hele ruime 500pk dan draaid hij 148.000rpm

heb nog een nieuw set liggen met steunen en olie systeem montage
klaar 2750euro
is de zelfde die er bij mij op zit alleen hangt hij aan de zijkant naast de motor pb maar voor intresse

Dub-Detail 10-06-2010 22:25

Het probleem is ook dat deze set altijd volgens de tandwiel verhouding druk opbouwt.
Onderin levert dit wel eens waar meer koppel, maar bovenin lever je in mijn gedachtegang veel in.

Een turbo moet onderin worden opgespoeld maar bovenin gaat die natuurlijk eindeloos druk leveren tot self destruction en moet daarom door een waste-gate worden gereguleerd.

De bovenstaande set zou dus eigenlijk moeten worden ontwikkeld met een vario aandrijving voor optimaal rendement.

Maar als ik zo die prijzen zie, dan vindt ik het een flinke bult geld voor die paar extra pk's. En zijn er vele betere alternatieven verkrijgbaar.

Gr, Pim

breadfan83 10-06-2010 22:30

Quote:
Originally Posted by SjefG40
Het probleem is ook dat deze set altijd volgens de tandwiel verhouding druk opbouwt.
Onderin levert dit wel eens waar meer koppel, maar bovenin lever je in mijn gedachtegang veel in.

Een turbo moet onderin worden opgespoeld maar bovenin gaat die natuurlijk eindeloos druk leveren tot self destruction en moet daarom door een waste-gate worden gereguleerd.

De bovenstaande set zou dus eigenlijk moeten worden ontwikkeld met een vario aandrijving voor optimaal rendement.

Maar als ik zo die prijzen zie, dan vindt ik het een flinke bult geld voor die paar extra pk's. En zijn er vele betere alternatieven verkrijgbaar.

Gr, Pim


Of die kompressor samen met een turbo...

Thomas 10-06-2010 23:03

Quote:
Originally Posted by SjefG40
Het probleem is ook dat deze set altijd volgens de tandwiel verhouding druk opbouwt.
Onderin levert dit wel eens waar meer koppel, maar bovenin lever je in mijn gedachtegang veel in.

Een turbo moet onderin worden opgespoeld maar bovenin gaat die natuurlijk eindeloos druk leveren tot self destruction en moet daarom door een waste-gate worden gereguleerd.

Gr, Pim


Daarom juist dat de pk blokjes van vandaag de dag juist geleverd worden met beide,
een compressor voor onderin en een turbo om het verhaal af te maken...

Ik vind het ook echt teveel geld wezen voor deze kit.
Daar heb je seffes, zonder het werk gerekend, een hele turbo setup voor.

Dub-Detail 10-06-2010 23:31

Quote:
Originally Posted by thomashouben
Daarom juist dat de pk blokjes van vandaag de dag juist geleverd worden met beide,
een compressor voor onderin en een turbo om het verhaal af te maken...

Ik vind het ook echt teveel geld wezen voor deze kit.
Daar heb je seffes, zonder het werk gerekend, een hele turbo setup voor.


Klopt daarom ben ik ook bezig met de bouw van een 1300 en een beetje cc.
G40 turbo. Dus een set-up met een max bewerkte G40 lader, een een gt28rs turbo. Homemade inlaat met itb's + uitlaatspruit etc. etc. etc.

Denk overigens dat een r32 met een compressor en een turbo een beetje te gek wordt.

Gr, pim

Thomas 10-06-2010 23:37

Wat voor de ene gek is, is voor de ander dan weer normaal.
HGP Turbo systems levert al lange tijd verschillende bi-turbo pakketten voor de R32 :screwy: :D

breadfan83 10-06-2010 23:39

Quote:
Originally Posted by SjefG40
Denk overigens dat een r32 met een compressor en een turbo een beetje te gek wordt.


Zoiets als "te gek" bestaat niet Pim. :D

Thomas 10-06-2010 23:41

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Zoiets als "te gek" bestaat niet Pim. :D

Zei de man met een V8 cililnderkop op een 4-cilinder onderblok :D :D

breadfan83 10-06-2010 23:44

Waaaaaaait for it... waaaaait for it... :D


All times are GMT +1. The time now is 22:03.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.