Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   op tijd zetten van distributieriem 1.8 carb (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=71368)

Mk2_power 11-06-2010 14:04

op tijd zetten van distributieriem 1.8 carb
 
als je de nokkenas op tijd wilt zetten met de krukas, dus bij mijn motor (1.8 GU) staat op het vliegwiel een bolletje (rond putje) en op nokkenas kan je kijken naar OT vooraan op het nokkenaswiel dat overeen moet stemmen met OT op kapje maar je kan ook kijken naar de insnijding achteraan het tandwiel en dit moet gelijk staan met bovenkant van bovenblok, als ik nu kleppendeksel eraf haal kan ik mooi de bovenkant zien. welk van de 2 is het beste merkpunt?
als ik dan de riem aanspan me de spanrol verdraaid de boel een beetje waardoor het weer niet 100% juist staat, hoe kan dit vermeden worden, door de nokkenas ergens te blokkeren? is er ergens een gleuf voor iets tussen te steken zodat ze niet verdraaid?

gooigolf 11-06-2010 15:53

hallo ..

als je de dop van je bak trekt .. zie je een krfje in je vliegwiel ..
die moet over1 komen puntje bak ,,
en puntje nokkenass , met je ot ,
en als je van onderen begint hem er strak omheen te leggen en dan spant ,
dan kom je aardig in de buurt , draai motor 2 keer rond met ringsleutel .
en controleer eens opnieuw .staat hij dan goed kun je hem gerust weer opbouwen
er zijn type,s bij die kun je blokeren achterkant nokkenass zit een sleuf die dan vlak komt te staan ,kun je eventuweel steeksleutel 10 tussen zetten .
VRGR GOOIGOLF

golf mkII 16v 11-06-2010 18:43

Nokkenasriemwiel kerf aan de binnenkant gelijk met bovenkant kop
Spanrol rechtsom spannen[naar beneden drukken

gti_power 11-06-2010 19:33

Quote:
Originally Posted by gooigolf
hallo ..


er zijn type,s bij die kun je blokeren achterkant nokkenass zit een sleuf die dan vlak komt te staan ,kun je eventuweel steeksleutel 10 tussen zetten .
VRGR GOOIGOLF



Dit is op toepassing voor diesels :thumbup:

Johan1982MK1 11-06-2010 20:33

En niet vergeten je tussenas tandwiel (voor je ontsteking) moet je ook goed zetten, ff verdelerkap eraf, en de streepjes (moeilijk zichtbaar) gelijk zetten..

Mk2_power 11-06-2010 23:05

heb het dus met OT gedaan aan nokkenas en krijg hem moeilijk in gang wat er wrs op wijst dat hij een tand verkeerd staat.

Mk2_power 11-06-2010 23:06

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
En niet vergeten je tussenas tandwiel (voor je ontsteking) moet je ook goed zetten, ff verdelerkap eraf, en de streepjes (moeilijk zichtbaar) gelijk zetten..


ja dat lukt, das de V-insnijding in vliegwiel dat moet het midden van de rotor gelijk staan met kerf op de onderkant van delco he?

Mk2_power 11-06-2010 23:08

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Nokkenasriemwiel kerf aan de binnenkant gelijk met bovenkant kop
Spanrol rechtsom spannen[naar beneden drukken


dus kleppendeksel eraf halen en dan kijken tot kerf achteraan nokkenastandwiel mooi gelijk staat met bovenkant van de kop, dan staat hij mooi op tijd?

golf mkII 16v 12-06-2010 07:25

Aan de voorkant en dan het merkteken wat aan de binnenkant van het riemwiel staat

Mk2_power 12-06-2010 10:41

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Aan de voorkant en dan het merkteken wat aan de binnenkant van het riemwiel staat


snap volledig wat je bedoeld maar vraag me af of het best is voor het kleppendeksel eraf te halen of hoeft dit niet? als je kleppendeksel eraf haalt kan je perfect zien wanneer die kerf gelijk staat met bovenkant bovenblok

golf mkII 16v 12-06-2010 10:58

Is niet nodig verschil is gering [1mm]
Dus 1mm lager als bovenkant kleppendeksel

Mk2_power 12-06-2010 10:59

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Is niet nodig verschil is gering [1mm]
Dus 1mm lager als bovenkant kleppendeksel


ok :thumbup:

golf mkII 16v 12-06-2010 11:09

Suc6


All times are GMT +1. The time now is 10:13.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.