![]() |
Ombouw naar 5x100 met VR6 naaf in G60 fusee: welke abs ring?
Ik wil mijn golf 2 ombouwen naar 5x100.
Aangezien vrij recent het complete onderstel is gepoedercoat wilde ik niet de fusee's van een Golf 3 VR6 gebruiken omdat je dan ook vast zit aan de draagarmen, stabi stang en spoortstangen (dan krijg je het Plus onderstel). Ik wil dus de naven van een Golf 3 VR6 in een G60 fuseestuk persen en dan ook de buitenste homokineten van een VR6 gebruiken. Deze oplossing wordt wel vaker gedaan maar welke ABS ring/rotor gebruik je dan? Die van een G60 is 4x100 en dus niet bruikbaar, die van een Golf 3 VR6 is van een Plus onderstel en gaat volgens mij ook niet passen omdat de plek van de abs sensor iets anders is bij dat fuseestuk. Nu had ik begrepen dat je die van een Passat VR6 kunt gebruiken ('93-er ofzo). Die heeft wel 5x100 maar nog geen Plus onderstel. Dit zou dan art.nr 357 614 150 A EOT moeten zijn. Deze is echter vervallen en niet meer leverbaar. Dus ik vroeg me af of iemand anders nog een idee heeft welke ABS ring/rotor je met deze ombouw nog meer zou kunnen gebruiken? |
Past een VR6 wiellager dan in een G60 wiellagerhuis? Naar mijn weten niet namelijk, maar kan ernaast zitten.
Overigens heb je dan de delen nodig van een 91er Passat VR6, zonder plusonderstel inderdaad. Met alleen het wiellagerhuis inclusief complete remmerij ben je er dan naar mijn weten. (remschijf is ook anders) |
Ja dit zou wel moeten passen, maat van me heeft dit paar jaar terug ook zo gedaan.
Lastige is dus alleen dat die abs ring nieuw niet meer te krijgen is. Alternatief is om een compleet fuseestuk van een Passat VR6 uit begin jaren 90 te gebruiken. Is hetzelfde als een Golf g60 fuseestuk maar dan met 5x100 naven erin geperst. Maar bijna alles wat je van een Passat VR6 tegenkomt is met een Plus onderstel. |
corrado vr6?! kep geen idee hoor maar dat is ook 5x100.
|
Quote:
dat is ook 5x100 |
Maar met plusonderstel.
|
Ben al aan het kijken of iemand in duitsland bij een VW dealer kan informeren of ze daar nog wel te krijgen zijn.
Maar lijkt erop dat het een lastige opgave gaat worden. |
anders die andere delen coaten?
|
je kan ook je G60 naven omboren naar 5x100
|
je moet een g60 abs rotor gebruiken deze moet je wel aanpassen moeten een paar uitsparingen in gemaakt worden anders kom je met je wielbouten tegen de abs ring aan
wijst elkaar voor zich als je de g60 abs rotor op de vr6 naaf licht gewoon op ebay imitatie naven bestellen zitten de abs rotors bij |
All times are GMT +1. The time now is 07:58. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.